کد خبر: 850958
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پدر اولين شهيد مدافع حرم اهل سنت به فرزندش پيوست
در بحبوحه جنگ سوريه و مبارزه براي دفاع از حرم مطهر اهل بيت (ع) خبر شهادت عمر ملازهي از شهداي اهل سنت بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي داخلي و عربي پيدا كرد.
   احمد محمدتبريزي
در بحبوحه جنگ سوريه و مبارزه براي دفاع از حرم مطهر اهل بيت (ع) خبر شهادت عمر ملازهي از شهداي اهل سنت بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي داخلي و عربي پيدا كرد. تا پيش از شهادت ملازهي رسانه‌هاي نزديك به وهابيون سعودي سعي مي‌كردند جنگ سوريه را جنگ ميان شيعيان و سني‌ها نشان دهند ولي شهادت اين جوان اهل سنت وجهه ديگري از آنچه در سوريه مي‌گذرد را پيش چشم مردم جهان گذاشت. شهادت عمر ملازهي نشان داد جنگ در سوريه، تنها جنگ شيعه و سني نيست بلكه نبرد براي دفاع از حقانيت اسلام و مسلمانان است و تفاوتي نمي‌كند اين مسلمانان سني يا شيعه باشند.
به گزارش «جوان» پس از انتشار خبر شهادت ملازهي در سوم آذر ماه سال ۹۴ پدر شهيد در گفت‌وگوهاي مختلفي كه با رسانه‌ها داشت خيلي محكم بر مواضع اعتقادي‌اش ايستاد و شهادت پسرش را يك افتخار بزرگ براي خود و خانواده‌اش دانست. اسماعيل ملازهي خيلي زود در گفت‌وگوهايش راه را براي فتنه و اختلاف‌افكني دشمنان كشور بست و گفت: شايد براي بعضي‌ها سؤال باشد كه مثلاً ما چون سني هستيم بايد جذب طرف مقابل شويم اما هر انسان عاقلي مي‌فهمد آنها دروغگو هستند و چه كسي راست مي‌گويد؛ مانند جنگ ايران و عراق .براي دشمن فرق نمي‌كند بمبي كه مي‌اندازد روي سر چه كسي، با چه دين و تفكري مي‌ريزد. دشمن سعي دارد در قضيه سوريه اينگونه القا كند كه جنگ بين شيعه و سني است در حالي كه هر دوي ما مسلمان و با هم برادريم، همه مي‌گوييم لا اله‌الا الله. وقتي مي‌بينيم در سوريه برادران ما كشته مي‌شوند آن هم با بدترين وضع انسان نمي‌تواند تحمل كند و عمر هم احساس مسئوليت كرد و خواست دينش را ادا كند.
حرف‌هاي اميدواركننده و الهام‌بخش پدر شهيد ملازهي جبهه تازه‌اي در شرق كشور گشود. اسماعيل ملازهي در روز تشييع فرزندش با دلي قرص و اراده‌اي محكم بيان كرد: راضي هستم به رضاي خدا. شهادت دست خداوند است. خداوند از نيت‌هاي انسان‌ها آگاه است. خوشحالم كه حالا من هم پدر شهيد هستم. مسلمان‌ها با هم برادرند. شيعه و سني برادرند و هر دو مورد ظلم داعش هستند. كسي كه نظري خلاف اين داشته باشد، باعث تفرقه مي‌شود. من به فرزندم عمر تبريك مي‌گويم كه مردانه جنگيده و به شهادت رسيده است. جوانان نيكشهر را به جهاد تشويق مي‌كنم تا بروند در سوريه بجنگند و از خون مسلمانان دفاع كنند.
پس از شهادت عمر، جوانان ديگري براي حق‌خواهي و دفاع از حريم اسلام پا به جبهه مقاومت گذاشتند و با شهادتشان اجازه دست درازي را  به تروريست‌هاي تكفيري و وهابي ندادند. رهبر معظم در ديداري كه با پدر شهيد ملازهي داشتند، روحيه ايشان را چنين توصيف كردند: «خانواده‌هايي از شهداي مدافع حرم پيش من آمدند كه در بينشان چند خانواده سنّي بودند. خب، اين برادر اهل سنّت كه براي دفاع از حرم حضرت زينب يا حرم اميرالمؤمنين يا حرم سيدالشّهدا جوان خودش را گسيل مي‌كند به جبهه، بعد هم كه پيش ما مي‌آيد، به‌جاي اظهار تأسّف، به‌جاي اظهار غم و اندوه يا گله و شكايت، ابراز افتخار مي‌كند كه پسر من در اين راه شهيد شده است».
حال پس از گذشت بيش از يك سال از شهادت عمر ملازهي، پدر اين شهيد بزرگوار در بيمارستاني در زاهدان دار فاني را وداع گفت تا يكي از چهره‌هاي ماندگار جبهه مقاومت به فرزند شهيدش بپيوندد. اسماعيل ملازهي در طول مدتي كه از شهادت پسرش مي‌گذشت، به خوبي از رسالت بزرگي كه بر دوشش بود برآمد و با صبر و تكيه بر خدا و اهل‌بيت(ع) نامي نيك از خود بر جاي گذاشت. پدر شهيد با سعه صدر، صبر و استقامت، فرزندش و كار بزرگي كه انجام داده بود را به بقيه مردم معرفي كرد تا افراد زيادي از سراسر كشور با شهيد عمر ملازهي آشنا شوند. مسلمانان اهل سنت در غم بزرگمردي نشسته‌اند كه همواره مأمن غم‌ها و ناراحتي‌هايشان بود و در يك سال اخير به همه‌شان قوت قلب مي‌داد. قدرت ايمان پدر شهيد ملازهي از او مردي بزرگ و يك الگو ساخته بود. مردم سيستان امروز در كنار شهيدان جنگ تحميلي و مدافع حرم، قهرماناني مثل اسماعيل ملازهي را دارند و به آنها افتخار مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار