کد خبر: 851653
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
فرماندار سمنان:
فرماندار سمنان گفت: صلاحیت همه ثبت نام‌کنندگان برای داوطلبی در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان تایید شد.
سید عباس دانایی با اشاره به ثبت نام 119 نفر برای داوطلبی در انتخابات شورای شهر سمنان، افزود: پس از بررسی صلاحیت این افراد و دریافت استعلام از مراجع چهار گانه در مراحل مختلف، در نهایت صلاحیت 117 نفر در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان سمنان تایید و صلاحیت 2 نفر نیز رد شد.
دانایی با بیان اینکه در ادامه، یک نفر از افراد تایید صلاحیت شده در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان، در هیات نظارت استان رد صلاحیت شد و تعداد رد صلاحیت شدگان داوطلبی در انتخابات شورای شهر سمنان به سه نفر افزایش یافت، گفت: در نهایت؛ پرونده این سه نفر در هیات مرکزی نظارت کشور مورد بررسی دقیق قرار گرفت و صلاحیت این افراد نیز تایید شد و اسامی و کد نامزدها به فرمانداری سمنان ابلاغ شد.
وی افزود: تاکنون از مجموع 119 نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده، 12 نفر با حضور در فرمانداری سمنان، انصراف خود را از ادامه رقابت اعلام کردند و در حال حاضر 107 نفر به رقابت می‌پردازند.
فرماندار سمنان، با اشاره به ثبت نام 70 نفر برای داوطلبی در انتخابات شوراهای روستایی شهرستان سمنان و تایید صلاحیت همه این ثبت نام‌کنندگان، گفت: تا کنون پنج نفر ازاین داوطلبان انصراف خود را اعلام کرده‌اند و 65 نفر نیز در رقابت های انتخاباتی 10 شورای اسلامی روستایی در شهرستان سمنان حضور دارند. دانایی، با بیان اینکه تایید صلاحیت همه ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان به صورت قانونی انجام و به مُر قانون عمل شده است، گفت: افرادی در فرآیند تایید صلاحیت برخی از ثبت‌نام‌کنندگان به دنبال این بودند که ما قانون را دور زده و قانون شکنی کنیم، ولی هیچ گاه راضی به این موضوع نشدیم و زیر بار فشار هم نرفتیم.
وی در پاسخ به سئوالی درباره وجود شبهه درتایید صلاحیت یکی از داوطلبان در سمنان، گفت: همکاری لازم با هیات نظارت استان سمنان انجام شد و همه موارد قانونی نیز در تمام موارد رعایت شد، ضمن اینکه همه اعضای هیات اجرایی و نظارت شهرستان سمنان در جریان فرآیند احراز صلاحیت‌ها هستند و بنده به عنوان فرماندار هم در هیات اجرایی فقط یک رای دارم.
دانایی افزود: با وجود اینکه هیات نظارت استان سمنان، طبق قانون، فقط حق ورود به پرونده افراد رد صلاحیت شده را دارد، ولی همه نوع همکاری با این هیات انجام شد و در نهایت، صلاحیت فردی که مد نظر آنان است در هیات مرکزی نظارت تایید و به استان ابلاغ شده است .
فرماندار سمنان، از تعیین 143 شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد گفت: از این تعداد 129 شعبه اخذ رای برای شهر سمنان و 14 شعبه نیز برای بخش مرکزی و مناطق روستایی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اصل مشارکت به ‌عنوان یکی دیگر از اصول انتخابات، افزود: نماد اصلی مشارکت مردم، حضور در انتخابات و تصمیم مردم برای انتخاب تصمیم‌گیرانی است که در ساختار اداری کشور حضور پیدا خواهند کرد.
دانایی اضافه کرد: اگر حضور و مشارکت مردم در انتخابات کم شود، زمینه‌ای برای امیدواری دشمن است و اگر حضور مردم در انتخابات پرشورتر باشد، هم امنیت کشور را تضمین می‌کند و هم سبب اقتدار کشور می‌شود و این حضور گسترده همان چیزی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان حماسه سیاسی تعبیر کرده‌اند.
فرماندار سمنان، با بیان اینکه امانت‌داری مهمترین رکن برگزاری انتخابات است، گفت: صیانت از آرای مردم و ارزش‌ها و حیثیت جمهوری اسلامی ایران و برگزاری انتخاباتی بی‌طرفانه از برنامه‌ها و اولویت مجریان انتخابات امسال است.
جمعیت شهرستان سمنان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بیش از 196 هزار نفر است که 131 هزار نفر از این تعداد شهروندان واجد شرایط رای دادن هستند.
   نامزد در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان برای هفت کرسی اصلی رقابت می کنند 107 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار