کد خبر: 850844
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
بابهره برداری از پروژه گازرسانی به 32 روستا
با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت گاز استان و جمعی از مقامات استانی و محلی چهار هزار خانوار روستایی نیشابور از نعمت گاز طبیعی بهره مند شد.

علیرضا رشیدیان در مراسم آئین بهره برداری از پروژه گازرسانی به 32 روستای نیشابور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: رویکرد دولت یازدهم مبتنی بر سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر معظم انقلاب، تحقق توسعه ی متوازن در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته است.

وی با تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در استان افزود: ارتقا شاخص برخورداری روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی از 57 درصد به 75 درصد و جذب 307 میلیارد تومان اعتبار از جمله توفیقات چشمگیر دولت یازدهم طی مدت چهار ساله گذشته بوده است.

استاندار خراسان رضوی ابراز رضایت مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه، از عملکرد دولت یازدهم در استان را توفیق بزرگی دانست و بر استمرار تلاش برای خدمت صادقانه و بی منت به مردم تاکید کرد.

سال 96؛ هر روز یک روستای خراسان رضوی از نعمت گاز بهره مند می شود

سید حمید فانی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در ابتدای این مراسم اظهار کرد: امروز 32 روستای اقبالی، علی آباد، امامیه، اسلام آباد عرب، شادمیانه، رحیم آباد، جعفرآباد، ده شیب، عشق آباد، عبیرآباد، کاریز صباح، جیلو، احمدآباد، بشرو، جیج آباد، سلطان آباد، بوجخک، میان آباد، روح آباد، کاریزک کنارکال، خوجان، زیرجان، صدرآباد، داغی، نقده بیش، فردوس، ابراهیم آباد، باغشن گچ، فیض آباد، گراب، میرآباد، عیش آباد و نوآباد شهرستان نیشابور به شبکه سراسری گاز کشور متصل شدند.

وی به هزینه 246 میلیارد ریالی این پروژه اشاره کرد و افزود: رشد خدمت رسانی و تلاش در راستای توزیع متوازن نعمت گاز در جامعه از افتخارات خادمان مردم در شرکت گاز خراسان رضوی محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: در این پروژه به جهت بهره‌مندی از نعمت گاز طبیعی به ازای هر خانوار 54 میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته فانی، 32هزار و 352 متر خط تغذیه و 169 هزار و 524 متر شبکه توزیع شامل 720 متر لوله فولادی و 168 هزار 922 متر پلی اتیلن با سه هزار و 652  انشعاب در این پروژه انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: درصد بهره مندی خانوار روستایی واجد شرایط شهرستان نیشابور قبل از اجرای این پروژه 6/58 بود که امروز این رقم امروز به 5/66 ارتقا یافت.

وی ادامه داد: با اتمام پروژه های گازرسانی روستایی در دست اجرا ضریب بهره مندی نیشابور به 80 درصد خواهد رسید.

فانی همچنین وعده داد: طی برنامه ریزی های انجام شده به زودی شاهد ارتقا این رقم به 7/93 خواهیم بود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد دولت تدبیر و امید در توسعه شبکه های گازرسانی در استان اظهار کرد: هم اکنون 99.8 درصد جمعیت شهری خراسان رضوی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که این رقم با اتصال دو شهر همت آباد و بار به 100 درصد خواهد رسید. همچنین در بخش روستایی استان در ابتدای آغاز به کار این دولت ضریب نفوذ گاز ۵۷ درصد بود که در حال حاضر به ۷۵ رسیده است و امیدواریم تا پایان امسال به رقم ۸۹ درصد برسیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اضافه کرد: در سال گذشته موفق شدیم با حمایت های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هر دو روز یک روستای استان را به شبکه سراسری گاز کشور متصل کنیم.

فانی اتصال پی در پی روستاهای واجد شرایط استان به شبکه سراسری گاز کشور را هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم ولایتمدار این استان دانست و افزود:  از ابتدای سال ۹۲ تا پایان خرداد امسال 580 روستا گازدار شده اند. این امر بدان معناست که دو برابر متوسط دوره قبل در دولت یازدهم کار انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ این قول را به مردم شریف استان می دهیم که هر روز یک روستا را گازدار کنیم. همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به یک روستا را نیز آغاز کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: تا سال 97 پرونده گازرسانی به کلیه شهرها و روستاهای واجد شرایط استان به اتمام برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار