کد خبر: 851474
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
فرماندار ساوجبلاغ خبرداد
فرماندار ساوجبلاغ از مسدودکردن ۳۰۰ چاه غیر مجاز در سال گذشته خبر داد.

ابوالقاسم پالیزگیر اظهار کرد: به دلیل عدم توجه به بهره برداری صحیح از منابع آبی و حفر چاه‌های غیرمجاز متعدد در نظرآباد، شاهد آسیب جدی به آبخوان این شهرستان در طول سال‌های‌گذشته بوده‌ایم.

وی ادامه داد: هر چند اقداماتی برای جبران بخشی از خسارات ایجاد شده در این زمینه صورت گرفته، ولی بازگرداندن سطح منابع آب های زیرزمینی این شهرستان به شکل قبل غیرممکن است.

این مسئول به بخشی از طرح‌های اجرا شده برای حفظ منابع آبی این شهرستان اشاره‌ کرد و گفت: اجرای طرح‌ های آبخیزداری در روستاهای این شهرستان برای نگه داشتن آب بخشی از این طرحها بوده است.

پالیزگیر توضیح داد: برخورد با چاه‌های غیر مجاز از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه است که در همین راستا سال گذشته بیش از ۳۰۰ چاه غیر مجاز در این شهرستان مسدود شد و ۱۷۰ دستگاه حفاری غیر مجاز نیز ضبط گردید.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز جهت حفظ تعادل جمعیتی این شهرستان از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ منابع آبی بوده است.

این مسئول از احداث تصفیه خانه به عنوان دیگر طرح‌های این حوزه نام برد و ادامه داد: تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد سال پیش افتتاح شد و فاز دوم آن در حال ساخت است. علاوه بر این با همکاری بخش خصوصی، قرار است چند تصفیه خانه نیز در شهرصنعتی ساوجبلاغ و چهارباغ ساخته شود.

وی گفت: مهمترین این طرحها تغذیه مصنوعی ساوجبلاغ است‌که در سفر ریاست جمهوری ۳۵ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده که امیدواریم امسال به پایان برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار