کد خبر: 851247
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
رئیس صنف کشاورزی استان سمنان:
رئیس هیات مدیره صنف کشاورزی استان سمنان گفت: سرمازدگی امسال هم باغداران این استان را بی‌نصیب نگذاشته است.
رشید فرهام با بیان این مطلب اظهار کرد: زمستان گذشته به‌علت سرمای زیاد در استان سمنان 12 هزار هکتار از باغ‌های این استان دچار سرمازدگی شد.
این فعال بخش کشاورزی تصریح کرد: کارشناسان میزان خسارات سرمازدگی به باغداران استان در سال گذشته را 190 میلیارد تومان ارزیابی کردند.
وی یادآوری کرد: عمده باغ‌‌های آسیب دیده در این استان شامل باغات انگور در شاهرود و میامی، انار شهرستانهای گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر، باغ‌های زیتون در گرمسار، آرادان سرخه و سمنان و باغات پسته به طور ویژه در دامغان و به‌صورت پراکنده باغ‌های انجیر در همه مناطق استان می‌شد.
رئیس هیات مدیره صنف کشاورزی استان سمنان خواستار کمک بیشتر دولت به بهره‌برداران شد و گفت: تا زمانی که کشاورزان مسئولیت تولید و تامین امنیت غذایی را برعهده دارند باید شرایطی فراهم شود که بهره‌بردان تمرکز بیشتری بر تولید داشته باشند.
این فعال کشاورزی از تداوم سرمازدگی باغات در استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: باید دامنه صنعت بیمه را بر بخش کشاورزی گسترده‌تر کنیم تا باغداران و کشاورزان بیش از این‌ها متضرر نشوند.
رئیس هیات مدیره صنف کشاورزی استان سمنان  با اشاره به لزوم حمایت از کشاورزان خاطرنشان کرد: سازمان‌های دولتی که خدماتی مانند گاز ، آب و برق را به کشاورزان ارئه می‌دهند باید تعرفه بخش کشاورزی را یکسان ببینند.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه فاصله صنعت کشاورزی ایران با دیگر کشورها بسیار زیاد است گفت: باید تمام بهره‌بردان کشاورزی در امر توسعه کشاورزی تلاش بیشتری کنند.
وی انتظار کمک از سازمان جهاد کشاورزی را بی‌فایده دانست و ادامه داد: نباید همه امید ما به دولت و سازمان‌های مرتبط با بخش کشاورزی باشد.
این فعال بخش خصوصی، صنعت کشاورزی را بخشی مولد و اشتغال‌زا ارزیابی و تصریح کرد: باید با تشکیل تشکل‌ها و انجمن‌ها‌ مطالبات خود را در قالب کار گروهی مطرح کنیم.
وی با اشاره به تجربه تشکل‌گرایی در دنیا اظهار کرد: در همه دنیا این تشکل‌ها هستند که سیاست‌های ‌کشاورزی را برای دولت‌ها تببین می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار