کد خبر: 851123
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
اشراف اطلاعاتي و قابليت‌هاي منحصر به فرد و كشف‌ناپذير توانمندي‌هاي دفاع دريايي ما، دشمنان را همچنان منفعل و سرگردان نگه خواهد داشت.
اشراف اطلاعاتي و قابليت‌هاي منحصر به فرد و كشف‌ناپذير توانمندي‌هاي دفاع دريايي ما، دشمنان را همچنان منفعل و سرگردان نگه خواهد داشت.
به گزارش مهر سردار سرلشكر پاسدار محمدباقري رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در آيين افتتاحيه پنجمين همايش ملي شناورهاي تندرو كه با حضور جمعي از فرماندهان، مسئولان، صاحبنظران و فعالان اين عرصه در دانشگاه صنعتي مالك اشتر برگزار شد، با اشاره به اهميت منطقه خليج فارس اظهار كرد: اين منطقه علاوه بر اهميت ذاتي ساحل و دريا، دربرگيرنده بزرگ‌ترين منابع فسيلي جهان در نفت و گاز بوده و قلب تپنده اقتصاد وانرژي جهاني در خليج‌فارس و سرزمين‌هاي پيراموني آن است.
وي با اشاره به تهديدات فراروي انقلاب اسلامي و پيشينه خصومت‌ورزي امريكا و قدرت‌هاي استكباري و سلطه‌گر عليه نظام و ملت ايران، گفت: ما از ابتداي پيروزي انقلاب همواره با دشمني و تهديد امريكا مواجه بوده‌ايم و دولت‌هاي مختلفي كه در اين كشور سركار آمده‌اند با الفاظ نسبتاً متفاوت اما مضمون يكسان جمهوري اسلامي ايران را تهديد مي‌كنند كه اين تهديدات به طور عمده درياپايه هستند. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه تصريح كرد: درياپايه بودن تهديد مسئله مهمي است كه مي‌تواند بر نحوه نگرش ما به صحنه دريا به شدت تأثيرگذار باشد و دشمنان ما كه قدرتي با حجم بزرگ را در دريا شكل داده‌اند به‌رغم تلاش‌ها و اقدامات گسترده‌اي كه براي ايجاد امنيت آن به‌كار مي‌گيرند، اما به وضوح مي‌دانند كه در ميدان نبرد واقعي، آسيب‌پذير بوده و متحمل خسارات و تلفات سنگيني خواهند شد.
وي با بيان اينكه طي ساليان متمادي هيچ‌گاه از خباثت و توطئه‌هاي دشمنان عليه ما كاسته نشده بلكه افزايش نيز يافته است، بر نقش و جايگاه بي‌بديل نيروي دريايي در برابر تهديدات درياپايه تأكيد و خاطرنشان كرد:آنچه دشمنان را به اين نتيجه مي‌رساند كه هزينه نبرد دريايي با جمهوري اسلامي ايران بسيار بيشتر از فايده آن است، در واقع همين توان بازدارندگي كشور است كه با تمام وجود آن را لمس كرده‌اند.
سرلشكر باقري شناورهاي تندرو را «معجزه نيروي دريايي سپاه» و به مثابه يك فرهنگ توصيف كرد و گفت: اين شناور تنها يك تجهيزات نيست بلكه يك فرهنگ است و رزمنده‌اي كه بر آن سوار مي‌شود با اعتقاد و ايمان به خدا و برخورداري از روحيه شهادت‌طلبي الهام گرفته از فرهنگ عاشورا، چشم بر جلوه‌هاي دنيوي بسته و پاي در ميدان جهاد با جبهه كفر مي‌گذارد و در اين راه حاضر به گذشتن از تمامي هستي خود است.
عضو شوراي عالي امنيت ملي با تأكيد بر اينكه «در نبرد فناورانه با دشمن به سر مي‌بريم»، گفت: در شرايطي كه دشمن با صرف هزينه‌هاي كلان و صيد و به‌كارگيري شماري از مغزهاي متفكر و نخبگان سراسر دنيا، سعي بر اعمال زور و سلطه‌گري در منطقه دارد، جوانان دانشمند، انديشمند و انقلابي ايران اسلامي خالصانه پاي به ميدان گذاشته‌اند تا سربلندي و عزت را براي ملت ايران به ارمغان آورند و احساس در خط مقدم جبهه بودن در اين عرصه مسئله اصلي ماست. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح چابكي و سرعت، ثبات و آرامش، رادارگريزي و سهولت در كاربرد و قدرت مانور را از ويژگي‌هاي شناورهاي تندرو برشمرد و اظهار كرد: توانمندي و قابليت‌هاي عملياتي تجهيزات از جمله شناورها بايد متناسب با دانش روز و تهديدات دشمن پيشرفت كرده و به‌روز باشد كه بحمدالله مجاهدت‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد تاكنون اينگونه بوده است.
وي استفاده از توان و دانش بومي كشور در تقويت و پيش‌روندگي اين مسير مبارك و اقتدارآفرين را امري مستمر و اجتناب‌ناپذير قلمداد و تصريح كرد: در شرايطي كه دشمنان انقلاب و نظام اسلامي ما، تحريم‌هاي ظالمانه‌اي را عليه ملت ايران اعمال مي‌كنند، توجه به باور و انگيزه پژوهشگران جوان و استفاده از ظرفيت دانشگاه‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان مي‌تواند قطع وابستگي حداقلي به خارج در اين زمينه را سبب شود و بسترهاي توليد محصولاتي ارزان و با قابليت‌هاي بالا را فراهم‌تر سازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار