کد خبر: 851102
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
بگذارید از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم
در راستای اظهارات اخیر اندیشمند بزرگوار جناب آقای کرباسچی در مخالفت با جنگ و خونریزی در سوریه و استفاده از قدرت دیپلماسی، ما پیشنهاد می‌کنیم ایشان وزیر امور خارجه شوند و مسائل را حل و فصل کنند. البته اگر مثل سایر نخبگان، در اینجا قدرشان را کسی ندانست، می‌توانند بروند نماینده سازمان ملل در امور سوریه شوند و ایده‌هایشان را در آن مقام پیاده کنند. چند تا پیشنهاد هم برایشان داریم:
 
کسی حق ندارد کشته شود
قبل از هر چیز باید ترتیبی دهند که خونریزی متوقف شود. به همین منظور باید قطعنامه‌ای صادر کنند که از این لحظه به بعد کسی حق ندارد کشته شود!
اصلاً همه مشکلات از جایی شروع می‌شود که یک عده مردم بی‌مسئولیت، زیر حملات گروه‌های مسلح کشته می‌شوند. خب حالا یک گروهکی از حق طبیعی خودش استفاده کرده و چند تا موشک به چند جا شلیک کرده یا بعضی از مناطق را گلوله‌باران کرده است، دلیلی ندارد مردم آنجا خود را زیر این بمباران‌ها قرار دهند!  مخصوصاً کودکان. خب مردم باید مواظب بچه‌هایشان باشند. وقتی بچه را سر ظهر می‌فرستی توی کوچه بازی کند، خب امکان دارد یک موشکی، خمپاره‌ای، چیزی هم بهش اصابت کند. شما بگویید، آن تروریست مادر مرده، کجا برود موشکش را بترکاند؟ کوچه و خیابان مکان عمومی است و همه حق دارند از آن استفاده کنند. بنابراین طی یک قطعنامه تصریح خواهد شد که از این به بعد هر کس کشته شود مقصر است.
 
تشکیل شورا به ریاست سعودی‌ها
حرکت بعدی این است که دولت سوریه را مجاب کند که از ادعای مالکیت نسبت به رقه و دمشق و حلب و سایر جاها دست بردارد. این بچه‌بازی‌ها معنا ندارد، هر کس هر جا را گرفته مال خودش است! بشار اسد و طرفدارانش هم بروند یک جای دیگر را پیدا کنند مال خودشان. تصمیم‌گیری درباره این جور موضوعات را هم واگذار بکنند به یک شورای بی‌طرف به ریاست عربستان سعودی. حالا چرا عربستان؟ خب چون این جور کارها خرج دارد، برو بیا و تشکیل جلسه و هزینه هتل و غیره. سعودی‌ها هم دستشان به خیر می‌رود. اصلاً اگر این خیرین نبودند کل سازمان ملل روی هوا بود!
 
قول تروریست‌ها به کرباسچی
اقدام مؤثر بعدی، گرفتن تجهیزات نظامی سوریه است. دولت سوریه باید همه تسلیحاتش را واگذار کند و حداکثر می‌تواند چند تا چاقوی میوه‌خوری نگهداری کند. در مقابل آقای کرباسچی می‌رود از نیروهای معارض قول مردانه می‌گیرد که حمله نکنند و بگذارند دولت سوریه در آرامش میوه‌اش را بخورد!
  
حملات انتحاری خلاف حقوق بشر است
حرکت بعدی، تلاش برای متوقف کردن حملات انتحاری است. به اعتقاد ما حمله انتحاری خیلی کار ضد حقوق بشری و جنایتکارانه‌ای است. خب آن نیروی مخلص که مجبور است خود را منفجر کند این وسط قربانی می‌شود و این برخلاف موازین انسان‌دوستانه و حقوق بشری است. همه گروه‌ها باید موظف شوند که هر جا را می‌خواهند منفجر کنند با بمب‌های ساعتی یا موشک یا سایر روش‌ها به جز انتحاری منفجر کنند.
 
تیم مذاکره مجهز به بتن
در نهایت ایران باید یک تیم مذاکره‌کننده به همراه چند تانکر بتن به منطقه اعزام کند و یک توافق جامع را امضا کند. هر جا را هم لازم دید طبق توافق فی‌المجلس بتن‌ریزی کند تا درگیری‌ها خاتمه پیدا کند. هر کس هم مخالفت کرد دهانش را خرد می‌کنیم! با مجموعه این اقدامات مطمئناً خونریزی در منطقه به پایان می‌رسد، داعش و النصره هم سرشان به سنگ می‌خورد و سر به زیر می‌شوند. به نظرم آقای کرباسچی باید هر چه سریع‌تر وارد عمل شود و خاورمیانه را نجات دهد!
  
خودكار اضافي
آقاي كرباسچي در نشست خبري خود با اشاره به موفقيت در مذاكرات هسته‌اي با 1+5 گفت: ‌چرا از توان ديپلماسي براي حل مسائل منطقه استفاده نكنيم؟ وي سپس به يادآوري برخي دستاوردهاي توافق هسته‌اي پرداخت و افزود: ‌در اينكه برجام كارهاي بزرگي كرده كسي شك نكند. شاهد زنده‌اش خودم هستم. همين كه امروز بنده در خدمت شما هستم و بلبل‌زباني مي‌كنم يكي از مهم‌ترين دستاوردهاي برجام است.
كرباسچي تأكيد كرد: البته مذاكره‌كنندگان ما بايد حتماً چند تا خودكار اضافي و ماژيك  ‌هاي لايت با خود ببرند كه در موقع لزوم قدرت ديپلماسي‌شان را قشنگ نشان بدهند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر