کد خبر: 851043
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان :
اکوسیستم کارآفرینی یکی از دغدغه‌های کمیسیون آموزش می باشد و تلاش می‌کنیم که استان اصفهان به‌عنوانشتاب‌دهنده این موضوع در کشور شناخته شود.

رییس کمیسیون آموزش  اتاق بازرگانی اصفهان  در  نخستین جلسه کمیسیون سال جدید با اشاره  به نام‌گذاری سال 96 به  سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در خصوص سطوح اشتغال ایجادشده در کشور و معضلات ناشی از آناظهارداشت :بخش­های اقتصادی با به‌کارگیری سیاست­های تشویقی می­توانند انگیزه و امید لازم را برای جوانان تحصیل‌کرده جهت شروع کسب‌وکارهایی نوپا و تسهیل شرایط کارآفرینی ایجاد کنند.

 امیر کشانی تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به پتانسیل‌های موجود  و تلاش­های مستمر در خصوص ایجاد و حمایت از استارت­آپ­ها، گامی موثر در بحث اشتغال و به دنبال آن تولید ملی بردارد.

وی استارت آپ را فرصت برای کارآفرینی جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی دانست و گفت: نیروی کارگر فنی به‌سختی پیدا می‌شودزیرا اغلب جوانان تحصیلات دانشگاهی دارند و به کارهای فنی علاقه ایی نشان می‌دهند.

در ادامه این نشست علی سلیمانی دبیر کمیسیون آموزش در این جلسه بیان نمود : بررسی راهکارهای موثر و اثربخش برای به‌کارگیری نرم­افزار آموزشی کمیسیون ،چگونگی استفاده از توان علمی و آموزشی کشورهای توسعه‌یافته برمبنای استراتژی­های استفاده از توان علمی و آموزشی این کشوردر قالب آموزش اعضای اتاق و فعالین اقتصادی، برگزاری دوره­های آموزشی مشترک در اتاق از محور فعالیت‌های کمیسیون در سال جاری است.

سپس میرلوحیعضو کمیسیون آموزش در این جلسه گفت: فرآیند آماده­سازی، بخش­ها، امکانات و شرایط استفاده از نرم‌افزار آموزشی کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی در دست انجام است.

وی افزود: الزام تکمیل بخش نظرسنجی توسط کاربران،برگزاری آزمون در دو مرحله پیش از دوره، وپس از دوره امکان تعامل اساتید و دانشپذیران از طریق سایت،دریافت بازخورد حاصل از آموزش پرسنل، یک ماه پس از دوره آموزشی از طریق مدیران هر مجموعه،اضافه نمودن فرم نظرسنجی خبره در بخش نظرسنجی سایت،بررسی لزوم  برگزاری دوره­ها به‌صورت تکمیلی و در صورت نیاز، درنظر گرفتن محدودیت شرکت در هر دوره  با توجه به گذراندن پیش‌نیاز آن و یا برگزاری آزمون از دوره پیش‌نیازجهت  اخذ مجوز شرکت در دوره بعدی از بخش‌های این نرم‌افزار است.

در پایان حمید دهقانیدیگر عضو کمیسیون در این جلسهبه ارایه سه مورد از RFP ارجاع شده به کمیته راهبری پژوهش­های کاربردی پرداخت و گفت:بررسی حجم بازار کالاهای آرایه‌گری داخلی پوشش­های کف، بدنه، کاغذدیواری، کف‌پوش و پارکت در پنج‌ساله 1390تا 1395 شهر اصفهان ، طرح پایه آمایش و امکان­سنجی منطقه ویژه اقتصادی تولید، فرآوری و تجارت کربوهیدرات­های گیاهی در استان اصفهان وراه­اندازی سامانه اطلاعات و ارتباطات گیاهان دارویی ایران(ساگا) از جمله طرح های ارایه شده به کمیته راهبری پژوهش هاست.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر