کد خبر: 851546
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
معاون پارلماني دولت دهم با بيان اينكه با كاهش هزينه‌هاي دولت و قطع پرداخت حقوق‌هاي نجومي مي‌توان ميزان يارانه را افزايش داد، گفت: ديوان محاسبات و بازرسي بايد بررسي كند كه چرا مخارج دولت به اين شكل بالا رفته و اين هزينه‌ها كجا انجام شده است.
لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با تسنيم، درباره چگونگي افزايش سه برابري يارانه‌ها در دولت دوازدهم كه مورد توجه دو نامزد رياست جمهوري قرار گرفته است اظهار كرد: دولت بايد معيشت طبقاتي مانند كشاورزان، افراد تحت پوشش و كميته امدادي را تأمين كند و در اين خصوص شكي وجود ندارد.  وي افزود: 16 ميليون حاشيه‌نشيني كه امروز در كشور مشاهده مي‌شود به چه دليل است؟ به هر حال آنها در گذشته كار و شغل داشته‌اند اما اكنون به حاشيه شهرهاي بزرگ آمده‌اند.  معاون پارلماني دولت دهم ادامه داد: در صورتي كه بستر اشتغال در كشور فراهم شود و در كنار آن يارانه به كشاورز، روستايي و افراد تحت پوشش پرداخت شود، بر اساس اظهار آقاي رئيسي مي‌توان يارانه آنها را سه برابر افزايش داد.
   افزايش در‌آمد‌هاي دولت از حامل‌هاي انرژي كجا رفته است؟
فروزنده تصريح كرد: بر اين اساس سطح زندگي اين طبقه از جامعه افزايش مي‌يابد و انگيزه كار در روستا براي آنها ايجاد مي‌شود و مهاجرت‌ها صورت نمي‌گيرد و حتي شاهديم مهاجرت معكوس خواهيم داشت.  وي در پاسخ به اينكه منابع افزايش سه برابري يارانه از چه محلي تأمين خواهد شد، گفت: در صورتي كه يارانه 3 تا 4 دهك بالاي جامعه قطع شود بخشي از اين يارانه مورد نظر تأمين مي‌شود و از طرفي بايد توجه داشت كه با افزايش درآمدهاي دولت از حامل‌هاي انرژي 80 هزار ميليارد تومان افزايش يافته اما 40 هزار ميليارد آن اكنون كجا رفته است؟ بنابراين مي‌توانيم اين منابع ياد شده را به يارانه اختصاص دهيم.  فروزنده افزود: با توجه به اينكه هزينه‌هاي جاري سه برابر شده و مردم شاهد پرداخت حقوق‌هاي نجومي هستند با كاهش هزينه‌هاي دولت و قطع پرداخت حقوق‌هاي نجومي مي‌توان ميزان يارانه را افزايش داد و تا سه برابر بالا برد.
   افزايش پرداخت‌هاي دولت فريبكارانه است
وي گفت: دولت يازدهم در حالي اظهار مي‌كند كه منابع لازم وجود ندارد چرا در پايان كار دولت پرداختي‌هاي خود را افزايش مي‌دهد؟ اين امر نشا‌ن‌دهنده آن است كه منابع مالي وجود دارد اما عزمي براي انجام وجود نداشته و هدف فعلي صرفاً انتخابات رياست جمهوري است.
معاون پارلماني دولت دهم گفت: مردم خود متوجه هستند كه رويكرد جديد دولت در افزايش يارانه‌ها فريبكارانه و براي پيروزي در انتخابات است و معلوم نيست ادامه پيدا كند.
   ديوان محاسبات بررسي كند چرا مخارج دولت 3 برابر شده است
وي در پاسخ به اين سؤال كه ميزان حقوق‌بگيران افزايش نيافته و از طرفي ميزان يارانه‌هاي نقدي نيز افزوده نشده اما به چه دليل مخارج دولت به سه برابر افزايش يافته است، گفت: دولت خود در اين ارتباط بايد پاسخگو باشد؛ اما با توجه به رويكرد تشريفاتي، سفرهاي آنچناني، پرداخت حقوق‌هاي نجومي و توسعه مبلمان دستگاه‌هاي دولتي، مشخص است بخشي از اين مخارج در اين امور هزينه شده است.  فروزنده افزود: مخارج دولت به حقوق و دستمزد و مأموريت مي‌رود يا خرج سفرهاي خارجي مي‌شود كه ديوان محاسبات و بازرسي در اين رابطه بايد بررسي كند چرا مخارج دولت به اين شكل بالا رفته و اين هزينه‌ها كجا انجام شده است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار