کد خبر: 851561
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
محسني اژه‌اي:
كساني گفتند اگر فلان كس را قبل از انتخابات احضار كنيد، ما اعلان جنگ مي‌كنيم اما قوه قضائيه تسليم نشد و اگر اتهامات اين فرد ثابت شود، قطعاً برخورد مي‌شود...
همين كساني كه خودشان قائل بودند كه بايد افراد علني مجازات شوند، امروز حرف‌هاي ديگري را مطرح مي‌كنند.
به گزارش ميزان، حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي درحاشيه سمينار حفاظت اطلاعات قوه‌قضائيه در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه يكي از نامزدهاي رياست جمهوري در آخرين مناظره انتخاباتي اظهار داشته كه قوه قضائيه با فساد در دولت دهم برخورد نكرده و در برخورد با پرونده اخيرِ آموزش وپرورش تبعيض‌آميز عمل كرده است و بيان كرده كه مبارزه با فساد به شرط رعايت عدالت اشكالي ندارد، تصريح كرد: متأسفانه در برخي از مناظرات و صحبت‌هاي برخي نامزدهاي انتخاباتي در هفته‌هاي اخير مطالبي بيان شده كه ان‌شاءالله پاسخ لازم و قاطع در زمان خود داده خواهد شد و در فضاي فعلي انتخابات براي اينكه مسائلي پيش نيايد دم فرو بسته‌ايم.  
سخنگوي دستگاه قضا افزود: اتهامات زيادي عليه قوه قضائيه و ارزش‌ها و نهادهاي نظام مطرح كردند كه متأسفانه آدمي شرمنده مي‌شود كه براي جذب برخي افراد خاص و رأي عليه قوه قضائيه و نظام صحبت‌هايي مطرح مي‌كنند. وي گفت: اگر قوه قضائيه و ساير نيروهاي جان بركف از اول انقلاب با تروريست‌ها مبارزه نمي‌كردند، آقايان امروز كجا بودند؟ قوه قضائيه با مافياي مواد مخدر مبارزه كرده است. متأسفانه كساني مسائلي را به زبان آوردند كه گذشته خودشان روشن است. قوه قضائيه مجري قوانيني است كه مجلس تصويب كرده است ودر اوايل انقلاب اين دادگاه انقلاب و مردم جان بر كف بودند كه به وسيله تروريست‌ها شهيد مي‌شدند، همين كساني كه خودشان قائل بودند كه بايد افراد علني مجازات شوند، امروزحرف‌هاي ديگري را مطرح مي‌كنند.
 
  اينكه قوه قضائيه در دولت قبل با فساد مبارزه نكرده كذب است
معاون اول قوه قضائيه اظهار كرد: اينكه قوه قضائيه در دولت قبل با فساد مبارزه نكرده خلاف و كذب است. قوه قضائيه با همه مفسدان اقتصادي رده بالا برخورد مي‌كند. همچنين با مفسدان و كساني كه در جايگاه‌هاي بالاي حكومتي داراي فساد هستند برخورد مي‌شود. سخنگوي دستگاه قضا تأكيد كرد: دردوره قبل با معاون اول رئيس‌جمهور برخورد شد و درحالي كه در همان سمت بود13 جلسه از وي تحقيق شد و در حال تحمل كيفر است، همچنين با افرادي كه در مظان اتهام بودند برخورد شد و براي كساني كه فسادشان ثابت نشد، قرار منع تعقيب صادر شد اما با كساني كه فساد آنها ثابت شد قوه قضائيه با قاطعيت برخورد كرد. وي افزود: قوه قضائيه امروز نيز با كساني كه فساد مالي وامنيتي دارند برخورد مي‌كند و افتخار دستگاه قضا اين است كه با دانه درشت‌ها برخورد و تحت تأثير فضاسازي‌ها و فشارها قرار نگرفته‌است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در ادامه گفت: كساني گفتند اگر فلان كس را قبل از انتخابات احضار كنيد، ما اعلان جنگ مي‌كنيم اما قوه قضائيه تسليم نشد و اگر اتهامات اين فرد ثابت شود، قطعاً برخورد مي‌شود. معاون اول قوه قضائيه تصريح كرد: در خصوص كالاي مظنون به قاچاق درنشست خبري توضيح دادم و درنشست قبلي سير قضيه را مطرح كردم و موارد اتهامي رسيدگي مي‌شود. مطالب مطرح شده مربوط به اساسنامه، عضو و رئيس هيئت مديره بود كه هيچ كدام محرمانه نيست، مسائل مربوط به شركت‌ها درروزنامه رسمي درج مي‌شود. ما ملتزم به قانون هستيم وتسليم اين حرف‌ها نمي‌شويم. ما مي‌توانيم در مورد پرونده‌هاي ديگر اطلاع رساني كنيم اما ملتزم به قانون هستيم وقانون به ما اين اجازه را نمي‌دهد.
 
  آقايان انصاف داشته باشند
سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه يكي ازنامزدهاي انتخاباتي در مناظره سوم مطرح كرده كه معوقات بانكي مربوط به دولت قبل است، آيا در اين دولت معوقه‌اي نداشته‌ايم، گفت: متأسفانه اگر يك جمله را از زبان برخي از آقايان امروزي بگيرند چيزي براي گفتن ندارند و آن جمله «دولت قبل» است. كاري ندارم دولت قبل خوب بود يا بد بود اما آقايان همه نارسايي‌ها و ناكارآمدي‌ها را به گردن دولت قبل نيندازند و انصاف داشته باشند.
 وي خاطر نشان كرد: معوقات بانكي هم درآن دولت و هم در اين دولت بوده است اما در اين دولت افزايش داشته وحقوق‌هاي نجومي جهش بالايي پيدا كرده است كما اينكه دردولت قبل حتي يك مورد هم نداشتيم كه يك فرد صاحب سمت و مدير متوسط حقوق ماهانه‌اش 100 ميليون باشد اما در اين دولت متوسط دريافت ماهانه حتي تا 200 ميليون هم بوده است، البته پاداش‌هايي كه چه دردولت قبل و چه در اين دولت گرفته‌اند بالا بود اما حقوق‌هاي نجومي مربوط به اين دولت بوده است و دراين دولت سه چيز افزايش پيدا كرده كه بدهي دولت به بانك‌ها، بدهي دولت به بانك مركزي و نقدينگي است. حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي تصريح كرد: قوه قضائيه اين افتخار را دارد كه از ابتداي انقلاب تا امروز با بسياري از مفسدان اقتصادي چه آنهايي كه از زمان طاغوت باقي مانده بودند و چه آن كساني كه با ثروت‌هاي بادآورده و از مسير خلاف توانسته بودند اموالي را كسب كنند، برخورد كرده است.
 
  برخورد با اغتشاشگران همچنان در اولويت است
معاون اول قوه قضائيه گفت: قوه قضائيه اكنون هم با مفاسد ضدامنيتي و كساني كه اغتشاش مي‌كنند، برخورد مي كند و امروز هم اگر بخواهند اغتشاش كنند، برخورد مي‌كند. افتخار مي‌كنيم كه اگر كساني بخواهند امنيت، آرامش و آسايش مردم را به هم بزنند، با آنها برخورد كنيم. وي افزود: با كمال تأسف بعضي‌ها براي اينكه براي خود رأي جمع كنند خلاف گفته‌ها، منبرها، صحبت‌ها و تصميمات قبلي خودشان دارند عمل مي‌كنند و بعضاً هم متأسفانه متوسل مي‌شوند به گفتن مسائل خلاف واقع و غير واقعي كه انسان واقعاً از آن مسائل شرم دارد. اجازه دهيد كه زمان انتخابات بگذرد به تك‌تك اين حرف‌ها با قوت، قدرت و مستند پاسخ خواهم داد.
معاون اول قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري درباره ارتباط مؤسسه مالي و اعتباري ميزان با قوه قضائيه حرف‌هايي زده، چه نظري داريد، گفت: اين موضوع باز از همان مسائل كاملاً خلاف، دروغ و كذب است. آقاياني كه اين حرف‌ها را مي‌زنند مطمئن هستم كه مي‌دانند، چون قبلاً در جريان بودند كه اين مؤسسه هيچ ارتباطي با قوه قضائيه ندارد و قوه قضائيه با آنها برخورد كرده است، افرادشان مدت‌ها بازداشت وتحت قرار بوده‌اند و پرونده‌هايشان الان هم مطرح است. سخنگوي دستگاه قضا گفت: همه اينها ترفند‌هاي انتخاباتي براي جلب بعضي از آرا و نه همه آراست و براي جلب اين آرا نياز دارند كه اين حرف‌هاي خلاف و غير واقعي و احياناً عليه نهادها و بعضي ارزش‌هاي نظام را بزنند تا بتوانند رأي برخي از افراد خاص را جمع كنند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
بابا معاون. اول بوده ولی اتهامش مربوط به قبل بوده.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار