کد خبر: 851658
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی البرز خبرداد
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی البرز گفت: این استان درخصوص دستاوردهای بزرگ علمی، صنعتی و کشاورزی جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان قطب صنعتی و کشاورزی کشور شناخته شده است.

سید صاحب سادات حسینی در آیین تجلیل ازمدرسان دانشگاه های علمی و کاربردی استان البرز درسالن سیروس صابر افزود: به دلیل حضور صنایع مختلف، وجود مراکز اصلی کشاورزی و تقاضا و توانمندی های بالقوه در حوزه فرهنگ، هنر و خدمات، مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز به سرعت رو به گسترش است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه وصنعت در دل یکدیگر هستند تاکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی و دانشجویان علاوه بر اینکه آموزش می بینند بایستی کارآفرین هم باشند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتباطی با صنعت ندارند بلکه خود از بطن صنعت، کشاورزی، گردشگری و فرهنگ وهنر بیرون آمده است.

سادات حسینی خاطرنشان کرد: تمام این موفقیت ها مرهون اساتیدی است که درعرصه علم خالصانه کوشیدند تا دانشجویان به قله رفیع موفقیت دست یابند.

وی ادامه داد: دانشگاه های نسل سوم دانشگاهی است که می بایست هر فرد هنگام خارج شدن از این دانشگاه مهارت هایی را آموزش دیده باشد که مدرسان این استان این مهم را محقق کردند .

وی خاطرنشان کرد: دراستان البرز بیش از 99درصد دانشجویان بومی هستند که خود ظرفیتی مهم برای اشتغال زایی و ایجاد کارآفرینی آن ها خواهد بود.

وی افزود:اکنون دردانشگاه علمی و کاربردی استان البرز31هزارو 187 دانشجو تحصیل می کنند که 19هزارو 32 نفر درمقاطع کاردانی، 12هزارو 113 نفر کارشناسی و 42 نفر کارشناسی ارشد در 34مرکز مشغول به تحصیل هستند .

وی اضافه کرد: این دانشجویان در424 رشته مشغول به تحصیل هستند که 284 رشته مربوط به مقطع کاردانی و 140 رشته مربوط به کارشناسی است .

وی بیان داشت : رشته های تحصیلی دردانشگاه های علمی وکاربردی درپنج گروه تعریف شده که 11هزارو 50 نفر درگروه صنعت، 5هزارو 831نفر درگروه فرهنگ وهنر ، یکهزارو 421 نفر درگروه کشاورزی، 14هزارو 65 نفردر گروه مدیریت و خدمات اجتماعی و 980 نفر درگروه مدیریت خانواده مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون یکهزارو 400 تولید دستاورد پژوهشی توسط دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی این استان انجام شده که 18 مورد آن تجاری سازی شده است .

دراین آیین 15مدرس و 2 رئیس مرکز دانشگاه های علمی وکاربردی مورد تقدیر قرارگرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار