کد خبر: 851661
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان:
دوره آموزشی اجرای CIPP در پروژه نوسازی شبکه فاضلاب اصفهان با حضور کارشناسان و متخصصان آلمانی در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار شد.

 معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان: به اهمیت بازسازی و نوسازی شبکه فاضلاب استان اصفهان پرداخت و اعلام کرد: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان حدود 3 هزار و 700 کیلومتراست که قدمت بیش از 40 سال از عمر شبکه فاضلاب اصفهان منجرشده به آنکه درحال حاضر حدود 1500 کیلومتر از طول این شبکه نیاز به بازسازی و نوسازی داشته باشد این درحالیست که بخش هایی از شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان باید حتماً مورد بازسازی قرار گیرد چرا که فرسودگی در بخشی از شبکه فاضلاب اصفهان به حدی زیاد است که تنها از طریق نوسازی می توان آن قسمت از شبکه را وارد مدار بهره برداری قرار داد.

مهندس غلامی گفت: دوره آموزشی اجرای CIPP در پروژه نوسازی شبکه فاضلاب اصفهان با حضور کارشناسان و متخصصان آلمانی در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار شد.

وی به روشهای بازسازی شبکه فاضلاب اشاره کرد و تصریح نمود: هم اکنون روشهای متنوعی در دنیا پیرامون نوسازی شبکه فاضلاب در دنیا وجود دارد. این درحالیست که شرکت آبفا استان اصفهان به منظور نوسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان درنظر دارد از روش CIPP استفاده نماید که یکی از روشهای نوین بازسازی شبکه فاضلاب در دنیا می باشد.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان به چگونگی اجرای نوسازی شبکه فاضلاب به روش CIPP پرداخت و خاطرنشان ساخت: در روش CIPP یک پوششی به صورت لوله در داخل لوله قدیمی ایجاد می شود به گونه ای که یک نوار لاینر متشکل از پوششی حفاظتی و یک لایه پشم و شیشه آغشته به رزین به داخل لوله (حدفاصل دو حوضچه) کشیده می گردد و سپس با پمپ های مخصوص هوا این نوار که به صورت دو لایه می باشد از هم باز می شود و در قالب لوله قدیمی قرار می گیرد سپس با عبور اشعه UV از داخل این لاینر بخش رزینی فرآوری و سخت می شود و بدین شکل لوله ای با ضخامت تقریبی 3 میلی متر در داخل لوله فرسوده قرار می گیرد و بعد از آن سیال فاضلاب از داخل این لوله جدید عبور خواهد کرد. البته جهت فرآوری این رزین از روشهای دیگر از جمله آب گرم و هاردنر استفاده خواهد شد.

مهندس غلامی اجرای پروژه بازسازی شبکه فاضلاب را به روش CIPP با همکاری متخصصان آلمانی برای اولین بار در ایران برشمرد و اذعان داشت: اجرای بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان برای اولین بار با همکاری متخصصان آلمانی به روش CIPP در ایران اجرا می شود بر این اساس به منظور اجرای هرچه بهتر و اصولی تر این پروژه تمام کارشناسان حوزه بهره برداری و فنی مهندسی تحت آموزش اجرای بازسازی شبکه فاضلاب به روش CIPP با حضور کارشناسان آلمانی قرار گرفتند. لازم به یادآوری است اجرای  نوسازی و بازسازی شبکه فاضلاب به روش CIPP به دلیل عدم حفاری تأسیسات زیربنایی و آسفالت معابر آسیب نمی بینند، فضای سبز و درختان نیز مورد آسیب قرار نمی گیرند و برای عابرین هم مشکل ترافیکی صورت نمی گیرد. همچنین نیاز به اخذ مجوز از شهرداری و پلیس راهور و سایر نهادها برای اجرای پروژه نیست.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار