کد خبر: 851234
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
نامه سرگشاده يك فعال اصلاح‌طلب به رئيس‌جمهور
حملات تند روحاني در ميتينگ‌هاي تبليغاتي خود، نه به رقبا كه به ساختارهاي نظام به قدري قابل‌تأمل و غيرقابل باور بود كه اصلي‌ترين حاميان خود در اردوگاه اصلاح‌طلبان را نيز به تعجب وا داشته است.
حسن روحاني كه به جرئت مي‌توان ادعا كرد طي 38 سال گذشته همواره در مناصب مهم حكومتي ايفاي نقش كرده است، اين روزها با كارنامه چهار سال رياست جمهوري دولت يازدهم از وضعيت چندان مناسبي نزد افكار عمومي برخوردار نيست و همين نارضايتي باعث شده با اشاره حلقه مشاوران امنيتي خود براي جلب آراي خاكستري قدم در مسيري بگذارد كه اپوزيسيون نظام تاكنون رفته‌ است. او هفته گذشته در سفرهاي انتخاباتي خود به همدان، كرمانشاه و سپس در ورزشگاه شيرودي تهران، تعابيري عليه نظام و ساختارهاي آن به‌كار برد كه با استقبال گسترده ضدانقلاب خارج از كشور از يك سو و حيرت و تعجب حاميان اصلاح‌طلب از سوي ديگر همراه بود.
 
همين حملات روحاني باعث شد الياس حضرتي نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي دست به قلم شود و نكاتي را به رئيس‌جمهور و رئيس شوراي‌عالي امنيت ملي گوشزد كند و هشدار دهد كه مراقب باشد از جاده اعتدال ادعايي خارج نشود. پيش از الياس حضرتي نيز، دكتر احمد توكلي در نامه‌اي سرگشاده نسبت به رويكرد ساختارشكنانه روحاني هشدار داده بود.  در بخشي از نامه الياس حضرتي به روحاني تصريح شده است: شما بنده را مي‌شناسيد و به انگيزه خيرخواهانه و دلسوزانه بنده واقفيد. سوابق اصلاح‌طلبي مرا هم مي‌دانيد. بنابراين سخن صريح مرا حمل بر چيزي غير از امر به معروف و نهي از منكر و «نصيحت به ائمه مسلمين» نخواهيد كرد. با همين پشتوانه، صريح و روشن با شما سخن مي‌گويم و برخي از مواضع اخيرتان را نقد مي‌كنم.
 
حضرتي خطاب به روحاني نوشته است: شما در سخنان اخيرتان «تند» رفتيد آن هم نه تنها در نقد عملكرد نامزدهاي رقيب و جريان سياسي حامي آنان بلكه در مواردي كليت عملكرد انقلاب اسلامي را هم مورد نقد قرار داده‌ايد. وقتي از «كساني كه در طول 38 سال فقط اعدام و زندان بلد بودند» سخن مي‌گوييد، عملكرد كل نظام در معرض اتهام قرار مي‌گيرد ولو آنكه هدف شما القاي چنين امري نبوده باشد. وقتي مي‌فرماييد جريان رقيب شما «مي‌خواهد ناامني را به كشور بازگرداند و آرامش منطقه را برهم بزند»، دشمنان سوءاستفاده مي‌كنند و ادعاهاي نارواي خود را عليه جمهوري اسلامي تكرار خواهند كرد كه ايران عامل ناامني منطقه است. شايسته نيست كه شما آنان را ( رقباي انتخاباتي) كساني توصيف كنيد كه «زبان‌ها را بريدند و دهان‌ها را دوختند!» شايد شما براي استفاده از اين تعابير استدلال داشته باشيد و بنده هم حكم جزم نمي‌دهم كه منظورتان چه بوده است اما حق بدهيد كه بگويم برداشت عمومي از اين سخنان شما «تندروي» بوده است. مناسب است حضرتعالي اين مواضع و سخنان را كه در فضاي پراحساس و پرالتهاب گردهمايي‌هاي انتخاباتي بيان شده است، شفاف‌تر و درباره آن توضيحاتي روشنگر ارائه كنيد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
ما دلسوزان انقلاب از رهبر فرزانه تقاضا داردجلوی این تندروی جناب روحانی که بااین سخنان انقلاب را زیر سوال برده وحرف دشمنان را میزند رابگیرد و نیروهای انقلابی را دشمن امنیت معرفی نکند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار