کد خبر: 851463
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبرداد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در استان سمنان گفت: در یک سال اخیر 10 هزار میلیارد ریال معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان منعقد شده که همگی از برکات گشایش های ایجاد شده در پسابرجام است.
 سید حسن میرعماد اظهار کرد: کار خوبی که سال گذشته در استان انجام شد جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی بود که با برگزاری چند همایش حدود 1000 میلیارد تومان تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف کشاورزی منعقد شود.
وی افزود: بخش عمده‌ای از این عملیات اجرایی این تفاهم‌نامه در استان آغازشده و پیش‌بینی می‌شود اگر حتی 50 درصد این تفاهم‌نامه‌ها نیز تحقق پیدا کند در بخش کشاورزی استان سمنان گامی روبه‌جلو صورت گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» گفت: برنامه‌های تحقق شعار سال در بخش کشاورزی استان سمنان تدوین‌شده و در کارگروه اقتصادی استان نیز به تصویب رسیده است.
میرعماد با اشاره به دستاوردهای این سازمان در بخش اقتصاد مقاومتی در سال گذشته افزود: در سال گذشته در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی این سازمان جزو اولین دستگاه‌هایی بود که تا حدودی به اهدافی که در برنامه اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی‌شده بود چه ازنظر اشتغال و چه ازنظر اهداف دست‌یافت.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده در این استان در راستای تحقق شعار سال گفت: خوشبختانه امسال نیز که به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری شده برنامه‌های لازم برای تحقق این شعار در بخش کشاورزی تدوین‌شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از ظرفیت‌های استان سمنان در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: استان سمنان به‌رغم کمبود منابع آبی ظرفیت‌های مهمی در بخش کشاورزی دارد و در سال گذشته حدود 9٫4 درصد افزایش تولید در بخش کشاورزی در استان محقق شد.
میرعماد با اشاره به برنامه‌های این استان برای افزایش تولیدات کشاورزی گفت: امسال پیش‌بینی کردیم با افزایش عملکرد در واحد سطح 4٫9 درصد تولید را افزایش دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از اقدامات این سازمان در افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: در بخش زنجیره تولید گام‌های خوبی در استان برداشته‌شده است و این موضوع به جد در حال پیگیری است به‌ویژه درزمینهٔ اتحادیه‌هایی که در استان وجود دارد.
وی با اشاره به‌ضرورت تولید و استفاده از مرغ سایز در استان گفت: تولید مرغ سایز زمینه افزایش صادرات این محصول را فراهم می‌کند.
میرعماد با اشاره به برگزاری همایش درباره صنعت مرغ در سال گذشته در استان سمنان گفت: باید درزمینهٔ استفاده از مرغ سایز فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و در این زمینه آموزش بسیار مهم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان از نظر اقتصادی شهر صنعتی و کشاورزی است افزود: صنعت اولویت اول استان است ولی ظرفیت خوبی نیز در بخش کشاورزی دارد و علی‌رغم محدودیت آبی که در استان وجود دارد در استان محصولات دیم و آبی کشت می‌شود.
میرعماد با اشاره به مساحت گسترده استان سمنان گفت: استان سمنان، استان پهناوری است و 9٫7 میلیون هکتار مساحت دارد و با هشت استان کشور هم‌مرز بوده و این مهم سبب ظرفیت‌های مناسبی برای استان شده است.
وی گفت: استان سمنان به لحاظ قرارگیری در حاشیه کویر و در ضلع جنوبی رشته‌کوه البرز ازنظر پوشش گیاهی شرایط ویژه‌ای در کشور دارد و علی‌رغم اینکه 50 درصد استان وضعیت کویری دارد ولی ظرفیت خوبی ازنظر آب‌وهوایی دارد و آب‌وهوای خزری و مناطق کویری توأمان در استان سمنان وجود داشته و همین امر سبب شده تا ظرفیت خوبی ازنظر گردشگری در سطح استان وجود داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تنوع آب‌وهوا در استان سمنان گفت: میوه‌های سردسیری مثل گردو و گرمسیری مثل خرما در جنوب استان دیده می‌شود و این اختلاف ارتفاع و درجه حرارت که در استان وجود شرایط خوبی را در استان ایجاد کرده و سبب شده که در مناطق شمالی استان جنگل‌های هیرکانی و خزری مشاهده‌شده و به فاصله بسیار کمی نیز تپه‌های ماسه‌ای در جنوب دیده شود.
میرعماد با بیان اینکه در استان تفاوت و تنوع آب‌وهوایی وجود دارد افزود: بارش بالای 600 میلی‌متر و زیر 100 میلی‌متر نشان‌دهنده تفاوت آب‌وهوایی در سطح استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طولانی‌ترین مسیر ایل کوچ‌رو ایران در استان سمنان وجود دارد که از طالقان تا مناطق شمالی و مناطق جنوبی استان را شامل می‌شود که قلمرو عشایر ایل سنگسر محسوب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر