کد خبر: 851859
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
با حضور وزیر راه و شهرسازی:
مرحله نخست ایستگاه راه آهن ساوه با حضور وزیر راه و شهرسازی به منظور افرایش ایمنی و رفاه مردم و تسهیل در تردد بین پایتخت و شهر ساوه بهره برداری شد.

مرحله نخست ایستگاه راه آهن ساوه با حضور وزیر راه و شهرسازی به منظور افرایش ایمنی و رفاه مردم و تسهیل در تردد بین پایتخت و شهر ساوه بهره برداری شد.

این طرح عمرانی با صرف منابع مالی 180 میلیارد ریال در زمینی به وسعت 15 و چهار دهم هکتار تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
ایستگاه راه آهن ساوه بخشی از طرح راه آهن سراسری تهران - همدان است که در مرحله نخست آن تاسیسات پایه و بناهای ساختمانی به مساحت پنج هزار و 84 مترمربع شامل انبار کالا، موتورخانه، آسایشگاه کارمندان، پلیس،برق اضطراری بهره برداری شد.
ساختمان اصلی این طرح در ایستگاه راه آهن ساوه یکهزار و 655 مترمربع وسعت دارد.
ایستگاه ساوه قسمتی از خط راه‌آهن تهران - همدان است که 70کیلومتراین طرح در محدوده شهرستان ساوه است.
تردد روزانه مردم در مسیر آزادراه تهران - ساوه قابل توجه است و با راه اندازی قطار حومه ای تهران - ساوه، رفت و آمد مردم، دانشجویان و فعالان شهرک های صنعتی در این مسیر ارتباطی تسهیل می شود.
طول آزاد راه تهران - ساوه از بزرگراه آزادگان بیش از 120 کیلومتر است و مردم می توانند به راحتی با حضور در ایستگاه راه آهن تهران با قطار عازم ساوه شوند.
با افتتاح این ایستگاه در کنار شهر ساوه و بهره‌برداری از این خط ریلی و قطار با سرعت 160 کیلومتر، زمان طی مسیر از ساوه به تهران به کمتر از 40 دقیقه کاهش می‌یابد.
راه آهن تهران- ساوه - همدان- سنندج به طول 420 کیلومتر با هدف ایجاد کوتاه ترین مسیر ریلی بین این مناطق در دست انجام است و پس از آن اتصال به مسیر راه آهن سمنگان - کرمانشاه تا مرز خسروی و راه آهن کشورهای همسایه احداث می شود.
مسافرگیری در این ایستگاه راه آهن از شهریور ماه امسال آغاز می شود.
پیش از این نماینده مردم ساوه زرندیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود: راه اندازی راه آهن غرب کشور که از تهران آغاز شده و به سنندج منتهی می شود زمینه ساز طرح قطار سریع السیر ساوه به تهران است.
به گفته محمدرضا منصوری، با توجه به اینکه ساوه قطب مهم صنعتی کشور است و تردد بالای مسافران و جابه جایی کالا به پایتخت را دارد، راه اندازی خط قطار سریع السیر از برنامه های ضروری در این مسیر است.
وی افزود: ارتقای سرعت در خط آهن ساوه به تهران از 100 کیلومتر در ساعت تا حداقل 160 تا 200 کیلومتر در ساعت منجر به کوتاه شدن فاصله زمانی تردد در این مسیر و رسیدن آن به حدود 35 دقیقه می شود که این فاصله کوتاه زمانی در تسریع ارتباط جاده ای و حمل و نقل ساوه تاثیرگذار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار