کد خبر: 850919
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
رئیس کل دادگستری استان:
سید عبدالله موسوی رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گفت: نقش نظارت قضایی بر انتخابات، صرفاً نسبت به تخلفات و جرائمی است که در قانون احصاء شده و برای آنها مجازات تعیین گردیده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان موسوی که در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سخن می گفت راهبرد اصلی این ستاد را پیش بینی به موقع، پیشگیری، برخورد سریع و رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات و جرایم انتخاباتی عنوان نمود و افزود: شعب ویژه ای در دادسرا ،دادگاه ها و دادگاه های تجدید نظر استان  جهت رسیدگی به این امر اختصاص یافته است.

موسوی، در ادامه امنیت قضایی را یکی از علل حضور پرشور مردم در انتخابات ذکر کرد و گفت:دستگاه قضایی دخالتی در امور اجرایی و هیئت های نظارت انتخابات ندارد و به وظیفه خود که همانا پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی افراد است با قاطعیت و اقتدار عمل خواهد نمود.

رئیس کل دادگستری استان، تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی را، یکی از مصادیق مجرمانه و قابل پیگیری معرفی نمود. ایشان بهره گیری از امکانات دولتی را نیز، یکی دیگر از جرایم و تخلفات انتخاباتی ذکر کرد.

احمدرضا بهرامی، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به قانونمندی کاندیداها، بیان داشت: مطابق قانون، ستاد های انتخاباتی کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا، باید 24 ساعت قبل از روز رای گیری، برنامه های تبلیغاتی خود را قطع نموده و ستادهای انتخاباتی را بصورت کامل تعطیل نمایند، و در صورت عدم توجه به قانون، بصورت جدی با آنها برخورد خواهد گردید.

در ابتدای این جلسه سعید پورکاوه، جانشین دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، ضمن تقدیر از همکاری اعضای ستاد، هماهنگی آنها را مهم ترین عامل در پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی ذکر نمود.

خاطرنشان می شود چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، جمعی از مقامات قضایی استان و سایر اعضاء ستاد روز گذشته در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار گردید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر