کد خبر: 851278
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
دبیر هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کردستان:
دبیرهیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کردستان گفت: در مجموع در استان کردستان قریب به 35 درصد کسانی که کاندیدای شورای شهر و روستا بودند، رد صلاحیت شدند.

سیدخالد حسینی در گفت‌وگو با جوان در کردستان اظهار داشت: در استان کردستان 8 هزار و 970 نفر نامزد انتخابات شورای شهر و روستای استان شدند که از این تعداد پرونده 8 هزار و 693 نفر برای بررسی به هیات نظارت ارسال و تایید شدند.

وی افزود: از تعداد 8 هزار و 693 نفر، 7 هزار و 663 نفر مربوط به شورای روستا‌ها است و یک هزار و 307 نفر مربوط به شهر‌ها هستند.

حسینی افزود: تعداد کسانی که در استان احراز صلاحیت آنها تایید نشد 277 نفر بود و آنهایی که در شورای روستا‌ها رد صلاحیت شدند کمتر از یک درصد بود.

دبیر هیاتنظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کردستان تصریح کرد: کسانی که در هیات اجرای شهر‌ها رد صلاحیت شدند 82 نفر و حدود 6 درصد و کسانی که در هیات‌های نظارت شهر‌ها رد صلاحیت شدند 63نفر وحدود 5 درصد بود.

وی ادامه داد: کسانی که در شورای روستا‌ها شرکت کرده و صلاحیت آنها تایید نشده بود اعتراض خود را به بخشداری‌ها اعلام کردند و اگر در هیات نظارت و هیات اجرای بخش رد می‌شدند پرونده‌ آنها به شهرستان برای بررسی فرستاده می‌شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در شهر‌های استان کردستان 134 پرونده برای بررسی شکایت نهایی ارسال شد که از این تعداد 47نفر آنهاتایید و 877 نفر در سطح شهر‌های استان رد صلاحیت داشته‌ایم که در مقایسه با سال‌های گذشته آماری بسیار پایین است.

وی ادامه داد: به طور کلی در روستا‌های استان 7 هزار و 610 نفر در انتخابات برای به دست آوردن کرسی شورا‌های روستا رقابت می‌کنند که این تعداد در شهر‌ها یک هزار و 220 نفر است.

دبیر هیاتنظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کردستان در ادامه گفت: کسانی که رد صلاحیت شده‌اند یا به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی بوده است و یا از طریق منابع چهارگانهتشخیص داده شده که برای کار شورا مصلحت ندارند.

وی افزود: به طور کلی استارت انتخابات در 28 اسفند ماه سال 95 زده شد و در حال حاضر به مراحل نهایی انتخابات رسیده‌ایم.

حسینی به شروع تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا اشاره و بیان کرد: از دقایق اولیه بامداد 21 اردیبهشت ماه تبلیغات انتخاباتی شروع شده و تا ساعت 8 صبح روز28 اردیبهشت ماه ادامه دارد و از 8 صبح28 اردیبهشت تا روز 29 اردیبهشت تبلیغات برای نامزد‌‌ها ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: از نامزد‌ها این انتظار را داریم تادر اثباتتوانایی خود صحبت کنند و تلاش در نفی دیگران نداشته باشند زیرا می‌تواند در آینده برای آنها تبعاتی به همراه داشته باشد.

دبیر هیاتنظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کردستان تصریح کرد: بیشترین درصد رد صلاحیت شد‌گاندر روستا‌ها طبق یکی از بند‌های ماده26 داشتن مدرک تحصیلی دیپلم است.

وی ادامه داد: بیشترین درصد احراز صلاحیتنشدگانشهر‌ها مربوط به سنندج و مریوان بود که در مریوان 33 نفر بودند که 16نفر آنهاتایید شدند و در سنندج هم477 نفر بودند که با بررسی مجدد بیشتر آنها تایید شدند.

حسینی گفت: در کل استان قریب به 35 درصد کسانی که نامزد انتخاباتی بودند رد صلاحیت شدند.

وی افزود: بیشترین تعداد شرکت کنندگان درشهر‌ها 1 هزار و 261 نفر بوده است که به ترتیب شهرستان سنندج، مریوان 210 نفر، سقز 144 نفر، بیجار 137 نفر، بانه 98 نفر، قروه 97 نفر، دیواندره 80 نفر، کامیاران 62 نفر، دهگلان 59 و سروآباد 28 نفر بوده است.

دبیر هیاتنظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کردستان تصریح کرد: تخلفات انتخاباتی که صورت گرفته بیشتر بحث فضای مجازی بوده است که به یکی دو مورد آنهاتذکر دادهشد و در صورت تکرار به مراجع قضایی فرستاده می‌شوند و بیشترین تخلفات درشهر‌های سنندجو قروهو مریوان بوده است.

وی در باره پیشگیری از تخلفات انتخاباتی گفت: ما در انتخابات دو گروه بازرسی داریم یکی هیات بازرسی هیات اجرایی و هیات بازرسی هیات‌های نظارت شهر و روستا که در هر شهرستان حدودا 10 نفر این امر را انجام می‌دهند و ناظرین که بر سر‌ هر صندوق در شهر‌ها 2 ناظر و در روستا‌ها یک ناظر است و هر 15 صندوق یک سر ناظر کار نظارت را انجام می‌دهد و در هر‌ شهرستان 5 نفر و در هر بخش 3 نفر هیات نظارت داریم.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم در روز انتخابات با شور و ذوق هرچه بیشتر بر سر صندوق‌های رای برویم و سرنوشت شهر و کشورمانرا خودمانتعیین کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر