کد خبر: 851891
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز خبر داد
عبدالرضا ابراهیمی در جمع خبرنگاران افزود: این سند ها از ابتدای سال 94 صادر شده که بیشتر برای پلاک های حساسی در مناطق توریستی جاده کرج- چالوس و طالقان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز دارای 434 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است، اظهار داشت: تاکنون برای 25 درصد از این اراضی نقشه کاداستری تولید و به اداره ثبت اسناد و املاک استان ونواحی تابعه آن تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه تهیه نقشه کاداستری بستر زمین خواری را از بین می برد، اظهار داشت: این نقشه ها برای 110 هزار هکتار از اراضی ملی تهیه شده که به ما این اجازه را می دهد با نصب بنچ مارک و کمربند سبز محدوده و مرز اراضی ملی را مشخص کنیم.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از وظایف معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی، پاسخگویی به استعلامات مردمی است، گفت: این فرایند تا به امروز با حضور متقاضی در اداره صورت می‌گرفت.

وی اظهار داشت: از سال 1391 در پی اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر برون سپاری بخشی از وظایف دولت به بخش خصوصی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، درصدد برون سپاری بخشی از وظایف این بخش به مردم شدیم.

وی افزود: در اصل 44 قانون ورود بخش خصوصی در اقدامات تصدی‌گرانه مورد توجه قرار گرفته است و تصمیم بر آن شد که برخی از فرآیندها را برون‌سازی کرده و بیشتر به وظایف اصلی خود در حوزه حفاظت بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سامانه سیماک بین 13 دستگاه استان ارتباط الکترونیک ایجاد کرده که یکی از این ادارات اداره‌کل منابع طبیعی است، بیان کرد: بین این 13 دستگاه استعلامات به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز اضافه کرد: در حال حاضر دفاتر پیشخوان دولت بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط بین اداره منابع طبیعی و مردم است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه نرم‌افزار دستورالعمل اصلاحی پاسخگویی به استعلامات به صورت کشوری ابلاغ شده است، افزود: شروع و ارائه این کار از استان البرز بوده است.

وی یکی از اثرات مناسب این فرایند را اشتغال زایی دانست و بیان داشت: تا کنون 37 شغل پایدار و ثابت بدون تکیه بر منابع مالی دولت در این کار ایجاد شده است که با توجه به وجود 230 دفتر پیشخوان در استان که درگیر این موضوع هستند که تا پایان سال 300 شغل پایدار در این بحث در استان ایجاد خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه به ماده 54 قانون اشاره کرد و گفت: قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر به رفع تداخلات در بخش اراضی پرداخته که سال گذشته در استان البرز تعهداتی که در بحث رفع تداخلات وجود داشت به صورت 100 درصدی صورت پذیرفته و میزان تعهد امسال 50 هزار هکتار در بحث رفع تداخلات است.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه غیر ممکن است با برداشت از معادن تغییراتی در منابع طبیعی صورت نگیرد، تصریح کرد: يكي از دلايل بروز پدیده ریزگرد در البرز مي تواند بهره برداری‌های غیر اصولی از معادن مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه بازسازی معادن فعال در قالب ماده 17 در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: برخی از معدن‌داران استان همیار افتخاری اداره منابع طبیعی نیز هستند و اقدامات اصلاحی، احیایی و بازسازی روی معادنی که در این زمینه سازماندهی شده‌اند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سال و با درنظر داشتن اهداف معاونت حفاظت شعاری در این حوزه طرح می‌شود، بیان کرد: شعار سال 96 اجرای طرح 'حامی' در سراسر کشور است.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز افزود: اهدافی که در این طرح دیده شده علاوه بر تکمیل اهداف قبل، کاداستر و نحوه بهره‌برداری از اراضی، بازسازی و احیاء عرصه‌های تخریب‌یافته ناشی از فعالیت‌های معدنی و عمرانی و توسعه اجرای طرح‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار