کد خبر: 851240
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
دهمین جشنواره سفربه دشت سبز و شقایق های کالپوش با حضور علاقمندان به گردشگری و طبیعت ایران و جمعی از خبرنگاران شاهرود و میامی روز جمعه برگزارشد.
سیدصادق رضویان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی اعلام کرد: حدود6 هزار نفر از این جشنواره استقبال کردند.
وی توانمندی های حوزه گردشگری منطقه کالپوش را فراوان خواند و افزود : در سال های گذشته و با شناساندن بیشتر این قابلیت ها، ورود گردشگران نیز افزایش یافته است.
رضوی بر انجام کارهای تبلیغی بیشتر برای شناساندن این توانمندی ها تاکید کرد و گفت: برنامه های گوناگونی برای جذب سرمایه گذاران تدوین شده که بخشی از آن ها در حال انجام است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی گفت: درحاشیه این جشنواره ، نمایشگاه صنایع دستی ، مسابقه ورزش های بومی و محلی و اجرای موسیقی محلی هم برپا شد.
شهرستان میامی با بیش از40هزارنفرجمعیت در شرق استان سمنان واقع است.
از نیمه اردیبهشت تا خرداد ماه هر سال ، دشت شقایق‌های کالپوش ،با چشم انداز های بسیار زیبا و بدیع ، مسافران و گردشگران را برای بازدید به سوی خود فرا می خواند.
این چشم انداز زیبا چنان چشم نواز است که گویی فرشی سرخ رنگ بر دامنه کوه های منطقه گسترده شده است.
بخش کالپوش حدود 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
علاوه براین ، به خاطر آب و هوای بسیار مناسب این منطقه، زمین های زیادی به وی‍ژه در دامنه کوه ها به کشت آفتابگردان اختصاص می یابد که در فصل گل دهی آن ها در اواخر تابستان ،
روی دیگری از طبیعت زیبای این منطقه خودنمایی می کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار