کد خبر: 852073
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ساماندهی تعطیلات رسمی کشور امری ضروری است، گفت: طرح ساماندهی تعطیلات برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش ها ارسال شد و انتظار می رود تا یک ماه آینده به مجلس ارائه شود.
سلمان خدادادی با یادآوری اینکه سازماندهی و ساماندهی تعطیلات رسمی کشور  امری ضروری است، اظهار داشت: موضوع ساماندهی تعطیلات رسمی کشور دغدغه مجالس ششم تا دهم بوده اما به دلیل آنکه در میان علما، صاحب‌نظران و نخبگان موضوعی چالش‌زا و  بحث برانگیز بوده بنابراین تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس ارسال شد، گفت: کلیات این طرح در کمیسیون اجتماعی رد شد و براساس آیین‌نامه داخلی مجلس آن را برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش@ها ارسال کردیم  تا بررسی‌های کارشناسی در مورد آن لحاظ شود.

طرح ساماندهی تعطیلات رسمی جامعیت و پختگی لازم را نداشت

وی با بیان اینکه  طرح ساماندهی تعطیلات رسمی جامعیت و پختگی لازم را نداشت و از مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کردیم کار تحقیقاتی و کارشناسی بر روی آن انجام دهد، گفت: موضوع ساماندهی تعطیلات در بین اقشار مختلف دچار چالش‌هایی است و باید پختگی و جامعیت لازم در مورد آن اعمال شود زیرا نمی‌توان دیدگاه علما و صاحب‌نظران را نادیده گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه براساس طرح ساماندهی تعطیلات رسمی، تعطیلی روزهای پنج‌شنبه به شنبه موکول شده بود، تصریح کرد: برخی معتقدند روز شنبه با تعطیلات رسمی یهودیان همخوانی دارد بنابراین در این رابطه شائبه‌هایی ایجاد می‌شود و نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود.

در طرح ساماندهی تعطیلات رسمی بیش 15 مورد تغییر اعمال شده بود

خدادادی با بیان اینکه در طرح ساماندهی تعطیلات بیش از 15 مورد تغییر در تعطیلات رسمی اعمال شده بود، گفت: در این طرح تعطیلات نوروز به پنج روز کاهش و روز 12 و 13 فروردین همچنین 15 خرداد از تعطیلات رسمی حذف و تعطیلی شنبه به جای پنج‌شنبه موکول شد که این موضوع تبعات اجتماعی زیادی را برای کشور به همراه داشت، از این رو طرح مذکور برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شد تا  بتواند نظر مثبت علما، مجلس، دولت، نخبگان و تمام اقشار را جلب کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه انتظار می‌رود طرح تعطیلات رسمی طی یک ماه آینده از سوی مرکز پژوهش‌ها به مجلس ارائه شود، گفت: بعد از ارائه طرح مذکور به طور قطع مجلس بر روی نظر و دیدگاه مرکز پژوهش‌ها در مورد ساماندهی تعطیلات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر