کد خبر: 851667
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان مطرح کرد:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان بااشاره به ممنوعه بودن بسیاری از دشت‌های این استان گفت: اشتغال پایدار نیازمند منابع آبی پایدار است.
ایرج حیدریان اظهار کرد: در دهه 60، دشت ایوانکی تنها دشت ممنوعه در استان سمنان بوده است.
وی با اشاره کاهش سطح آب های زیرزمینی در این استان در اثر خشکسالی های چندین ساله ادامه داد: در حال حاضر از مجموعه دشت های استان سمنان، 13 دشت، ممنوعه بوده و وضعیت ماباقی دشت ها نیز چندان مطلوب نیست.
این کارشناس ارشد منابع آبی با اذعان به اینکه دشت میامی بیشترین بارش را در بین دشت های استان دارد خاطرنشان کرد: با این وجود در این دشت هم با مشکلات و تهدیدهایی روبرو هستیم چه رسد به دیگر دشت های استان که وضعیت نامساعدتری دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان از آب به عنوان لازمه توسعه در هر منطقه نام برد و تصریح کرد: اگر اشتغال پایدار می‌خواهیم در وهله اول نیازمند منابع آبی پایدار هستیم.
وی با بیان اینکه همه ما با توسعه حساب‌شده موافقیم گفت: پیش از اجرای هر طرح باید برای منابع آبی مورد نیاز آن چاره‌اندیشی شود وگرنه در آینده با مشکل روبرو می‌شویم.
حیدریان با تجلیل از اقدامات دولت یازدهم در خصوص توسعه سیستم‌های نوین آبیاری گفت: اصلاح الگوی کشت اقدام مثبت دیگری است که در این دولت کلید خورده است البته باید در اجرای دقیق الگوی کشت به شرایط اقلیمی ، جغرافیایی و همچنین به استعدادها و ظرفیت‌های منطقه‌ای توجه جدی شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه منبع آبی جدیدی وجود ندارد ادامه داد: تنها راه ما برای برون‌رفت از این مشکلات مدیریت منابع آبی در دسترس است.
این کارشناس امور آب بر لزوم توجه به آمایش سرزمین تاکید کرد و افزود: باید با اجرای برنامه‌های مختلف و از جمله اصلاح الگوی کشت، توسعه سیستم‌های مدرن، کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری آب و... وضعیت منابع زیرزمینی‌مان را حداقل به شرایط 20 سال قبل برگردانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر