کد خبر: 851818
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تجاوز به استان «قطيف» و شهر «العواميه» درحالي وارد هفتمين روز خود شد كه نظاميان سعودي علاوه بر اعمال خشونت‌، طرح تخريب منازل ساكنان اين منطقه را كليد زده‌اند.
با گذشت يك هفته از تجاوز نظاميان عربستان به شهر «العواميه» در استان القطيف و به طور مشخص روستاي باستاني «المسوره» تيراندازي‌ها در اين شهر همچنان ادامه دارد. يك‌شنبه شب روستاي تاريخي و شيعه‌نشين«المسوره» شاهد تيراندازي‌هاي مستمر نظاميان سعودي بود و علاوه بر اين روستا، مناطق «الديره»، «شكرالله» و منطقه «الجميمه» نيز شاهد خشونت اين نظاميان بود. گفته مي‌شود كه پنج انفجار متوالي در شهرك العواميه روي داد و يك خودرو در نزديكي منزل خانواده «الجشي» كه به دست نيروهاي سعودي دستگير شده، به آتش كشيده شد. به گزارش سايت العهد، بالگردها و هواپيماهاي سعودي همچنان در حال پرواز بر فراز العواميه و ورودي شمالي اين شهر كاملاً بسته شده و ايست بازرسي «صفوي» به يك پادگان نظامي تبديل شده است. از سوي ديگر در نزديكي زندان القطيف نيز اين نظاميان براي دانش‌آموزاني كه در ايستگاه اتوبوس منتظر بودند تا براي شركت در امتحانات پايان سال تحصيلي به مدرسه بروند، تير هوايي شليك كردند.
 
مقامات سعودي همچنين با محاصره العواميه و در انزوا نگه داشتن اين منطقه، مانع ارتباطات ساكنان اين شهر با روستاها و شهرهاي مجاور شده‌اند و معيشت ساكنان اين منطقه را با دشوار همراه كرده‌اند. جمعي از علماي القطيف در شرق عربستان كه شيعه نشين است با صدور بيانيه‌اي عمليات‌هاي نيروهاي امنيتي عربستان به شهر العواميه را محكوم كرده و به خانواده‌هاي شهداي اخير تسليت گفتند. در بيانيه منتشر شده از سوي جمعي از علماي القطيف آمده است: «ما و تمامي غيرتمندان امت اولياي دم، حامي حق و خواستار اخذ انتقام هستيم و هيچ كسي حق ندارد كه عقب‌نشيني كرده و سازش كند يا منفعل باشد، اگر كسي اينگونه عمل كرد، با ما نيست.» شيخ اكرم الكعبي، دبيركل مقاومت اسلامي نُجَباء عراق نيز در واكنش به سركوب مردم شهر العواميه، طي سخناني خواستار اقدامي درخور براي جلوگيري از جنايات رخ داده در اين كشور عليه شيعيان شد. به گزارش روزنامه راي اليوم، تعدادي از ساكنان محله المسوره نيز ديروز اعلام كردند كه ساكنان اين محله با ترك محله تاريخي‌شان كه قدمت ۳۰۰ ساله دارد، مخالفت كرده‌اند و به حكم تخريب خانه‌هاي اين محله بنا به دلايل «اقتصادي و سياسي» تن نداده‌اند. ساكنان اعلام كردند كه مسئولان عربستاني وعده داده بودند كه خانه‌هايي در محله‌هاي ديگر اين استان به آنها بدهند اما خانه‌هاي آنها تخريب شده است و آنها جايي را جز در خيابان به عنوان پناهگاه خود ندارند پس چطور مي‌توانند وعده‌ها و توجيه‌هاي مسئولان را براي تخريب خانه‌هايشان باور كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار