کد خبر: 851046
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در ديدار با سفير استراليا تاكيد كرد؛
قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: آستان قدس رضوي به عنوان مجموعه اي كه برپايه موقوفات و نذورات مردمي اداره مي شود، هر سال ميزبان ميليون ها زائر از اقصي نقاط دنياست.

سيد مرتضي بختياري در ديدار با سفير استراليا در جمهوري اسلامي ايران، تصريح كرد: امروز اين مجموعه با داشتن توانمندي هاي گسترده در حوزه هاي مختلف علمي،فرهنگي، اقتصادي، پزشكي و داروسازي نقش موثري در ايران اسلامي و كشورهاي منطقه ايفا مي كند.

وي تصريح كرد: اين آمادگي در مجموعه شركتها و موسسات آستان قدس رضوي وجود دارد كه با محوريت اقتصاد مقاومتي كه هدفش پيشرفت، توسعه و تعالي توليدكنندگان داخلي است به تعامل سازنده و اثربخش با ساير كشورها بپردازد.

 

پذيرايي سالانه ٣٠ ميليون زائر

بختياري گفت: سال گذشته حرم مطهر امام رضا(ع) پذيراي ٣٠ ميليون زائر بود كه از اين تعداد ٤ ميليون نفر از ساير كشورها بوده اند.

بختياري اظهار داشت: با توجه به اينكه آستان قدس رضوي مجموعه ای موقوفاتي است و هيچ كمكي از دولت دريافت نمي كند، مورد توجه مردم و ارادتمندان اهل بيت(ع) است كه اين نهاد مقدس را همواره تكريم و حمايت كرده اند.

وی تصریح کرد: از قرنها و سالیان گذشته وقفنامه های متعددی وجود دارد که مردم با عشق و اعتقاد قلبی برای رسیدگی به امور زائران و گره گشایی از کار محرومان اموال و دارایی های خود را وقف این بارگاه مطهر کرده اند.

وي افزود: ما نيز به عنوان خدمتگزاران اين حريم قدسي با تاكيدات آيت الله رئيسي؛ توليت آستان قدس رضوي، مهمترين رسالت و وظيفه مان را خدمت رساني شايسته به زائران عزيز مي دانيم.

 

    حرم مطهر، گنجينه هنرهاي اسلامي و ايراني

بختياري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به معماري بي نظير و گنجينه هاي هنري موجود در كتابخانه ها و موزه هاي حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: ميراث گرانبهاي گذشتگان ما كه نشان دهنده فرهنگ اسلامي و ايراني است، با دقت و جديت صيانت و مراقبت مي شود.

وي افزود: متاسفانه در برخي كشورهاي منطقه گروه هاي تكفيري و تروريستي دست به اقداماتي مي زنند كه خلاف اسلام و انسانيت است.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با اشاره به آيات و روايات متعددي كه در منابع اسلامي در رابطه با حفظ جان انسان ها، نوع دوستي و محبت نسبت به نفوس بشري وجود دارد، اظهار داشت: ما نيز از اين اقدامات خلاف عقل، شرع و وجدان گروه هايي نظير داعش  تعجب مي كنيم و حمايت آمريكا و برخي كشورهاي غربي از آنها واقعا تاسف آور است و جاي سئوال دارد.

 سفير استراليا در جمهوري اسلامي ايران نيز ضمن ابراز خرسندي از حضور در حرم مطهر رضوي،گفت: ديدن اين صحنه كه هزاران نفر در امنيت و آرامش كامل مشغول راز و نياز و عبادت در اين فضاي معنوي هستند برايم بسيار جالب بود.

 ایان بیگز با اشاره به وجود ظرفيت هاي مشترك همكاري بين آستان قدس رضوي و موسسات علمی و اقتصادی و دانشگاه هاي كشور استراليا، اظهار داشت: اميدوارم كه بتوانيم سطح تعاملات و همكاري ها را در حوزه هاي مختلف گسترش دهيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار