کد خبر: 850879
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
حجت الاسلام پناهیان در خصوص شبهه افکنی‌ نسبت به بازسازی عتبات عالیات گفت:تا فردی قصد سفر به عتبات داشته باشد یا بخواهد کمکی به توسعه حرم‌ها انجام دهد، برخی می‌گویند این پول را به فقرا بدهید.
 مهر: به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، این کارشناس مسائل مذهبی در حاشیه بازدید از کارگاه ساخت نیم ضریح خیمه گاه امام سجاد(ع) و در جمع کارکنان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اظهار کرد: تا فردی قصد سفر به عتبات عالیات داشته باشد یا بخواهد کمکی در زمینه توسعه و بازسازی حرم‌ها انجام دهد، سریعا عده‌ای می‌گویند که پول این را به فقرا بدهید.

وی با بیان اینکه نوروز امسال چندین هواپیما و مسافر به قصد تفریح عازم آنتالیا شد؟ افزود: سئوال ما این است که این پول ها کجا هدر رفت و چرا خرج فقرا نشد؟ یا اگر رفته بودند مثلا عتبات، این پول ها چقدر خرج ساخت و ساز حرم ها می‌شد و حالا که رفتند ترکیه چقدر خرج داعش شده است؟

پناهیان با بیان اینکه در برابر این شبهه افکنی‌ها، کار تبلیغی مناسبی انجام نشده است، افزود: اگر به مسئله زیارت عمیق نگاه کنیم، می‌بینیم که یکی از ضروری‌ترین و حیاتی ترین اموری است که برای بسط معنویت و تحکیم عواطف انسانی و برای رشد عقلانی فرد و جامعه می‌تواند مفیدی باشد.به همین دلیل اجر فراوانی دارد.

وی به اجر معنوی زیارات در روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: براساس آموزه های دینی، هر کسی قدمی برای اهل بیت (ع) بردارد یا حتی اگر شخصی یک بیت شعر برای آنان بگوید، بهشت بر او واجب می‌شود و حتی اگر کسی این شعر را بخواند یا گوش دهد هم بهشت بر او هم واجب است.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به دست‌اندرکاران بازسازی عتبات عالیات گفت: صحن‌ و رواق‌هایی که شما در حرم‌های مطهر می‌سازید، همانند ابیات اشعار مذهبی است، این اقدامات، زیبایی معارف والای اهل بیت (ع) را دوچندان می‌کند و هر کسی هم در گسترش این معارف کمک کند، در بهشت خدای متعال جا دارد و شما عزیزان همان از آن اجر و ثواب را بهره‌مند هستید.

وی با اشاره به تدبیر ویژه امام سجاد(ع) در جانمایی و طراحی قبور مطهر شهدای کربلا افزود: امام سجاد(ع) اولین طراح کربلاست یعنی آن حضرت وضع قبور مطهر را در کربلای معلی به شکل خاصی طراحی نمودند و تعیین کردند که بدن مطهر امام حسین (ع)، حضرت اباالفضل (ع)، حضرت علی اکبر(ع) و دیگر شهدا دشت کربلا در کجا قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ایشان با درایت خاصی دو حرم مطهر در کربلا بوجود آوردند، ادامه داد: آن حضرت بدن حضرت علی اکبر(ع) را از محل خیمه گاه به کنار بدن مطهر امام حسین (ع) آورند و بدن مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) را در همان محل شهادت ایشان به خاک سپردند تا دو حرم و بین الحرمین در کربلا شکل بگیرد، این طراحی باعث شد آن حضرت جایگاه ویژه ای در کربلا داشته باشد.

پناهیان با بیان اینکه امام سجاد (ع) از جهت دیگری هم دارای جایگاه ویژه ای است، گفت: در مصائب کربلا، مصیبتی که امام حسین(ع) تحمل نکرد، امام سجاد(ع) متحمل شدند، طوری که امام حسین(ع) فرمودند جلوی من به خیمه‌ها حمله نکنید، زیرا آن حضرت تحمل نداشتند ولی امام سجاد(ع) این مصائب را هم تحمل کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه توجه قرار دادن به جایگاه رفیع امام سجاد (ع) در کربلا را یک امر ضروری دانست و افزود: برادران عرب در عراق رسم قشنگی دارند و  امام حسین(ع) را به نام ابوسجاد یاد می‌کنند که این یک نوع توجه خاص به امام سجاد(ع) است و مطمئن باشید کار برای امام سجاد(ع) حتما پاسخ ویژه و پاداش خاصی از طرف آن حضرت را دارا می‌باشد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
2
سلام.دبی را هم بفرمایید.چقدر مسافرداریم،چقدر خرج لوازم ارایشی وارداتی میشود(5برابر کل اعزام زائر )،زنان ایرانی رادر گرجستان لخت کردند هیچی نیست.فقرا بدبخت میشوند مسئله ای نیست.اما اگرکسی خواست امرواجب حج که مثل نماز است را انجام دهد،همه به فکرفقرامیافتند.درصورتی که کمک زائرعتبات و...ببه فقرایشترازکمک دیگران است،چرا که فهم معنوی بیشتری دارندوزائرعتبات برخواسته از توده مستضعف مردمی است و احساس درد مشترک دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
از کوزه همان برون تراود که در اوست
برای اولیای الهی به ویژه به عشق سیدالشهدا علیه السلام غیر مسلمانان هم که احترام قائلند با افتخار هزینه می کنند چه رسد به ما که تموم زندگیمون از حسینه
این دست شبهه افکنی ها، اعتراضات و تکرار و ترویج این اندیشه ها به طرق مختلف از چه قلبی برمی آید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار