کد خبر: 851638
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
شهردار تبریز:
شهردار تبریز اظهار داشت: رکورد ۱۰۸ روزه تبریز در زمینه هوای پاک، در بین کلان‌شهرهای کشور، نشان‌گر تاثیرگذاری برنامه‌های زیست‌محیطی شهر و همراهی مجموعه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و صنعتی در این خصوص است.
دکتر صادق نجفی در جمع کارشناسان و مدیران حمل‌و‌نقل شهرداری تبریز با بیان این مطلب، گفت: طبق آن‌چه که در جریان سفر معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به تبریز اعلام شد، کلان‌شهر تبریز در بین هشت کلانشهر کشور، با ۱۰۸ روز هوای پاک رکورد دار بوده است؛ این رکورد مهم باید با پشتیبانی پروژه‌های زیست‌محیطی، به استمرار روزهای هوای پاک بینجامد.

شهردار تبریز اضافه کرد: شهرداری تبریز در ماه‌های گذشته، علاوه‌بر توسعه کمی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با ارتقای استاندار  ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از یورو۲  به یورو۳ و همچنین اجرای برنامه‌های نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی، سازمان حمل‌و‌نقل عمومی شهر را در خدمت برنامه‌های زیست‌محیطی شهر قرار داده ‌است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم افزایش سه‌برابری حجم‌ترددهای عمومی در آستانه سال نو، آلودگی هوا نه تنها افزایش نیافت، بلکه رکوردار نیز بوده‌است.

شهردار تبریز ادامه داد: قدردان فعالیت واحدهای مختلف صنفی و صنعتی هستیم و معتقدیم باید در کنار یکدیگر، به دور از برخی تعصبات، وضعیت زیست‌محیطی شهر را روز به روز بهبود ببخشیم؛ شهرداری تبریز مصمم است در این خصوص، نقش‌آفرینی کرده و برنامه‌های درختکاری خود را در محوطه اختصاصی واحدهای اداری، صنعتی و صنفی تداوم تداوم ببخشد.

دکتر نجفی با اشاره به اجرای ضربتی طرح‌های فضای‌سبز در دو ماه گذشته، گفت: کاشت بیش از ۲ میلیون اصله نهال مستعد، مقاوم و سازگار با اقلیم شهر و اجرای پروژه‌های جنگل‌کاری فضای تنفسی شهر را تا حدود زیادی، بهبود بخشیده و البته تا رسیدن به نقطه مطلوب، باید همچنان تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به عزم شهرداری تبریز برای ایجاد تحول اساسی در برنامه‌های زیست محیطی شهر خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته با اضافه‌شدن ۱۵۰ هکتار به محدوده انبوه‌کاری عون‌ابن‌علی و ۴۲۰ هکتار به مجموعه آرپادره‌سی و همچنین جنگل‌کاری ۸۰۰ هکتاری در محور عباس‌میرزا، تبریز در آستانه احیای جایگاه سبز و بانشاط خود قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر