کد خبر: 851481
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج عنوان کرد: از جمله مشکلات و موانع موجود در فضای کسب و کار استان کردستان، نبود آموزش صحیح استو به همین سبب کیفی‌سازی نیروی انسانی در اولویت ما قرار دارد.

 شیرکو گویلی در گفت و گو با جوان در کردستان، در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزشی اتاق بازرگانی، عنوان کرد: برنامه‌های آموزشی در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش تاثیرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه در همین راستا برنامه‌های آموزشی جزء اولویت‌های کاری اتاق بازرگانی در سال 96 است، افزود: از جمله مشکلات و موانع موجود در فضای کسب و کار، عدم آموزش صحیح است و به همین سبب کیفی‌سازی نیروی انسانی در اولویت ما قرار دارد.

گویلی تصریح کرد: اتاق بازرگانی با شناسایی و عارضه یابی نیازهای بخش خصوصی استان برنامه‌های آموزشی سالانه را تدوین کرده‌ و آموزش‌های ما در حوزه مسائل و مشکلات بازرگانی، صنایع، معادن ،کشاورزی و خدمات است.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج خاطرنشان کرد: نقطه قوت این برنامه تناسب برنامه آموزشی با نیاز بخش اقتصادی استان و بخش خصوصی است و به گونه ای برنامه‌ریزی شده که کلیه سرفصل‌ها کاربردی و متناسب با نیاز استان باشد.

گویلی با اشاره به اینکه برنامه آموزشی 12 ماه تدوین شده‌است، گفت: برآنیم تا پایان اسفند 96 بتوانیم 24 دوره آموزشی را برگزار کنیم و 6 دوره آموزشی بازداریم که بنا به فوریت موضوع مشخص می‌شود.

وی افزود: سعی کرده‌ایم سطح کیفی آموزشی به نحوی باشد که صنعت و  بخش خصوصی خریدار آن باشد و آموزش‌ها بیشتر مهارتمحور بوده و شکاف بین بخش آموزشی و بخش اقتصادی را پر کند.

به گفته وی، در استان کردستان بخش اقتصادی  به چشم هزینه به بحث آموزشی می‌نگرند در صورتی که این نگاه باید نگاه نیاز باشد چرا که وقتی بحث آموزش مطرح باشد بهره‌وری نیروی کارهم بیشترخواهد بود.

گویلی با بیان اینکه 56 حوزه شناسایی شده‌است، تصریح کرد: مسائل و مشکلات و قوانین مالیاتی، مشکلات بیمه ای، کار و کارفرمایی، بازاریابی و فروش، به روزرسانی محصولات و تولید، مسائل مالی و حسابداری، مسائل حقوقی و اشاره به روابط و ارتباطات خارجی و سرمایه‌گذاری از جمله اولویت‌های ما در بحث آموزشی هستند.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج از برگزاری دومین دوره آموزشی در سال 96 خبر داد و افزود: در 20 اردیبهشت 96 اولین دوره آموزشی را با حضور مدرسین مطرح کشور برگزار کرده و برای شرکت کنندگان گواهی صادر کردیم و در سوم خرداد سال جاری دومین دوره آموزشی را برگزار خواهیم کرد.

گویلی با بیان اینکه کلیه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج رایگان و یک روزه است اظهار داشت: در سال‌های گذشته هم این دوره‌های آموزشی را برگزار کرده‌ایم اما امسال با توجه به شعار سال «اقتصاد مقاومتی،  تولید و اشتغال» بحث آموزش از اولویت‌های کاری اتاق است.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در پایان با بیان اینکه جدای از دوره آموزشی برای متقاضیان کارت بازرگانی دوره یک روزه برگزار می‌شود، عنوان کرد: موضوع کلیات کارت بازرگانی با توجه به قوانین و مقررات مرتبط با آن شرح داده می‌شود و مسائل مربوط به کارت بازرگانی از جمله برنامه‌های مهم اتاق بازرگانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر