کد خبر: 851325
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
سایت‌های همسریابی کسی را همسردار نکرده است
در قديم، دختر و پسر چشم بسته بايد ازدواج مي‌كردند و رضايت والدين براي اين ازدواج كافي بود. والدين، قرارها را مي‌گذاشتند و...
نويسنده:  حجت الاسلام مهدي حسين‌پور
 
 
-سلام امير آقا. شنيدم قصد ازدواج داري و دنبال همسر مناسب مي‌گردي؟
 
-سلام حاج آقا. بله، قصد ازدواج دارم ولي انتخاب همسر مورد نظرم خيلي سخته! شب تا صبح بيدارم و دنبال يه دختر خوب مي‌گردم! ولي هر روز دارم از هدفم دورتر و دورتر مي‌شم !
 
- داري مبهم حرف مي‌زني امير آقاي گل. چرا شب تا صبح؟!
 
- خب حاج آقا، الان چند ماهه عضو سايت همسريابي شدم ولي هنوز نتونستم گزينه مورد نظرم رو پيدا كنم!
 
- چي؟! يعني الان شما داري داخل سايت، دنبال همسر آينده خودت مي‌گردي؟!
 
امير آقاي عزيز، داره كاملاً برخلاف گذشته‌ها ازدواج مي‌كنه. راست گفتن كه بعضي‌ها از اين طرف بام سقوط مي‌كنن بعضي‌ها هم از اون طرف بام با كله مي‌خورن زمين!
 
در قديم، دختر و پسر چشم بسته بايد ازدواج مي‌كردند و رضايت والدين براي اين ازدواج كافي بود. والدين، قرارها را مي‌گذاشتند و بعد از تمام شدن صحبت‌ها، دختر و پسر را هم در جريان قرار مي‌دادند. عروس خانم و آقا داماد، بعد از مراسم عقد براي اولين بار يكديگر را مي‌ديدند! در حال حاضر و به سبك امير، پسر و دختر با هم آشنا مي‌شوند و عاشق و دلبسته هم كه شدند و قرار ازدواج را هم كه گذاشتند، بعد از آن پدر و مادرشان را هم براي مراسم عقد و عروسي دعوت مي‌كنند! نه آن مدل قديمي‌اش خوب است، نه اين مدل جديد. مي‌شود افراط و تفريط.
 
         
همسريابي يا دوست‌يابي؟
 
 
-امير آقا راستي يك سؤال مي‌پرسم؟ ولي دوست دارم راستش رو بگي. دوست دارم خيلي منصفانه و صادقانه از سايت‌هاي همسريابي برام تعريف كني و تجربه چندين ماه خودت رو دقيق برام بگي. اين طوري من هم راحت‌تر مي‌تونم شما رو راهنمايي كنم.
 
 
-چشم حاج آقا. ماجرا از اينجا شروع شد كه من با دوستام درباره ازدواج حرف زدم و اون‌ها به من پيشنهاد كردند كه برو عضو اين سايت‌هاي همسريابي شو. اين طوري از بين چندين يا چند صد گزينه مختلف و متفاوت، همسر مورد نظر خودت رو به راحتي مي‌توني پيدا كني ! الان چند ماهه عضو سايت‌هاي مختلف همسريابي شدم و شب تا صبح بيدارم و با چندين دختر ارتباط دارم.
 
 
ولي حاج آقا! نه تنها موفق به انتخاب همسر نشدم كه حتي فكر ازدواج هم از سرم رفته بيرون و الان چند تا دوست از چند تا استان مختلف براي خودم پيدا كردم. حاج آقا! از وقتي با اين دخترها دوست شدم، از مسجد دور شدم. خيلي وقته نيومدم مسجد و شما رو نديدم كه باهاتون مشورت كنم. راستش خودم متوجه شدم كه كارم اشتباهه و از اين سايت‌ها چيزي در نمياد. اگه اجازه بديد، به نكاتي درباره اين سايت‌ها و آنچه داخلش در حال جريان است اشاره كنم تا شما هم به ديگران بگيد تا مثل من ضرر نكنن. بعضي از سايت‌ها با گرفتن مبلغ قابل توجهي از اعضا، اجازه چت كردن و پيام دادن به طرف مقابلت رو ميدن كه درآمد قابل توجهي ميشه. هر نفر 20 هزار تومان در ماه بلكه بيشتر.
 
معمولاً آقايون و خانم‌ها، چند تا پروفايل متفاوت از خودشون دارند و اين طوري با افراد بيشتري ارتباط مي‌گيرند. در بين اعضاي اين سايت كه دنبال همسر مي‌گردند، آقا پسرها و دختر خانم‌هاي زير 20 سال هم هستند. خيلي از آقايون، مثل خود من با قصد ازدواج عضو سايت شديم. ولي با ديدن تنوع و امكان برقراري ارتباط بسيار ساده و آسان با خانم‌ها، رفاقت را بر ازدواج ترجيح داديم.
 
 
‌خيلي از كساني كه عضو كانال شدند و زير 30 سال سن دارند تا هنگام طلوع آفتاب داخل سايت در حال گفت و گو با همسر آينده خود هستند.
 
 
نكته مهم‌تر اينكه، بيشتر خصوصياتي كه افراد از خودشون ثبت مي‌كنند، دروغه. فقط يه چيزي مي‌نويسند تا طرف مقابل خوشش بياد. مثل اين مورد: فوق ليسانس دارم، خوش‌اخلاقم، دست و دلبازم، اهل مسافرتم، خوشگلم، تك‌فرزندم، بابام پولداره، مهريه برام مهم نيست، اهل ورزش و مطالعه هستم، شخصيت برون‌گرا دارم، مهربان و صادق هستم، هم نماز مي‌خونم هم روزه مي‌گيرم هم....
 
 
 
 شریک زندگی شما دانلود شدنی نیست
 
 
 
افراد زيادي رو مي‌شناسم كه چندين ساله عضو اين سايت‌ها شدن، ولي هر وقت ازشون سؤال مي‌كنم كه چرا ازدواج نكردين؟ جواب ميدن كه هنوز عجله‌اي نيست. فعلاً كه با خيلي‌ها دوست شديم. زن بگيريم كه چي بشه ! بعضي‌ها هم كه ازدواج كردن، اول با مخالفت خانواده مواجه شدن، بعد به خاطر عشق فضايي كه داشتن به زور ازدواج كردن. ولي متأسفانه بعد از چند ماه و گاهي چند سال، از هم جدا شدن. الان هم دوباره داخل همين سايت دنبال همسر مورد نظرشون مي‌گردن! خانواده‌ها هم كه روحشون از اين اتفاقات بي‌خبره. فكر مي‌كنن فرزند دلبندشون، شب تا صبح داره درس مي‌خونه و هيچ نظارتي بر بچه‌هاشون ندارن. اينها موارد و نكاتي بود كه خودم ديدم و تجربه كردم و از افرادي كه عضو سايت هستند، سؤال كردم.
 
 
-امير آقاي گل گلاب، مثل هميشه به نكات بسيار مهمي اشاره كردي كه اگر من حرفي هم نزنم، همين حرف‌هاي شما براي ديگران كافي خواهد بود. البته اگر بشنوند و فكر خود را به كار بيندازند.
 
 
زنان شما، مادرهاي آينده‌اند
 
 
 
خداوند حكيم، در سوره مباركه بقره، آيه 223 مي‌فرمايند زنان شما، مادرهاي آينده فرزندانتان خواهند بود. پس دقت كنيد كه چه كسي را به عنوان همسر خود و مادر آينده انتخاب مي‌كنيد. آيا دختري كه نه تنها هر روز، بلكه در هر ثانيه، با افراد مختلفي در حال گفت و شنود و حرف‌هاي عاشقانه زدن است مي‌تواند مادري نمونه براي فرزندانمان باشد؟! مي‌تواند فرزنداني باحيا تربيت كند؟ مي‌تواند در نبود شوهر، از مال و ناموس شوهرش محافظت كند؟! وقتي خداوند از راه رفتن دختران حضرت شعيب تعريف مي‌كند، خوب است دخترانمان را با زندگي دختران شعيب نبي آشنا كنيم. زماني كه موسي (ع) ، به دختران حضرت شعيب (ع) كمك كرد تا گوسفندان خود را سيراب كنند، دختران شعيب از حيا و ادب موسي براي پدرشان تعريف كردند. حضرت شعيب هم به دنبال موسي فرستاد تا به نزد او بيايد.
 
 
خداوند در سوره مباركه قصص، آيه 25 مي‌فرمايند: يكي از دختران شعيب، در كمال وقار و حيا راه مي‌رفت و به موسي گفت كه پدرم تو را دعوت كرده است. خداوند در معجزه جاويدش، قرآن، از راه رفتن دختري سخن مي‌گويد: «تمشي علي استحياء» دختر شعيب، با وقار و با حيا راه مي‌رفت. وقتي دختر شعيب باحيا باشد، شوهري باحيا، همچون موسي با او ازدواج مي‌كند. خوب است دختران ما، سوره نور را بخوانند و سرگذشت زنان باايمان را مطالعه كنند.
 
 
رفاقت‌هاي غير حضوري
 
 
عده‌اي از دختران و پسراني كه با كمبود عاطفه و محبت در خانواده مواجه هستند از خانواده جدا مي‌شوند، ولي جسارت اين را ندارند كه مستقيماً در بيرون از خانه با جنس مخالف برخورد داشته باشند و كمبودهاي خود را جبران كنند. بنابراين با پناه بردن به اينگونه فضاها و سايت‌ها، يكي مثل خود را پيدا مي‌كنند تا نيازهاي عاطفي و روحي يكديگر را برطرف كنند. اين دختر و پسر كه در اين گونه فضاها با هم آشنا شده‌اند، دردشان كم‌توجهي يا بي‌توجهي خانواده است. ولي فراموش نكنيم اين ارتباط مي‌تواند شروعي باشد با پاياني تلخ!
 
 
فضاي مجازي، افراد مجازي
 
 
فضاي مجازي، افراد با شخصيت مجازي را مي‌طلبد نه شخصيت حقيقي را. به دلايل مختلفي از جمله: ترس از فهميدن والدين، ترس از شناخته شدن توسط اقوام يا دوستان، عدم سوء‌استفاده از اطلاعات حقيقي و شخصي، باز گذاشتن راه فرار و بازگشت، معرفي شخصيت مجازي به علت جمع‌آوري اطلاعات از مخاطبين مورد نظر يا تست كردن همسر آينده و... اين شرايط مجازي و غيرحضوري، فرصتي را براي سوء‌استفاده يا بازيگوشي عده‌اي فراهم مي‌كند.
 
 
 
 شریک زندگی شما دانلود شدنی نیست
 
 
اين افراد كه اغلب آنها را پسران جوان تشكيل مي‌دهند، خيلي راحت با تعداد زيادي از دختران، با ادعاي رفاقت و دوستي قبل از ازدواج، رابطه خود را آغاز مي‌كنند و زماني كه گزينه مناسب بعدي خود را پيدا كردند، از صفحه سايت محو مي‌شوند و با پروفايل جديد، رابطه‌اي جديد را آغاز مي‌كنند! در اين گونه فضاها، حقايق و تفاوت‌هاي فردي و خانوادگي و فرهنگي پنهان مي‌ماند. در فضاي موجود، دختران و پسران، شخصيت حقيقي خود را معرفي نمي‌كنند و سعي مي‌كنند ويژگي‌هايي از خود را به مخاطب ارائه دهند كه مورد علاقه او باشد. به همين خاطر، اگر ازدواجي هم صورت گيرد، با مشكلات جدي رو به رو خواهد شد. يكي از مهم‌ترين آسيب‌هايي كه اين ازدواج‌ها را تهديد مي‌كند، شك است. به عنوان مثال: نكند همسرم در آن زمان كه با من ارتباط داشت، با كسي ديگر هم ارتباط داشته؟! نكند الان هم با كسي ارتباط دارد؟! نكند همسرم هنوز هم براي تفريح و سرگرمي به سايت همسريابي برود؟! شكي پنهان شده در سينه‌ها كه گذر زمان و وسوسه‌هاي شيطان و سابقه نامطلوب زوجين، باعث جوانه زدنش در زندگي مشترك شده و سرانجامي تلخ به همراه دارد.
 
 
 
يك نفر، پدر و مادرها را از خواب غفلت بيدار كند
 
 
فراهم بودن امكانات، هوسبازي برخي پسرها، سادگي برخي دخترها، غفلت و بي‌توجهي والدين از جمله عواملي هستند كه دست به دست هم داده‌اند تا خانواده ايراني را به تباهي بكشانند. والديني كه يا خوابند يا خودشان را به خواب زده‌اند يا شرايط موجود را پذيرفته‌اند و اينگونه رابطه‌ها را جزو افتخارات قوم و قبيله‌اي خود مي‌دانند!... والديني كه حيا و عفت فرزندانشان را با مدرك و ادامه تحصيل و جهيزيه و مهريه سنگين و ماشين مدل بالا و خانه‌هاي آن چناني معامله مي‌كنند.! والديني كه سبب بالا رفتن سن ازدواج در فرزندانشان مي‌شوند و باعث شده‌اند تا خود فرزندان تصميم به ازدواج بگيرند و سر از اينگونه سايت‌ها درآورند. والدين بدانند دختري كه وقت ازدواج او فرا رسيده، همچون ميوه‌اي رسيده است كه اگر به موقع از درخت چيده نشود، آفتاب و باد او را پراكنده مي‌كند.
 
 
سخني با دختران
 
 
اگر پسري واقعاً قصد ازدواج با شما را داشته باشد، بايد بدون معطّلي، به همراه خانواده‌اش، به طور رسمي به خواستگاري شما بيايد. در اكثر قريب به اتفاق اين رابطه‌ها، پسران اصرار دارند كه فعلاً خانواده‌ها باخبر نشوند و بهانه مي‌آورند كه هنوز شناخت كافي از شما به دست نياورده‌اند!
 
 
منطقه امن براي يك دختر خانه و خانواده‌اش هستند كه اگر خدايي نكرده فاصله‌اي بينشان ايجاد شود و پنهانكاري صورت بگيرد اين دختر است كه قرباني خواهد شد. در اينگونه رابطه‌هاي مجازي و پنهاني، تنها دختران هستند كه ضرر خواهند كرد و وجودشان كه سرشار از احساسات پاك و لطيف است را لگدمال شده خواهند ديد. همه ما به خوبي مي‌دانيم، دسترسي به اشياي باارزش و قيمتي هميشه با سختي همراه است. بنابراين زماني كه به آنها دست پيدا مي‌كنيم، بيشتر قدرشان را مي‌دانيم و در حفظ و نگهداري‌شان بيشتر تلاش مي‌كنيم.
 
 
دختري كه به اين سادگي قابل دسترس باشد، به سادگي هم از دست خواهد رفت و ارزش چنداني نخواهد داشت. مادر بچه‌ها، باارزش‌ترين و قيمتي‌ترين چيزي است كه در خانه و خانواده براي مرد وجود دارد.
 
 
حرف آخر
 
 
-حالا شما بگو امير آقا! كدام مردي حاضر مي‌شود كسي را كه ماه‌ها، شب تا صبح با چندين نفر همكلام بوده و ارتباط داشته را به عنوان همسر و مادر فرزندان آينده‌اش انتخاب كند؟! چه زيباست كلام نوراني پروردگار عالم در سوره مباركه نور كه مي‌فرمايند: زنان پاك، از آن مردان پاكند و مردان پاك از آن زنان پاكند.. . براي آنان آمرزش الهي و روزي پر ارزشي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر