کد خبر: 851016
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
احمد توکلي در واکنش به اظهارات ساختارشکنانه حسن روحاني نوشت: فاين تذهبون؟ از راهي که در پيش گرفته‌ايد بازگرديد که اين راه براي شما در دنيا و آخرت جز خذلان و براي ملت و نظام، جز خسارت در پي نخواهد داشت.
به گزارش تسنيم، احمد توکلي در نامه‌اي خطاب به ملت ايران و حسن روحاني، اظهارات ساختارشکنانه اخير اين نامزد انتخابات رياست جمهوري در ميتينگ‌هاي انتخاباتي را مورد انتقاد قرار داد.
 
به عبارات زير که آقاي رئيس‌جمهور در سخنراني خود در همدان، اروميه و کرمانشاه ايراد کرده است نگاهي بيندازيد.
 - اگر شما جوانان در خانه بنشينيد، بدانيد که در پياده‌رو‌هاي ما هم ديوار خواهد بود. آنها مي‌خواستند پياده‌رو زنانه و مردانه ايجاد کنند، همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکيک جنسيتي را ايجاد کردند.
 - ارديبهشت 96 هم يک‌بار ديگر مردم ايران اعلام مي‌کنند آنهايي را که در طول 38 سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، قبول ندارند.
 - منطق شما ممنوع کردن است و چيز ديگري نداريد. منطق شما هوچي‌بازي است و چيز ديگري نداريد.
 - ما انحصارگرايان را نمي‌خواهيم. ما آنهايي که پشت ميز نشسته‌اند و حکم صادر کرده‌اند، نمي‌خواهيم.
 - مي‌خواهند ناامني را به کشور بازگردانند و مي‌خواهند آرامش منطقه را برهم بزنند.
 - شما آنها را نمي‌شناسيد من آنها را مي‌شناسم.
 - بدانيد همه آنهايي که امروز آمده‌اند و مي‌خواهند قدرت را بگيرند در چهار سال اخير مي‌خواستند شبکه‌هاي اجتماعي را فيلتر کنند.
 - شما از آزادي حرف نزنيد، آزادي خجالت مي‌کشد.
 - از آزادي انتقاد و بيان سخن مي‌گويند. يا للعجب! همان‌ها که زبان‌ها را بريدند و دهان‌ها را دوختند!
 
اين سخنان را رئيس‌جمهوري با حرارت بيان مي‌کند، که در مراسم تحليف در مجلس شوراي اسلامي در برابر قرآن مجيد سوگند ياد کرده است که «از هرگونه خودکامگي بپرهيزد و از آزادي و حرمت اشخاص و حقوقي که قانون اساسي براي ملت شناخته است، حمايت کند.»  اين سخنان را رئيس‌جمهوري با حرارت بيان مي‌کند که 28 سال تمام، از مهر 1368 تاکنون دبير شوراي عالي امنيت ملي و عضو يا رئيس آن بوده است و ذيل مصوبات مرتبط با امنيت کشور را امضا و ابلاغ کرده و قبل از آن نيز در مناصب متعدد تقنيني، اجرايي، نظامي و امنيتي مسئوليت داشته است.  به آقاي روحاني بايد گفت اگر شما راست بگوييد، با آن سابقه سطوح بالاي امنيتي، در خير و شر کارکرد نظام در بالاترين سطح شريک هستيد و نمي‌توانيد مدعي کسي باشيد و اگر اين سخنان تهمت و توهيني بيش نباشد- که چنين است- که براي جلب رأي مخالفان نظام بر زبان جاري مي‌کنيد، واي به حال شما!  شما که با اين سخنان بخش عظيمي از مردم را طرفدار نامزدهايي با آن ويژگي‌ها مي‌شماريد، حرمت مردم را رعايت کرده‌ايد؟ در اين صورت جنابعالي رئيس
«جمهور» هستيد؟ اين است پاسداشت جمهوريت و مردم‌سالاري؟
 
اگر امام بود يا مدارا و حلم رهبري نبود، شما جرئت تيغ کشيدن روي نظام را داشتيد؟
  آقاي روحاني، شما و مشاوران شما که چنين جملاتي را در ذهن و زبان شما قرار داده‌اند، به اين اميد واهي که صدارتتان تداوم يابد بايد بدانيد که:
 
اولاً: ضرر اين سخنان، براي عاقبت شما به مراتب بيشتر از نفع کوتاه مدت احتمالي آن براي جنابعالي خواهد بود و شما را در آغاز مسيري قرار خواهد داد که برخي از پيشينيان با همين تصور در آن قدم گذاشته‌اند، مسيري که بيش از آنکه خوشنامي و عاقبت به‌خيري برايشان داشته باشد بدعاقبتي و بدنامي را برايشان رقم زد. يکي از شرايط تدبير و رفتار عقلايي، محاسبه منطقي هزينه و فايده است. در هزينه و فايده اين سخنان و اقدامات بينديشيد.  ثانياً: فضاي کشور را در مسيري قرار خواهد داد که بوي فتنه و آتش از آن به مشام مي‌رسد. خودکامگي براي جلب رأي، نبايد به قيمت رقيب‌هراسي، ديو و دلبرنمايي، احساساتي کردن جوانان و طرفداران و برانگيختن نفرت نسبت به رقيبان و طرفداران آنها و در نهايت به جان هم انداختن توده‌هاي مردم تمام شود. هزينه کردن از سرمايه اجتماعي کشور براي پيشبرد منافع فردي، خطايي نابخشودني است که در سال 1388 عده‌اي با وعده‌هاي مردم‌فريبانه و عده‌اي ديگر با طغيان در مقابل قانون و نظام به آن دست زدند و زخمي را ايجاد کردند که آثار آن به زحمت در حال بهبود است. مگر در آن انتخابات نامزدي که رئيس‌جمهور بود چه حرفي مي‌زد که شما اين روزها نزده‌ايد. از جمله سياستمداران بدعاقبتي نباشيد که نه‌تنها مانع ترميم اين زخم مي‌شوند که بر آن خنجري ديگر مي‌زنند.  ثالثاً: به دليل مناصب متعدد شما از اول انقلاب تاکنون، هرگونه اظهارنظر خلاف واقع شما در مورد سياست‌هاي دفاعي و قضايي کشور در گذشته در مبارزه با داعش‌هاي داخلي، منافقين کوردلي که سال‌ها پيش از آنکه داعش به آتش زدن و مثله کردن روي بياورد، در اين راه پيش‌قدم شدند و پوست سر مردم کوچه و بازار را در حالي که زنده بودند، مي‌کندند و هرگونه اظهارنظر خلاف واقع شما در امور بين‌المللي که منافع نظامي و تجاري خود را در آتش‌افروزي و بمباران ملل بي‌دفاع و کم‌دفاع به بهانه‌هاي مجعول دنبال مي‌کنند، مي‌تواند به عنوان گواهي نظام عليه خودش توسط معاندان ايران استفاده شود.
  
ملت شريف ايران!
هشيار باشيد! کسي که امروز ملت را برخلاف مصلحت مسلم عمومي و دستور رهبري، به دو قطب متخاصم تقسيم مي‌کند و با زير سؤال بردن تمام تاريخ انقلاب زمينه فتنه را فراهم مي‌سازد و تمام مخالفان خود را طرد و نفي مي‌نمايد، خط امام و رهبري را ناديده مي‌گيرد، قوه قضائيه، سپاه و نيروهاي انقلابي غيرمتمايل به خويش را بيراهه و خود را راه نجات مي‌خواند، در فرض پيروزي در انتخابات، چگونه مي‌تواند کشور را اداره کند؟
به آقاي روحاني هم مي‌گويم، فاين تذهبون؟ از راهي که در پيش گرفته‌ايد، بازگرديد که اين راه براي شما در دنيا و آخرت جز خذلان و براي ملت و نظام، جز خسارت در پي نخواهد داشت.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
1
احسنت! کاش سایر خواص هم مثل احمدتوکلی به روشنگری میپرداختند فریاد این عمار رهبری در این زمان خاص همچنان بلند است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
خوبست اقتصاد مقاومتی را برای مردم توضیح دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
1
0
اقای توکلی فاین تذهبون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار