کد خبر: 850851
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
با مشارکت بسیج سازندگی و دستگاه‌های اجرایی استان
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از برنامه‌ریزی گسترده این سازمان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای اجرایی شدن ده‌ها پروژه عمرانی در سه دهستان محروم که دربرگیرنده 59 روستای این استان است، خبر داد.
 سرهنگ جبار دوست محمدیان با اعلام این خبر اظهار کرد: 50 درصد از هزینه‌ها و اعتبارات این پروژه‌ها از سوی بسیج سازندگی استان و 50 درصد آن نیز از سوی دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان تامین می‌شود.
وی از این طرح به‌عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی استان در سال 96 نام برد و افزود: این طرح در ذیل یک طرح بزرگ ملی که طی آن با تاکید مقام معظم رهبری 1000 دهستان کشور برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و تولیدی هدفگذاری شده، به اجرا در می‌آید.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه در گام اول این طرح ملی 128 دهستان در کشور شناسایی شده تصریح کرد: سهم استان سمنان از این 128 دهستان سه‌دهستان خارتوران، فرومد و قهاب رستاق است که در مجموع 59 روستا را در سه شهرستان میامی، شاهرود و دامغان در برمی‌گیرند.
وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در چهار بخش عمرانی، اقتصاد و معیشت، سلامت و فرهنگی برنامه‌ریزی شدند بیان کرد: در این طرح قرار است 60 میلیارد ریال آورده مالی از سوی سپاه پاسداران استان و 60 میلیارد ریال از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تامین شود.
سرهنگ دوست محمدیان از امضای چندین توافق‌نامه اولیه با دستگاه‌های اجرایی استان در این راستا خبرداد و خاطرنشان کرد: تاکنون با چهار دستگاه اجرایی آب و فاضلاب روستایی، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، و دامپزشکی استان سمنان توافق‌نامه اولیه امضاء شده و مرحله اول این طرح ملی از هفته آینده رسما آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به سهم هر کدام از دهستان‌های سه‌گانه انتخاب شده از پروژه‌های این طرح ملی گفت: قرار است 19 پروژه در دهستان خارتوران شاهرود، 17 پروژه در دهستان فرومد از توابع میامی و 19 پروژه نیز در دهستان قهاب رستاق دامغان اجرایی شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به آغاز مرحله اول این طرح از هفته آینده افزود: در این مرحله 26 میلیارد ریال اعتبار از سوی بسیج سازندگی و معادل همین رقم نیز از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این طرح به‌دنبال ایجاد یک سری زیرساخت‌ها در مناطق روستایی و با اولویت روستاهای محروم و کم‌برخوردار هستیم ادامه داد: این طرح یک طرح درازمدت است و با تکمیل آن و انجام مراحل چندگانه ممکن است سه تا چهار سال نیز به دراز بیانجامد.
دوست محمدیان با اشاره به برخی خدمات سازمان بسیج سازندگی در استان گفت: سازمان بسیج سازندگی استان در یک سال گذشته بالغ بر 27 هزار نفر اردوی جهادی شامل اردوهای 12 روزه، هفتگی، سه و یک‌روزه در استان سمنان اجرایی کرده است.
وی از اردوهای یک‌روزه به‌عنوان پربسامدترین اردوهای جهادی در این استان نام برد و گفت: در قالب این اردوها که مربوط به اعزام حلقه‌های صالحین است 20 هزار نفر به مناطق محروم اعزام شدند.
وی از برگزاری چندین اردوی برون استانی از سوی بسیج سازندگی استان خبرداد و افزود: در یک سال گذشته اردوهای جهادی نیز از خارج استان و از جمله از دانشگاه‌های شریف و خواجه نصرالدین طوسی به داخل استان نیز داشتیم.
 رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از ایجاد 130 شبکه بسیج همگام با کشاورز به‌عنوان یکی از خدمات بسیج مهندسین استان نام برد و گفت: در یک سال گذشته 112 اکیب پزشکی از سوی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان اعزام شدند که در این اکیب‌ها بیش از 700 پزشک و کادر درمانی به هم‌استانی‌ها خدمات ارائه دادند.
وی با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:  در همین راستا در یک‌سال اخیر بالغ بر 160 میلیارد ریال تسهیلات هم در بخش صنایع تبدیلی و هم در بخش اقتصاد مقاومتی به متقاضیان در استان عرضه شده که سهم بخش اقتصاد مقاومتی بالغ بر 110 میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه هر کدام از شهرستان‌های هشت‌گانه استان در حوزه صنایع تبدیلی به قطب یک محصول خاص تبدیل شدند اضافه کرد: سمنان به‌عنوان قطب فرآوری انار، مهدیشهر به‌عنوان قطب فرآوری مواد لبنی، شاهرود در فرآوری برگه زردآلو، گرمسر در فرآوری زیتون، شهرستان میامی در فلفل و سرخه به‌عنوان قطب تولید اسباب‌بازی مورد حمایت قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار