کد خبر: 851641
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان:
تا زمانی که بازار در رکود باشد مردم تنها اقدام به اجاره و رهن مسکن می کنند چرا که هزینه کافی برای خرید ندارند.

 نائب رئیس دوم اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در خصوص وضعیت بازار خرید و اجاره مسکن در اصفهان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون مصرف کنندگان واقعی و کسانی که نیاز به مسکن داشتند اقدام به خرید مِلک بنا بر توان مالی خود کرده اند.

مسعود احمدی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بیشتر مردم تمایل به اجاره مسکن دارند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته هزینه های رهن و اجاره مسکن در اصفهان بین ۱۲ تا ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیشتر مردم تمایل به اجاره مسکن دارند، بیان داشت: تا زمانی که بازار در رکود باشد مردم تنها اقدام به اجاره و رهن مسکن می کنند چرا که هزینه کافی برای خرید ندارند.

به گفته نائب رئیس دوم اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، براساس شرایط اقتصادی حدود ۵۰ درصد مالکین تمایل به رهن و ۵۰ درصد دیگر تمایل به اجاره منازل خود به مستاجران دارند.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته هزینه های رهن و اجاره مسکن در اصفهان بین ۱۲ تا ۱۶ درصد افزایش یافته است.

احمدی با بیان اینکه وضعیت قیمت خرید و فروش مسکن امسال مشابه سال گذشته است، تصریح کرد: بسیاری از مردم و مالکین در انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری برای مسکن هستند.

به گفته نائب رئیس دوم اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، رونق و یا رکود مسکن در ماه های دیگر امسال، بستگی به سیاست های حمایتی دولت آینده و ارائه تسهیلات به مردم و انبوه سازان دارد.

وی در پاسخ به این سوال که سال گذشته و امسال نیز شاهد افزایش سقف وام مسکن برای زوجین بودیم، بیان داشت: با وجودی که سقف وام افزایش یافته اما به دلیل نرخ بالای سود بانکی این تسهیلات، بازگرداندن آنها برای زوجین بعضا مشکل است و نمی توانند اقدام به خرید کنند چرا که هزینه های خرید مسکن بسیار بالاتر از وام های موجود است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر