کد خبر: 851082
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی خبر داد
بسیج سازندگی امادگی دارد در تمامی زمینه ها با همه دولت‌ها و با گرایش‌ها و سلاق مختلف همکاری کند.

جعفر رزمی رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با عنوان کردن مطلب فوق و با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی طی سال‌های گذشته گفت: محرومیت‌زدایی یکی از مهم‌ترین و محوری ترین ماموریت‌های بسیج سازندگی است و در این زمینه طی سال گذشته ۱۵۲ پروژه محرومیت زدایی با هزینه ۷میلیارد ریال در سطح استان اجرایی شده است.

وي اظهار داشت: سال گذشته در قالب انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد 80 باب خانه محروم در روستاهای کم برخوردار و محروم استان احداث شده است.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی ، احداث 20 پایگاه مقاومت، احداث 3 باب خانه عالم و احداث 18 باب خانه محروم دیگر، آبرسانی به ۳ روستای محروم، احداث ۴ باب غسالخانه در روستاها را از فعالیت های بعدی بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی عنوان کرد و ادامه داد: برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در سال گذشته ۷ هزار و ۳۰۰ نفر از جهادگران در قالب ۱۳۴ گروه جهادی شامل گروه جهادی دانشجویی، محلات، طلاب، گروه‌های اقشار به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

وی همکاری با بسیج جامعه پزشکی برای اعزام تیم پزشکی متخصص به مناطق محروم و دورافتاده را از اقدامات بسیج سازندگی در طی سال‌های گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۵۰ تیم پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی برای ارائه خدمات پزشکی به مناطق مرزی اعزام شده‌اند.

رزمی اظهار داشت: بسیج سازندگی از سال 92 و پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب با ایجاد و حمایت کارگاه‌های تولیدی زود بازده در عرصه اقتصاد مقاومتی وارد شده است.

رزمی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مطالبه جدی مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف است ودر این راستا بسیج سازندگی با ایجاد واحدهای گلخانه‌ای، واحدهای تولید قارچ خوراکی، کشت زعفران، پرورش زنبور عسل، پرورش آبزیان وپرورش سایر ماکیان صنایع بسته‌بندی زعفران و خشکبار، تولید کود ورمی کمپوست، اصلاح و قطره‌ای کردن باغات، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی کوچک ) میوه‌جات، سبزیجات، گیاهان دارویی و.. گام‌های موفقی در این زمینه برداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار