کد خبر: 851569
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
گزارش «جوان» از صعود 25 هزار نفري به قله بازي‌دراز
عمليات بازي‌دراز در ارديبهشت ماه 1360 يكي از اولين پيروزي‌هاي رزمندگان كشورمان بر دشمن بعثي بود كه با پايمردي بزرگاني چون شهيدان غلامعلي پيچك، محسن وزوايي، علي اكبر شيرودي و. . . به وقوع پيوست.
  غلامحسين بهبودي
عمليات بازي‌دراز در ارديبهشت ماه 1360 يكي از اولين پيروزي‌هاي رزمندگان كشورمان بر دشمن بعثي بود كه با پايمردي بزرگاني چون شهيدان غلامعلي پيچك، محسن وزوايي، علي اكبر شيرودي و. . . به وقوع پيوست. اين عمليات در زماني رخ داد كه جبهه كشورمان به جهت غافلگيري پيش آمده در اوايل جنگ، در ضعف به سر مي‌برد. بنابراين بازي‌دراز در تاريخچه دفاع مقدس با نصرت و پيروزي كه به دست آورد ماندگار شد. به همين مناسبت سپاه نبي اكرم(ص) استان كرمانشاه براي بزرگداشت اين عمليات عاشورايي، برنامه جالب و ابتكاري صعود 25 هزار نفري به ارتفاعات بازي‌دراز را به اجرا درآورد كه گزارش «جوان» را از اين برنامه بزرگ مردمي پيش رو داريد.
همه آمده‌اند. از مردم عادي گرفته تا بسيجيان جوان و همين طور رزمندگاني كه يادگاران عمليات بازي‌دراز هستند. قرار است تا لحظاتي ديگر صعود 25 هزار نفري عاشقان و بسيجيان به بلندي‌هاي نام‌آشناي بازي‌دراز صورت گيرد و يادكردي باشد از بلند‌همتي و مجاهدت رزمندگاني كه 36سال پيش با پاي پياده و زير آتش دشمن خود را به اين قله‌ها رسانده بودند.
مردم از كوچك و بزرگ و پير و جوان، مسير ناهموار ارتفاعات را طي مي‌كنند و دست اندركاران اين حركت بزرگ 25 هزار نفري نيز تمهيدات لازم را انديشيده‌اند. 17تيم امدادي و خدمات‌رسان شامل ۱۲تيم سيار و پنج تيم ثابت، كار خدمات‌رساني به حاضرين در مراسم صعود سراسري بازي‌دراز را برعهده دارند. تيم‌هاي پزشكي، امدادي و خدماتي در حين مسير صعود خدمات لازم را به شركت‌كنندگان در اين مراسم ارائه مي‌دهند.  ايستگاه‌هاي صلواتي كه هرازگاهي در گوشه و كنار مسير ديده مي‌شود، يادآور همان ايستگاه‌هاي صلواتي است كه در دوران جنگ تحميلي به همت خود مردم برپا مي‌شدند. اما آيا در بحبوحه عمليات بازي‌دراز نيز رزمندگان مي‌توانستند از شربت‌هاي خنكي كه اكنون توزيع مي‌شود بهره ببرند. يا شايد آنها شربتي را مي‌نوشيدند كه به آن شربت شهادت مي‌گفتند.
يكي از دست اندركاران كه از بسيج سپاه سرپل ذهاب است مي‌گويد كه همزمان با سالروز گراميداشت حماسه بازي‌دراز، اردوهاي راهيان نور نيز آغاز مي‌شود و صعود به اين ارتفاعات افتتاحيه طرح كشوري راهيان نور نيز خواهد بود. او مي‌گويد: صعود سراسري به ارتفاعات بازي‌دراز طي سال گذشته با حضور حدود ۲۰ هزار نفر از عاشقان ولايت برگزار شد كه امسال اين جمعيت با افزايش حدود ۵ هزار نفري به بيش از ۲۵ هزار نفر رسيده است.
وقتي جمعيت به بلندي‌ها صعود مي‌كنند و به يادمان شهداي بازي‌دراز مي‌رسند، باخبر مي‌شويم سرلشكر رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا و سردار غلامحسين غيب‌پرور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز از مهمانان ويژه اين مراسم هستند كه هر كدام در بخشي از برنامه به ايراد سخنراني مي‌پردازند.
سردار رحيم صفوي با اشاره به برنامه بزرگ صعود جمع زيادي از مردم به بلندي‌هاي بازي‌دراز مي‌گويد: پيام حضور حدود ۳۰ هزار نفري در بازي‌‌دراز به دشمنان كشور، پيام ايستادگي و اقتداري است كه به زودي امنيت و آرامش ناشي از آن به عراق و سوريه نيز خواهد رسيد.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به رشادت‌هاي برخي از فرماندهان و شهداي عمليات بازي ‌دراز ادامه مي‌دهد: رشادت عزيزاني چون شهيد غلامعلي پيچك، شهيد موحد دانش، شهيد شيرودي، شهيد ادبيان و غيره باعث شد تا اين منطقه به تصرف نيروهاي اسلام در‌بيايد و صداميان مجبور باشند هفت شبانه‌روز پاتك كنند و با خساراتي همچون ۴۵۸ اسير، ۱۵۰۰ كشته و به غنيمت دادن نفربرها و انهدام بالگرد‌هايشان نهايتاً به عقب رانده شوند.
سردارغلامحسين غيب‌پرور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور هم در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره عمليات غرور‌آفرين بازي‌دراز و ضمن تبريك اعياد شعبانيه مي‌گويد: خط شهادت و دفاع از انقلاب اسلامي، از روز اول تا به امروز و به فضل خداوند متعال براي آينده تداوم و استمرار دارد. به همين خاطر است كه رهبر فرزانه ما- نه يكبار و دوبار- مكرر فرموده‌اند كه من آينده را روشن مي‌بينم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين مي‌افزايد: نگاه عميق آقا در بيان اين سخنان توجه به مردماني است كه مردانه پاي انقلابشان ايستاده‌اند.
وي در بخش ديگري از سخنانش تأكيد مي‌كند: عمل دشمن امروز پيچيده‌تر شده است، اما مردم محكم‌ترند و جوان‌ها نيز بصيرتر هستند و خيلي خوب سره را از ناسره تشخيص مي‌دهند. و امام امت ما حفظه الله اين مردم را خوب مي‌شناسد و اين امام و اين رهبري اين مردم و ملت را مي‌خواهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار