کد خبر: 851697
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
بخش خون کودکان مبتلا به سرطان با حضور مسئولان استانی در بیمارستان امیرکبیر اراک افتتاح شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه این بخش که با همت انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اراک احداث شده گفت: استان مرکزی دارای مشکلاتی از جمله در حوزه درمان و بازسازی زیرساخت‌های مربوطه و افزایش تعداد بیماران است، از این رو می‌طلبد یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین رسیدگی به این مسائل باشد. 

سیدمهدی مقدسی افزود: در راستای رفع مشکلات در طول 11 ماه گذشته حداقل 10 ملاقات با وزیر بهداشت و درمان جهت رفع مشکلات درمانی استان بویژه مشکلات بیمارستان آیت‌الله خوانساری ترتیب داده شد و با  همت خیرین به عنوان پایه‌گذاران و کمک‌های دولت تا سه ماه دیگر بخشی که در بیمارستان در حال ساخت است، افتتاح می‌شود. 

وی گفت: با کمک نماینده ولی فقیه در استان مرکزی موانع موجود جهت بهره‌برداری از زمین مجاور بیمارستان آیت‌اله خوانساری برطرف شده تا یک پروژه بزرگ عمرانی در آن احداث شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مراسم گفت:  افتتاح بخش سرطان کودک بیمارستان امیرکبیر دومین اقدام خیرین موسسه تبسم و مشارکت‌های مردمی بعد از ساخت هتل بیماستان برای همراهان بیماران سرطانی است. 

دکتر حسن طاهراحمدی افزود:  در حال حاضر، 6500 بیمار سرطانی شناخته شده در استان مرکزی و یک بیمارستان مختص بیماران مذکور با 64 تخت وجود دارد. افتتاح بخش سرطان کودک بیمارستان امیرکبیر تا حدودی موجب کاهش آلام بیماران می‌شود. این بخش یک بخش قدیمی بود که با کمک خیرین بازسازی شد. 

طاهراحمدی با بیان اینکه 64 تخت موجود در بیمارستان آیت‌اله خوانساری به هیچ وجه برای پوشش تعداد بسیار بیماران نیازمند بستری و در صف انتظار کافی نیست، افزود: مقرر است با کمک و همت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی این تعداد تخت به 96 تخت افزایش یابد که برای این مهم فاز دوم این بیمارستان در 4 طبقه در حال ساخت است. امید است در مدت سه ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار