کد خبر: 851809
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
دولت روحاني چرا از ثروتمندان ماليات نگرفت
در حالي كارشناسان مستقل اقتصادي ارقام فرار مالياتي را حداقل 20 تا 30 هزارميليارد تومان عنوان مي‌كنند كه رئيس سازمان امور مالياتي رقم برآوردي براي فرارهاي مالياتي ۱۳ تا ۱۵ هزار ميليارد توماني را تأييد كرد.
سيدكامل تقوي نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص فرارهاي مالياتي گفت: تا اين لحظه 3 هزار و 300 ميليارد تومان ماليات از افرادي كه تا كنون وجهي به سازمان امور مالياتي پرداخت نمي‌كردند، اخذ شده و در يك گام ديگر، از ۷۷ نفر نيز ۹۹۰ ميليارد تومان دريافت شده است. وي رقم فرارهاي مالياتي را بين ۱۳ تا ۱۵ هزار ميليارد تومان عنوان و تصريح كرد: اين رقم را قبول داريم و اميدواريم سامانه‌ها به خوبي وارد عمل شود و با كمك نهادهاي امنيتي، هر چه سريع‌تر بتوانيم فراريان مالياتي را شناسايي كنيم. گفتني است پيش از اين مسعود نيلي مدعي شده بود كه از دهك دهم ايران اگر 30 درصد ماليات اخذ شود حدود 47هزار ميليارد تومان درآمد مالياتي براي دولت حاصل مي‌شود اما دولت يازدهم در سال 94 از طريق لابي با مجلس ماليات بر مجموع درآمد و ثروت را از لايحه قانون ماليات‌هاي مستقيم كه توسط دولت دهم تهيه شده بود، خارج كرد.
لازم به توضيح است حسن روحاني بارها و بارها مخالفت خود را با سرك‌كشي به حساب‌هاي بانكي مردم اعلام کرده است. گفتني است اين اظهارات وي هيچ وجاهت قانوني و منطقي ندارد زيرا هم اكنون سپرده‌هاي بانكي بلندمدت حدود 900هزار ميليارد تومان است كه سالانه بدون پرداخت هيچ‌گونه مالياتي در حدود 23درصد سود كسب مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار