کد خبر: 851666
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت: اجرای دوره‌های آموزشی عملی ویژه نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان آغاز شده است.
 سرهنگ محمدرضا افضلی با اعلام این خبر افزود: این دوره‌ها با هدف افزایش توان عملی نیروهای یگان حفاظت از استان سمنان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری 17 سرفصل آموزشی تئوری ویژه نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان در سال گذشته گفت: آشنایی با جرایم علیه مواریث فرهنگی، مبانی اصول صیانتی و حفاظتی، فنون و روش‌های بازجویی، مباحث تخصصی حریم آثار، مرمت آثار، تشریح اصول و وظایف سازمانی یگان و ... از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده است.
فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره‌های آموزشی موفق به کسب گواهینامه‌های آموزشی شدند، افزود: دوره‌های آموزشی عملی نیز با بهره گیری از استادان مجرب برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه سامانه خبری 31705 آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات هم استانی‌ها در زمینه صیانت و حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان است یادآور شد: استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است.
علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره 31705 سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار