کد خبر: 851848
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
به كساني رأي بدهيم كه گفتمان انقلاب اسلامي را دنبال مي‌كنند...
ان‌شاءالله مردم با ايفاي وظيفه ديني و ملي خود، نامزدي را به عنوان اصلح برگزينند كه گفتمان انقلاب اسلامي را بيشتر دنبال كند و دشمن از انتخاب او ناخشنودتر شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري در روز جمعه 29 ارديبهشت، انتخابات را مهم‌ترين مسئله روز كشور دانست و اظهار كرد: انتخابات در جمهوري اسلامي نماد همبستگي، آزادي، اعتماد ملي و اقتدار و امنيت كشور است بنابراين براي همه مردم و نظام جمهوري اسلامي امري سرنوشت‌ساز به شمار مي‌آيد.
   
مشاركت حداكثري وظيفه ديني و ملي
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه حضور در پاي صندوق‌هاي رأي موجب ارتقاي هرچه بيشتر امنيت ملي و افزايش توان جمهوري اسلامي براي مقابله با توطئه‌هاي دشمنان خواهد بود، مشاركت حداكثري را وظيفه ديني و ملي خواند و افزود: مطمئنيم كه ملت شريف ايران با آن بصيرت، فهم و بينش هميشگي خود، بار ديگر حماسه‌اي ماندگار خواهند آفريد. براين اساس از همه مي‌خواهيم كه براي استمرار و ارتقاي هرچه بيشتر اقتدار و امنيت كشور و مأيوس ساختن دشمنان، پاي صندوق‌هاي رأي حضور پيدا كنند و بار ديگر وظيفه خود را به عنوان يك عمل عبادي و در راستاي تحقق اهداف و ارزش‌هاي ملي و ديني ايفا كنند. رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به موضوع تشخيص اصلح به عنوان يكي از مهم‌ترين وظايف مردم در جريان انتخابات رياست جمهوري، خاطرنشان كرد: افرادي حسب تشخيص شوراي محترم نگهبان واجد شرايط نامزدي رياست جمهوري معرفي شدند كه بايد از ميان آنان فرد اصلح را تشخيص داد و در اين راستا علاوه بر سوابق، توجه به رفتار و گفتار كانديداها از زمان اعلام نامزدي توسط شوراي نگهبان تا به امروز نيز، موضوع بسيار مهمي است كه در تشخيص اصلح موثر است. آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: متأسفانه برخي از نامزدها به گونه‌اي عمل كردند كه گويي اپوزيسيون نظام هستند و در جهت سياه‌نمايي و زير سؤال بردن نهادهاي قانوني نظام گام برداشتند كه مطمئناً چنين اقدامي برخلاف مصالح ملي است.
   
همراهي با گفتمان انقلاب، مهم‌ترين شاخص اصلح
رئيس دستگاه قضا با اشاره به اصل 115 قانون اساسي و برشمردن شرايط كانديداهاي رياست جمهوري، «تقوا» را يكي از اساسي ترين شروط در اين اصل دانست و اظهار كرد: اصل و اساس حكومت‌داري اسلامي، تقواست و اگر كسي تقوا نداشته باشد، چه در عرصه داخلي و چه در مواجهه با دشمنان، هرگونه فسادي از سوي او محتمل است.
 
 بر اين مبنا بايد با دقت در رفتار و گفتار نامزدها و اطرافيانشان ببينيم كه كدام يك تقواي بيشتري دارد. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه شاخص‌هاي تشخيص ارجح و اصلح، متعدد است، تصريح كرد: از جمله مهم‌ترين شاخص‌ها همراهي با گفتمان انقلاب اسلامي است. بايد به كساني رأي بدهيم كه اين گفتمان را بيشتر دنبال مي‌كنند، نه كساني كه براي جمع كردن چند رأي ممكن است با مروجين ابتذال هم همراهي كنند. چنين كساني براي جمهوري اسلامي هيچ كاري انجام نخواهند داد. رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه پيروي از گفتمان اسلامي و انقلابي و همچنين رهنمودها و سيره حضرت امام خميني و مقام معظم رهبري بهترين معيار و شاخص براي تشخيص اصلح است، افزود: بايد به كساني رأي بدهيم كه بيشتر دشمن را ناخشنود مي‌كنند زيرا دشمنان انقلاب از ابتدا هيچ‌گونه عقب نشيني نداشته‌اند و هر روز از ابزاري جديد براي وارد آوردن فشار و تضعيف نظام جمهوري اسلامي استفاده كرده‌اند. ما به عنوان ملت موظفيم كه دشمن را مأيوس كنيم، بنابراين ميزان ناخشنودي دشمن از انتخاب يك كانديدا مي‌تواند معيار بسيار خوبي براي تشخيص اصلح باشد.
 
آيت‌الله آملي لاريجاني، اخلاق را يكي ديگر از معيارهاي مهم دانست و با ابراز تأسف از اقدامات برخي نامزدها در جريان مناظره‌ها و سخنراني‌ها گفت: در طول فعاليت‌هاي انتخاباتي و به‌ويژه در مناظره‌ها سخناني عليه برخي نهادهاي انقلاب اسلامي كه حسب قانون اساسي از نهادهاي اصلي انقلاب هستند مطرح شد. از جمله نهادهايي كه در اين اثنا آماج حملات ناجوانمردانه قرار گرفت، قوه قضائيه بود. اينجانب به عنوان رئيس قوه قضائيه تاكنون در مقابل اين هجمه‌هاي بي‌اساس و برخلاف موازين و بلكه مجرمانه، براي مصالح نظام سكوت اختياركرده‌ام و البته تا پايان انتخابات نيز اين سكوت را ادامه خواهم داد، اما در زمان خود آنچه را كه بايد گفت خواهم گفت. امروز رعايت مصالح نظام و انقلاب در هر شرايطي براي ما از هرچيزي مهم‌تر است.   
   
اجازه نمي‌دهيم فتنه تكرار شود
آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرمايش‌هاي اخير مقام معظم رهبري و فرمانده معظم كل قوا در جمع دانش آموختگان دانشگاه تربيت پاسداري امام حسين (ع)، حفظ امنيت و آرامش كشور را از مهم‌ترين وظايف دستگاه قضايي، نيروي انتظامي، مسئولان و مردم دانست و اظهار كرد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند هدف نزديك دشمن، برهم زدن امنيت كشور است كه در اين زمينه اعلام مي‌كنيم قوه قضائيه با اقتدار در برابر هرگونه اقدام عليه امنيت ملي خواهد ايستاد. البته گمان مي‌كنيم كه دشمنان و اذناب داخلي آنها با تجربه‌اي كه از فتنه 88 دارند به آن شكل اقدامي نخواهند كرد اما به هرحال، كوچك‌ترين فرصتي براي سوءاستفاده دشمن نخواهيم داد و اجازه نمي‌دهيم كساني كه به دنبال ايجاد فتنه و برهم زدن امنيت كشور هستند به هدف خود دست يابند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
بعید نیست ۴ درصدی ها بخواهند میدان فتنه تهران ۸۸ را به مشهد ۹۶ منتقل کنند بدلایل زیاد.... امروز هم رهبری معظم به دستگاه های امنیتی هشدار دادند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار