کد خبر: 851845
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
قاليباف پلي به عمق سنگر‌هاي ايثار دفاع مقدس زد
در طول رقابت‌هاي گذشته انتخاباتي از سال 84 تاكنون اتحاد نامزدهاي انتخاباتي جبهه انقلابي براي حضور يكپارچه در عرصه رقابت‌ها يكي از مهم ترين اولويت‌هاي نيروهاي انقلابي بوده است.
نویسنده:‌ مهدي پورصفا

در طول رقابت‌هاي گذشته انتخاباتي از سال 84 تاكنون اتحاد نامزدهاي انتخاباتي جبهه انقلابي براي حضور يكپارچه در عرصه رقابت‌ها يكي از مهم ترين اولويت‌هاي نيروهاي انقلابي بوده است. با اين حال تجارب تلخ سال 84 و 92 اين باور را در ذهن بسياري از ناظران تقويت كرده بود كه چنين مسئله‌اي عملاً امكان ناپذير است.
 
با اين حال اقدام ديروز قاليباف به نفع حجت‌الاسلام رئيسي براي رقابت‌هاي انتخاباتي نشان داد كه براي نيروهاي جبهه انقلاب امكان‌ناپذير وجود ندارد. ‌ قاليباف نشان داد كه برخي از خصايص انقلابي به‌رغم اينكه از سوي برخي جناح‌ها به فراموشي سپرده شده، در بين نامزدهاي جبهه انقلاب از موقعيت رفيعي برخوردار است.  اين نكته براي كانديداهاي جبهه انقلاب از همه مهم‌تر است كه اصالت خدمت بر قدرت بايد حفظ شود و انقلابيون همچنان بايد ايثار را به عنوان سرلوحه‌اي براي اقدامات خود قرار دهند، البته در اين بين برخي انتقادها نسبت به كانديداتوري قاليباف و انصراف وي وجود داشت، اما آنچه در اين فرآيند حائز اهميت است، توليد سرمايه‌هاي اجتماعي در جبهه انقلاب بود.
 
همچنين مبارزات قاليباف چهره‌اي دقيق از قطب‌بندي گفتماني بين اشرافي گري و انقلابي گري را نشان داد. همچنين براي اولين بار بحث شفافيت اموال شخصي به صورت داوطلبانه مطرح شد، به گونه‌اي كه درخواست اجراي آن به يك مطالبه عمومي از سوي افكار عمومي انجاميد. به طور حتم آقاي قاليباف در چنين شرايطي با تحمل دشواري‌هاي فراوان كه ناشي از كناره‌گيري وي از رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري خواهد بود، الگويي از تواضع ‌ را به نمايش گذاشت؛ اقدامي كه مي‌تواند ثمرات فراواني داشته باشد.
    
استقبال رئيسي از  تصمیم  قاليباف
تصمیم قاليباف به نفع رئيسي گرچه اتفاقي شوك گونه در عرصه سياسي محسوب مي‌شد، اما برخي شواهد و اخبار در روزهاي گذشته پيشاپيش از امكان وقوع چنين اتفاقي خبر مي‌داد.  روز گذشته به تدريج انتشار شايعات گوناگون در مورد كناره قاليباف اوج گرفت، تا اينكه وي با انتشار اعلاميه رسمي كناره‌گيري خود را به نفع رئيسي به صورت رسمي در قالب يك بيانيه اعلام كرد.  اولين واكنش رسمي به اين بيانيه از سوي حجت‌الاسلام رئيسي بود. وي در جريان سفر انتخاباتي خود به استان فارس و جمع مردم شيراز گفت: من هم از آقاي قاليباف تشكر مي‌كنم، ايشان حركت انقلابي انجام دادند. وضعيت كشور را بنده و آقاي قاليباف مي‌بينيم. شما مي‌گوييد از ركود عبور كرده‌ايم اما ركود ركورد‌زده است.
    
باهنر: اقدام ‌‌انسجام بخش نيروهاي انقلاب  
از سوي ديگر شخصيت‌هاي سياسي نيز از اقدام قاليباف در كناره‌گيري به نفع رئيسي تجليل كرده و آن را نمادي از ترجيح اصالت خدمت بر اصالت قدرت مي‌دانند.  محمد رضا باهنر از فعالان سياسي با اشاره به كناره‌گيري قاليباف از رقابت‌هاي انتخاباتي به نفع حجت‌الاسلام رئيسي گفت: جناب آقاي قاليباف در اين مدت زحمات زيادي كشيدند و در ميدان جبهه رقابت به وظيفه خودشان عمل كردند و به‌رغم همه اين تلاش‌ها و كوشش‌ها امروز به اين جمع‌بندي رسيدند كه براي تقويت نيروهاي جبهه انقلاب مصلحت آن است كه كنار روند.  دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري تأكيد كرد: اين آزمون بزرگي بود كه قاليباف از پس آن برآمد و باعث انسجام بيشتر نيروهاي انقلاب مي‌شود و وحدت‌آفرين است.
   
وحدت، زمينه‌ساز موفقيت نيروهاي اصولگرا‌
همچنين حجت‌الاسلام پژمانفر، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي نيز، درباره كناره‌گيري محمدباقر قاليباف از انتخابات رياست‌جمهوري به‌نفع حجت‌الاسلام رئيسي، گفت: رفتاري كه امروز برادر عزيزمان آقاي قاليباف انجام داد نشان داد كه اصولگرايي شعار نيست بلكه اصولگرايي يك مرام است و امروز ديگر بايد تمامي نيروهاي مؤمن و انقلابي در جهت يك انتخابات پرشور و با آراي بالا به‌نفع آقاي رئيسي تلاش كنند.
وي افزود: در فضايي كه نيروهاي اصولگرا، متدين و انقلابي از اينكه كشور را به جرياني بسپرند كه كشور را با مشكلات عديده روبه‌رو كرده است احساس خطر كردند، وقوع اين اتفاق در جهت خواست ملت براي عبور از دولت روحاني بسيار مفيد است. خواسته مهم مردم اين بود كه اين دولت بي‌كفايت است و در 29 ارديبهشت مردم پايان اين دولت بي‌كفايت را رقم خواهند زد.
   
ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی
 همچنين سيد حسين نقوي حسيني، نماينده مردم ورامين در واكنش به اين اقدام قاليباف، قاليباف را مديري توانمند، شايسته و در شأن و تراز رياست‌جمهوري دانست و افزود: آقاي قاليباف با اقدامي كه در كناره‌گيري از رقابت‌هاي انتخاباتي انجام داد، منافع ملي و آينده كشور و ملت را به مسائل شخصي و فردي‌اش ترجيح داد.  نماينده مردم ورامين در مجلس كناره‌گيري قاليباف از رقابت‌‌هاي انتخاباتي را وحدت يكپارچه‌ بين تمامي نيروهاي انقلابي كشور ارزيابي و تصريح كرد: قطعاً اين وحدت، زمينه‌ساز موفقيت نيروهاي اصولگرا در رقابت 29 ارديبهشت خواهد بود و پيوند نيروهاي اصولگرا براي اولين بار، بالاخره اين نويد پيروزي بزرگ را خواهد داد.
  
اين اقدام آقاي قاليباف نشانه عقلانيت و هدف‌گرايي است
احمد توكلي نماينده سابق مردم تهران نيز درباره كناره‌گيري محمدباقر قاليباف به نفع حجت‌الاسلام رئيسي، اظهار داشت: اين اقدام آقاي قاليباف نشانه عقلانيت و هدف‌گرايي است و در خور تجليل است، اميد است دولت جديدي با انگيزه‌ها و رفتار متفاوت براي تغيير وضع موجود و به اراده مردم سر كار بيايد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
چهار ساله در عرصه سیاست این زیبایی هارو ندیده بودیم قالیباف حقا که مردی جناب رییسی قدمت روچشم ما
توپانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
آقای قالیباف بااین حرکت نشان دادکه فرمانده ی ایثارگرهمه ی جبهه های(سیاسی.اقتصادی.فرهنگی)است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
درحقیقت قالیباف برنده جام اخلاق انقلابی در مبارزات انتخاباتی سال 96 شد
رضائی سنندج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
1
0
آقای قالیباف بااین حرکت نشان دادکه فرمانده ی بزرگ انقلای وجهادگر نمونه درهمی زمینه ها است سیاسی.اقتصادی.فرهنگی)است.آفرین به رزمنده عزیز.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار