کد خبر: 850877
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی :
حمایت جهانگیری از دختر وزیر آموزش و پرورش در مناظره‌های ریاست جمهوری عذر بدتر از گناه بود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت جهانگیری از دختر وزیر عذر بدتر از گناه بود، جای تعجب دارد کسی که خود را اهل سیاست، تجربه و کاردانی می‌داند چنین حرف‌هایی بزند؛ جهانگیری با دفاع از دختر وزیر آموزش و پرورش گاف بزرگی در مناظره داد.

سید محمدجواد ابطحی اظهار کرد: اعلام دارایی افراد در ابتدای مسؤولیت ریاست جمهوری یکی از راهکارهای شفاف‌سازی بوده که در قانون اساسی نیز تعریف شده است، بنابراین هرکسی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود موظف به اعلام دارایی خود است.

وی با اشاره به موضوع اعلام دارایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: این امر در تصمیم‌گیری مردم پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: صرفاً اعلام کردن دارایی توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کافی نیست و این امر باید با مستندات کافی صورت گیرد چراکه ممکن است یکی از نامزدها برای کسب رأی بیشتر دارایی‌هایی را به طور غیرواقعی اعلام کند.

وی ادامه داد: برای مثال اگر نامزدی اعلام کرد که تنها یک منزل مسکونی و یا یک قطعه زمین دارد باید از سازمان ثبت اسناد کشور گواهی داشته باشد، همچنین میزان حقوقی که می‌گیرد را از طریق مراجع ذیربط منتشر کند.

ابطحی با اشاره به روند پیگیری پرونده حسین فریدون خاطرنشان کرد: پافشاری عده‌ای در مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از ادامه پیگیری پرونده برادر رئیس‌جمهور پیش از انتخابات ریاست جمهوری دلیل بر تخلف است؛ محمد قمی و برخی از اعضای هیأت رئیسه از جمله افرادی هستند که‌ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پیگیری نحوه پذیرش حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی جلوگیری به عمل آورده‌اند و عملاً پیگیری این موضوع به بعد از برگزاری انتخابات موکول شد که البته افکار عمومی در این رابطه قضاوت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این روند که هرکسی رئیس‌جمهور شود همه اقوام و آشنایان خود را بر سر کار آورد به هیچ عنوان روند مناسبی نیست چراکه برای مردم شبهه ایجاد خواهد شد؛ برخی مسؤولان از رانت دولتی برای آوردن خویشاوندان خود در جایگاه‌های دولتی استفاده می‌کنند و فامیل‌بازی را به جای شایسته‌سالاری ترویج می‌دهند که اثر نامطلوبی در جامعه و افکار عمومی بر جای می‌گذارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: متأسفانه شاهد آن هستیم که بسیاری از وابستگان رئیس‌جمهور پست‌هایی را در داخل و خارج از نهاد ریاست جمهوری اشغال کرده‌اند و این در حالی است که افراد شایسته و دارای رزومه‌های قوی نیز وجود دارند که از آنان استفاده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: قدرت در دولت یازدهم طعمه‌ای برای رسیدن به اهداف دنیوی شده است، در حالی که این امکانات امانتی از بیت‌المال در دست مسؤولان است که باید در پیشگاه خداوند پاسخگوی اعمال خود باشند.

ابطحی با اشاره به حمایت جهانگیری از دختر وزیر آموزش و پرورش در مناظره‌های ریاست جمهوری اذعان داشت: این اقدام جهانگیری عذر بدتر از گناه بود، جای تعجب دارد مگرخون دختر وزیرآموزش وپرورش رنگین تر ازخون دیگر دختران کشور است کسی که خود را اهل سیاست، تجربه و کاردانی می‌داند چنین حرف‌هایی بزند.

وی ادامه داد: چه دلیلی دارد وزیر آموزش و پرورش کشور عضو هیأت مدیره یک شرکت باشد؟ این خلاف قانون اساسی است، حال آنکه دخترش واردکننده پوشاک باشد که این امر نیز یکی از عوامل ضربه‌زننده به تولید داخلی کشور است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای جهانگیری اینکه دختر وزیر بیکار است اصلاً قابل توجیه نیست که با رانت پدرش واردات پوشاک راه بیندازد؛ جهانگیری یک گاف دیگر هم داد و گفت من فکر می‌کردم وزیر دیگری بوده که دخترش واردات می‌کند! این بدین معناست که وزرای دیگر دولت یازدهم نیز عملکردی مشابه وزیر آموزش و پرورش داشته و اهل زد و بندهای تجاری هستند در غیر این صورت ذهن جهانگیری بر روی وزرای دیگر دولت نمی‌رفت.

وی با اشاره به فعالیت اقتصادی برخی دیگر از وزرای دولت یازدهم تأکید کرد: در جریان جلسه استیضاح آخوندی مطالبی مطرح شد و مجلس از آن عبور کرد؛ وزیر راه اموال خود را به قوه قضائیه اعلام نکرده و این در حالی است که وی سهامدار ده‌ها شرکت بوده و از رانت استفاده می‌کند و بانک‌هایی را هم تأسیس کرده و هیأت مدیره آن بانک‌هاست.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار