کد خبر: 850876
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان :
ورود گردشگران خارجی از بین یکصد کشور جهان به استان اصفهان از ازمرز 900 هزار نفر گذشت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی با اعلام این مطلب افزود: از آغاز سال 1392 لغایت پایان سال 1395 آمارهای موجود حاکی از ورود بیش از 950 هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان است.

فریدون الهیاری درباره علل و چگونگی ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان گفت : سیاست تنش زدایی دولت یازدهم و برقراری تعامل با جهان از یکسو و اشتیاق گردشگران خارجی برای سفر به مقصدی جدید همچون ایران و اصفهان، وجود آرامش، امنیت و ثبات سیاسی ایران در پر مخاطره ترین منطقه جهان (خاورمیانه) و همچنین میهمان نوازی مردم و نظام ایران از سوی دیگر باعث شده تا شاهد سیل گسترده ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان باشیم.

وی در رابطه با ملیت گردشگران خارجی اظهار داشت: نتایج بررسی آمارهای موجود توسط کارشناسان معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان حاکی است در طی چهار سال به صورت ریلی، هوایی و جاده ای، گردشگران از بیش از یکصد کشور جهان وارد اصفهان شده اند. با این وصف گردشگران اروپائی از جمله گردشگران آلمانی و فرانسوی در رتبه اول بازدید از جاذبه های تاریخی استان اصفهان قرار دارند، و پس از اروپائیان، گردشگران آسیای شرقی ، آمریکای شمالی و سپس گردشگران کشورهای مسلمان در رتبه های بعدی قرار دارند.

الهیاری در راستای چگونگی خدمات رسانی به گردشگران خارجی تصریح کرد: ایجاد زیرساختهای مناسب جهت خدمات رسانی به گردشگران خارجی از دغدغه های مدیریت استان بوده است، به گونه ای که با حمایتهای مدیریت عالی استان به ویژه استاندار محترم و تمامی نهادهای ذیربط موفق شده ایم ظرفیت اقامت در استان اصفهان را به 18 هزار تخت تا پایان سال 95 افزایش دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: سیاست توسعه واحدهای اقامتی در راستای گسترش گردشگری در تمامی مناطق استان به صورت متوازن در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته است به گونه ای که افتتاح 3 منطقه نمونه گردشگری در استان، افزایش اقامتگاه های بومگردی از 30 عدد به 155 عدد و صدور مجوز ساخت 64 هتل در پهنه استان از فعالیت های حوزه های سرمایه گذاری و طرح ها و همچنین گردشگری این اداره کل می باشد.

الهیاری در پایان تاکید کرد: هم اکنون و با یاری خداوند متعال بیش از 5 هزار نفر در زیر ساختهای گردشگری استان فعالیت می نمایند و همچنین فعالیتهای کمی و کیفی آموزشهای ضمن خدمت و دانشگاهی در این رشته ها در پهنه استان در کنار ایجاد شغل برای مردم بومی و محلی بویژه در غرب استان که تا کنون فعالیت خاصی از منظر گردشگری در آن صورت گرفته بوداز گسترش روز افزونی برخوردار است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر