کد خبر: 851693
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان شرقیبا افزایش ۳۶درصدی در این دولت به نزدیک ۱۰۰ درصد رسیده است،
مدیرکلفناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بیش از27 هزار روستا اینترنت دار شده است گفت:در ابتدای سال 92 بیش از 150 روستا از اینترنت اِی. دی. اِس.ال استفاده می‌کردند ولی تا پایان سال 95 تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت1262 روستا شده است.

بهمن حسین زاده با بیان اینکه بقیه روستاهای بالای 10 خانوار استان هم به تدریج از اینترنت بهره مند می‌شوند، افزود: امروز با حل نیاز آب و برق اولین نیازی که مردم روستاها از دولت می‌خواهند، اینترنت است بنابراین 972 روستا اینترنت ال.تی.ای دریافت کرده‌اند که اعتبارات آن از محل درآمدهای اینترنتی برای مناطق محروم تأمین می‌شود.

مدیرکلفناوری اطلاعات وارتباطات آذربایجان شرقی ادامه داد:این اینترنت فیبر نوری نیست و از دکل‌های بی‌سیم برای دادن اینترنت بی‌سیم به روستاها استفاده می‌کنیم.

حسین زاده در ادامهمشترکان خانگی تلفن ثابت در استان را مورد اشاره كرد وگفت: تعداد مشترکان استان از یک میلیون و 480هزار مشترک به یک میلیون و 630هزار مشترک رسیده است وضریب نفوذ را به 43 درصد رساندیم.

وي با اشاره به اینکهاینترنت «پهن باند ثابت» 117درصد از آغاز دولت افزایش یافته و 490هزار کاربر اینترنت پهن باند ثابت داریم، افزود:اینترنت «پهن باند سیار» هم تا پایان سال 95 بیش از 1 میلیون و 320 هزار نفر است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار