کد خبر: 851826
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
دعوت جمعي از هنرمندان سينما براي حضور در همايش حجت‌الاسلام رئيسي
جمعي از هنرمندان مردمي سينما و تلويزيون از عموم مردم غيور ايران اسلامي دعوت کرده‌اند امروز سه‌شنبه (۲۶ ارديبهشت) در همايش انتخاباتي حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي در مصلاي تهران حضور پيدا کنند.
نویسنده: جواد محرمي
 
جمعي از هنرمندان مردمي سينما و تلويزيون از عموم مردم غيور ايران اسلامي دعوت کرده‌اند امروز سه‌شنبه (۲۶ ارديبهشت) در همايش انتخاباتي حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي در مصلاي تهران حضور پيدا کنند. اين تجمع انتخاباتي قرار است ساعت 16:30 انجام شود.
اسامي برخي از هنرمندان دعوت‌کننده عبارتند از: نادر طالب‌زاده، انسيه شاه‌حسيني، سيداحمد ميرعلايي، حسين نيرومند، پرويز شيخ‌طادي، سيد ضيا‌ءالدين دري، مسعود ده‌نمکي، محسن علي‌اکبري، ابوالقاسم طالبي، مهدي فرجي، جمال شورجه، هوشنگ توکلي و جهانبخش سلطاني.
 
در فراخوان اين هنرمندان براي حضور در مصلاي تهران جهت حمايت از سيدابراهيم رئيسي آمده است: به اميد آنکه همه دلسوزان کشور اسلامي‌مان ايران عزيز در انتخابات 29 ارديبهشت‌ماه پاي صندوق‌هاي رأي با حضور خود دشمنان اين سرزمين را نااميد کنند.
   
حمايت شاعران متعهد از حجت‌الاسلام رئيسي
از سويي ديگر عليرضا قزوه، شاعر متعهد از حمايت 200 شاعر از حجت‌الاسلام رئيسي نامزد انتخابات رياست جمهوري خبر داد. قزوه درباره حمايت شاعران از حجت‌الاسلام رئيسي نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: تاکنون بيش از 200 شاعر حمايت خود را از حجت‌الاسلام رئيسي اعلام کرده‌اند. همچنين در اين راستا تاکنون بيش از 100 قطعه شعر سروده و در کانا‌ل‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده است.
 
به گفته قزوه از ميان اين 100 قطعه دو سرود ساخته شده که در روزهاي آتي از طريق رسانه‌ها منتشر خواهد شد. بر اين اساس بيانيه حمايتي شاعران متعهد از حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي فردا منتشر خواهد شد. قرار است شاعران حامي حجت‌الاسلام رئيسي فردا در گردهمايي بزرگ وي در مصلاي امام خميني(ره) شرکت کنند. نارضايتي از مديريت امور فرهنگي در دولت حسن روحاني به اوج خود رسيد. بخشي از اين نارضايتي به مسائل معيشتي مربوط مي‌شد و بخشي نيز به عمل نکردن به وعده‌ها و شعارها اختصاص داشت. اين نارضايتي‌ها از سوي سينماگران شدت بيشتري داشت.
 
رئيسي، ابراهيم‌وار از آتش گذر مي‌کند
در ادامه حمايت فعالان فرهنگي، روز گذشته سخنگوي سابق شوراي صنفي نمايش گفت: شهادت مي‌دهم صدق و سلامت و نوري که از چهره اين شير اوژنان ساطع است، اين روزها مرا به ياد چهره‌ ابراهيم مي‌اندازد.
 
حبيب کاوش کارگردان، فيلمنامه‌نويس و سخنگوي سابق شوراي صنفي نمايش با انتشار متني در صفحه شخصي خود از رأي دادن به کانديداي منتخب خود خبر داد و گفت که به حجت‌الاسلام رئيسي رأي مي‌دهد. کاوش در متن خود آورده است: دلتنگم، خسته‌ام، خسته از رواج رانت و فساد و نکبتي که چون شپش از سر و کول اين مردم بينوا بالا مي‌رود. مي‌سوزد دلم، مي‌سوزد که مرتکبين اختلاس‌هاي هزار هزار ميلياردي جز به حروف الفبايي مسخره!؟- آن هم گاهي- مکافات که نه حتي بازشناسي هم نمي‌شوند. مي‌سوزم، الو مي‌گيرم که بانک‌ها همچون جزايري مستقل هر کاري که دلشان مي‌خواهد با دارايي اين مردم مظلوم و بي‌پناه مي‌کنند. شهادت مي‌دهم صدق و سلامت و نوري که از چهره اين شير اوژنان ساطع است، اين روزها مرا به ياد چهره‌ ابراهيم مي‌اندازد، نه به وعده و وعيد‌هايش نه!فقط به ياد صدق و سلامت چهره‌اش. به خود مي‌گويم به شما هم، شايد... شايد همين ابراهيم است که با آن سلامت و صداقت رفتارش آمده است که در آزمايشي بزرگ از آتش پردامنه‌اي که کشور را از ريا و تزوير و فساد و دروغ اين نمروديان به سوختن گرفته است، ابراهيم‌وار گذر کند و به امر خدا گلستاني از آن سوي آتش پديد آرد، شايد... شايد. ان‌شاء‌الله ...
   
نادر طريقت: عملکرد دولت روحاني زير صفر بود
نادر طريقت، کارگردان سينما و تلويزيون نيز روز گذشته در آستانه برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: اميدوارم رئيس‌جمهور دولت دوازدهم آرزوي عدالت فرهنگي را در کشور محقق کند، اين آرزويي است که بسياري از هنرمندان طي سال‌ها دارند، اما متأسفانه هيچ‌گاه به آن نرسيده‌ايم و تنها در برخي دوره‌ها شاهد حرکت‌هايي براي دستيابي به سوي آن بوده‌ايم. کارگردان فيلم سينمايي «خاطره» افزود: ما خواهان آن هستيم که بين همه اهالي سينما برابري و مساوات باشد. باندبازي‌ها به پايان برسد و ديگر شاهد اين نباشيم که مديران فرهنگي و سينمايي تنها از گعده‌اي که در کنارشان حضور دارند، حمايت ‌کنند و به ‌طور کل و مطلق بقيه سينماگران را ناديده مي‌گيرند.
 
وي ادامه داد: متأسفانه طي چهار سال گذشته ما روندي عجيب را در سينماي کشور شاهد بوديم؛ طي اين مدت برخي از افراد تا توانستند در اين عرصه تاخت و تاز کردند، اما بخش عمده‌اي از سينماگران هم محتاج نان شب‌شان بودند و در بيکاري مطلق به سر مي‌بردند؛ بودجه‌هاي نجومي به افرادي داده مي‌شد که مجيزگوي مديران سينمايي و دولتي بودند، اما در عوض سينماگران مستقل که به هيچ ارگان و دسته و حزبي وابستگي نداشتند در نااميدي و تاريکي مطلق روزگار مي‌گذراندند. طريقت سپس با بيان اينکه آقاي روحاني بدترين افراد را براي مديريت حوزه فرهنگي و هنري به کار گرفته بود، يادآور شد: زماني که انتخاب سرمنشأ يک جريان غلط باشد ما نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم که مديران مياني يک دستگاه درست انتخاب شوند، اما حضور حجت‌الله ايوبي در سازمان سينمايي فاجعه بود، چراکه او به‌طور کل اندک شناختي نسبت به حوزه سينما نداشت و نمي‌دانست چه کاري بايد انجام دهد.
 
کارگردان فيلم تلويزيوني «توپ‌هاي محله ما» در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با تأکيد بر اينکه عملکرد دولت روحاني در چهار سال گذشته زير صفر بود، تصريح کرد: بي‌شک مي‌توانم اين نکته را عنوان کنم که اين چهار سال براي بسياري از مردم و به خصوص اهالي فرهنگ و هنر و سينما بدترين سال‌هاي زندگي‌شان بود؛ ما در اين چهار سال شاهد حضور ناشي‌ترين افراد در مسند رياست‌ها و پست‌هاي مهم فرهنگي و هنري بوديم که بسيار منفعلانه برخورد مي‌کردند از برخي افراد و اشخاص مي‌ترسيدند، قدرت تصميم‌گيري درستي نداشتند، نسبت به سينما و حوزه فرهنگي کشور اشراف کامل نداشتند و تنها بر اساس منافع سياسي و حزبي‌شان کار مي‌کردند.
   
مهدي اميني‌خواه: ما امروزه به دنبال شعار نيستيم
مهدي اميني‌خواه، بازيگر سينما و تلويزيون نيز در آستانه برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: هنرمندان در چهار سال رياست جمهوري آقاي روحاني دوران به شدت سختي را پشت سر گذاشتند و به‌طور کلي صنعت هنر در طول دوران رياست جمهوري ايشان فلج شده بود و اميدوارم که با انتخاب فردي اصلح ديگر شاهد چنين وقايعي در حوزه فرهنگ و هنر کشورمان نباشيم. بازيگر فيلم سينمايي «زن زيادي» افزود: در هر کشور و جامعه‌اي چندين رکن اساسي وجود دارد؛ تمامي کشورها به مسائل سياسي، اقتصادي و فرهنگي در کنار هم توجه دارند و پرداختن به همه اين مسائل برايشان اولويت يکساني دارد، اما متأسفانه به دليل آنکه مديران دولت فعلي فاقد نگاهي درست و جامع نسبت به مقوله فرهنگ و هنر بودند، طي چهار سال گذشته ما شاهد آن بوديم که حوزه فرهنگ و هنر رو به اضمحلال رفت و نه هيچ سياستگذاري درستي را در اين حوزه شاهد بوديم و نه بودجه مناسبي براي توليد آثار فرهنگي و هنري ارزشمند در اختيار هنرمندان قرار گرفت.
   
قطب‌الدين صادقي: تأمين معيشت بسيار دشوار شده است
قطب‌الدين صادقي، مدرس دانشگاه، کارگردان تئاتر و بازيگر سينما و تلويزيون نيز در آستانه برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: امنيت شغلي، رفاه و توسعه فرهنگي مطالبه اصلي هنرمندان از رئيس‌جمهور جديد است و اميدوارم با انتخاب فردي اصلح و دغدغه‌مند توسط مردم به عنوان رئيس‌جمهور بتوانيم به اين خواسته‌ها و مطالبات‌مان دست پيدا کنيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
فریادی
|
United Kingdom
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
8
بنده به عنوان یک شهروند به این معتقدم حداقل کاری که آقای رئیسی در دلت خود خواهدکرد مبارزه جدی بافساد های سازمان یافته است واین باعث نجات نظام وایران خواهد شد واین محترم شاخص دیگری مانند صداقت و پاک دست و...را از همه بیشتر دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
6
1
رای ما فقط روحانی است با این تخریب ها محبت روحانی از دل ما کم نمی شود
پاسخ ها
ق
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
خاک بر سرت
ق
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
برو باهمون روحانی خوش باش خلایق هرچه لایق
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
5
1
اگه اقای رییسی میخواست با فساد مبارزه کنه وقتی جزوه مسیولین قوه قضاییه بود مبارزه می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
اکثر پرونده های فساد کلان در قوه مجریه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
3
1
بنده خدا مگه روحانی جزء دروغ و وعده توخالی و آلزایمر نسبت به وعده های گفته شده کاری دیگه ای عرضه داشت بکنه راستی اگه این دولت این کاره بود این چهار سال چکار کرد برو یه نگاه به فیش حقوقی خودت و مدیرا ن نالایق این دولت بنداز بعد پیش وجدانت کلاهتو قاضی کن زنده باد رئیسی سید مظلوم ما
یادت باشه آخر هفته روحانی رفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
1
5
در پاسخ به «رای ما فقط روحانی است با این تخریب ها محبت روحانی از دل ما کم نمی شود»
هم جنس هم هستید
ان شاء الله در قیامت هم با هم محشور شوید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار