کد خبر: 850802
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
در حالی که معلمان منتظر شنیدن خبرخوش وعده داده شده هستند اخبار وزارتخانه حول اختلاس صندوق، واردات دختر وزیر و واردات سند2030 می‌چرخد
نویسنده: نیره ساری
 
ارديبهشت هم از نيمه گذر كرد و نه خبر نهايي از گزارش تحقيق و تفحص در ماجراي صندوق ذخيره فرهنگيان شنيديم و نه بالاخره معلوم شد، معوقات فرهنگياني كه قول آن را براي هفته معلم داده بودند، پرداخت شد يا نشد! در عوض خبر كشف محموله پوشاك خارجي در ويلاي شخصي وزير و قاچاق خانوادگي بيش از شعارهايي كه دانش آشتياني در زمان رأي اعتماد مجلس  بيان كرده بود، به گوش رسيد. در نهايت هم سرگرمي‌هاي مادي و خانوادگي آقاي وزير، آن هم در سمت بسيار مهمي چون وزارت آموزش و پرورش تا جايي ادامه يافت كه منتج به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره سندي شد كه به جاي اسناد بالادستي در دستور كار دولت در آموزش و پرورش قرار گرفته است.
 
در روزهايي به سر مي‌بريم كه كمتر راجع به مطالبات فرهنگيان صحبت مي‌شود و به جاي خبر خوشي كه به گفته جناب آقاي وزير، قرار بود فرهنگيان با گوش خود از آموزش و پرورش بشنوند، خبرهايي از انحرافات مالي گسترده در سازمان دانش‌آموزي وزارت آموزش و پرورش، كشف محموله‌هاي پوشاك خارجي در ويلاي شخصي آقاي وزير، بحث‌هاي دو شغله بودن وي و كشف و ضبط‌هايي به گوش مي‌رسد كه بي‌شباهت به اخبار خوب و خوش است.  فخر‌الدين دانش آشتياني كه اين روزها از هر جهت نقل محافل خبري شده است، در حالي از سوي رئيس‌جمهور مستحق جلوس بر مسند وزارت آموزش و پرورش شد كه فاني به عنوان وزير قبل از وي، به دليل فساد ميلياردي صندوق ذخيره فرهنگيان در معرض استيضاح نمايندگان قرار گرفته بود.  فرار رو به جلوي دولت از پاسخگويي به اختلاسي كه نام آن را معوقه گذاشته بودند، منتج به روي كار آمدن وزيري شد كه مخالفان وي معتقد بودند وزير پيشنهادي يعني دانش آشتياني، بازيگر نقش فتنه بوده و در مجلس قبل هم بيش از ۷۰ رأي نياورده است، اما فريادهاي نمايندگان ملت به گوش كسي نرسيد و در نهايت دانش‌آشتياني كليد‌دار وزارت تعليم و تربيت شد.  وزير جديد از همان ابتدا رأي اعتماد مجلس را بار سنگيني بر دوش خود معرفي كرد و در صفحه توئيترش نوشت: «دست ياري به سوي يكايك فرهنگيان عزيز در سراسر ايران دراز مي‌كنم تا بتوانيم در راه اصلاح و بهبود وضع آموزش و پرورش كشور قدمي مؤثر برداريم.»
 
وي در حالي خود را متأثر از هدر رفت سال‌ها پس‌انداز فرهنگيان در صندوق ذخيره نشان داد و اولويت اول اين وزارتخانه را در چند ماه باقي مانده به پايان دولت، رسيدگي به مسائل صندوق ذخيره فرهنگيان معرفي كرد كه با گذشت چند ماه از تحقيق و تفحصات صورت گرفته در اين زمينه نه‌تنها گزارش قطعي از آن منتشر نشده است، بلكه هر دم از اين باغ بري مي‌رسد.
 
معوقه، اختلاس، اعداد و ارقام مختلف
بعد از خبر ميزان اختلاس از 8 هزار ميليارد تومان به 12 هزار ميليارد تومان، وزيري كه پيش از اين قول مساعد نسبت به رسيدگي اختلاس در اين صندوق داده بود، چندي پيش در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص پيگيري پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان اظهار داشت: در اين باره بحث‌هاي متعددي شده و تا مسئله كامل بررسي نشود، ما نمي‌توانيم عدد و رقم درستي از اختلاس در اين صندوق اعلام كنيم و تمام اعداد و ارقامي كه اعلام مي‌شود قابل اطمينان و استناد نيست.
 
دانش آشتياني در حالي گفته بود كه «اجازه نمي‌دهم ريالي از حقوق معلمان از بين برود» كه در بسته تقديمي دولت به قشر فرهنگي در هفته معلم نه‌تنها خبري از معوقات چند ماهه آنان نشد، بلكه خبر انحرافات مالي گسترده در سازمان دانش‌آموزي وزارت آموزش و پرورش هم رسانه‌اي شد.
 
وقتي داغ فرهنگيان تازه شد
همزمان با همين خبر بود كه كشف و ضبط پوشاك قاچاق از ويلاي شخصي دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش داغ فرهنگيان را تازه كرد.
وزير دادگستري كشف كالاي قاچاق در منزل وزير را دروغ دانست و سعي كرد تا به هر ترتيبي هست، وزير را مبرا از چنين اتهامي معرفي كند، اما در مقابل سخنگوي دستگاه قضا تأكيد كرد: اين اتهامات مربوط به يك شركت است، اين شركت به نام «آميتيس، طراوت و كودكي» در سال ۹۳ به اسم وزير آموزش و پرورش ثبت مي‌شود. رئيس هيئت مديره وزير و مدير عامل دختر آقاي آشتياني هستند.  
 
همه خبرهاي خوب و خوش آقاي وزير به فرهنگيان
در زماني كه تنها چند روز تا به انتخابات دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري قرار داريم، يكي مي‌گويد: موضوع خانه لواسان وزير را بررسي كنيد، ديگري معتقد است كاش وزير آموزش‌ و پرورش به جاي جيب خود به فكر معيشت فرهنگيان باشد، برخي معتقد هستند در كشف محموله مظنون به قاچاق، پاي وزير نيز در ميان است و بايد پاسخگو باشد و عده‌اي هم با اعلام ممنوعيت عضويت وزرا در هيئت مديره انواع شركت‌هاي خصوصي، دو شغله بودن وزير را نافي قانون دانسته‌اند و خواستار رسيدگي به اين موضوع شدند.
 
در نهايت جمعي از نمايندگان هم كه پيش از اين بنا بر تجارب خود چنين روزهايي را قابل پيش‌بيني مي‌دانستند، خود را براي دفاع از حقوق فرهنگيان و ملت، فارغ از  هر زمان و مكاني معرفي كردند و طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش را به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ارائه داده‌اند؛ چراكه شايد معتقد هستند فرصتي كه لازم بود، در اختيار دانش‌آشتياني قرار داده شد و خروجي حاصل از آن قابل قبول نيست.
فساد مالي در بانك سرمايه، تأخير در پرداخت حقوق فرهنگيان، عزل و نصب‌هاي سياسي در سطوح كلان و خرد در مديريت مدارس، بي‌توجهي به مسائل تربيتي و پرورشي و فرهنگي در سياست‌هاي آموزش و پرورش و مدارس و دهها چالش ديگر را در كنار تأخير در پرداخت حقوق فرهنگيان و از بين رفتن آرامش خانواده‌ها به دليل برنامه‌ريزي مالي فرهنگيان با همين حقوق اندك بگذاريد و در نهايت از آقاي وزير كه به خبرنگاران خرده گرفته بود، بپرسيم چرا فقط راجع به پول نپرسيم، وقتي كه براي خريد قنداق فرنگي ساده از فروشگاه خانوادگي شما بايد 369 هزار تومان ناقابل پرداخت كرد و ژاكت ساده دخترانه را به ارزش 232 هزار تومان خريداري كرد؟!
همه اينها از يك سو و پذيرش سند استحاله فرهنگي به نام 2030 هم بخش ديگري از ماجرايي است كه چند روز پيش توسط رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان و فرهنگيان مطرح شد و اكنون مسير در پيش گرفته شده بدين جا ختم شده است كه استعفاي وزير آموزش و پرورش را مطرح ساخته است؛ چراكه پذيرش داوطلبانه اين سند را نيز از شگفتي‌هاي كاركردهاي غلط وزارت آموزش و پرورش در دولت يازدهم معرفي كرده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
به گفته جهانگیری 200میلیون تومان که برای این مظلومها پولی نیست .200میلیون تومان را شما دیدی .200میلیون که پول توجیبی یکروزه این نور چشمهی ها هم نمیشه یک کشتی کانتینر بر پر از اجناس قاچاق شاید یک ذره خوب باشد الهی کل دولت حسن بره بقربونت کاکل زری بابا.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
روحانی وبرادرش ونزدیکانش وهاشمی طبا وجهانگیری چرا فهرست اموال خود ونزدیکانشان را اعلام نمیکنند.چرا وزرای که پول توجیبی کاکل زری هایشان 200میلیون تومان است لیست اموالشان را اعلام نمیکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
دیوار ی که روحانی بین مفسدین اقتصادی و96درصد اقشار متوسط ومحروم وصاحبان سرمایه که ذخایر انقلاب وکار افرینان جامعه هستند وامروز سرمایه وکارگاههای مولد آنها درحال نابودی است باید شکسته شود.امروز استکبارجهانی ورسانه های معاند مثل بی بی سی تمام قد از نوکران 4درصدی خود حمایت تمام قد کرده وفرزندان انقلاب آقایان رئیسی وقالیباف ومیرسلیم راتخریب میکنند .رسانه های انقلابی ما باید خیلی هوشیار باشند مرگ بر بی بی سی مرگ بر استکبار....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
وزارت اختلاس وواردات دردرون دیوار 4درصدی دولت روحانی قراردارد دیواری که وزرایش خانه فقرا را مزخرف تلقی میکنند دیواری که حصار امن دلالان ومفسدان اقتصادی وقاچقچیان ارز وکالا هستند ومثل گاو نشخوار میکنند این حصار ودیوار لیبرالیسم باید با انقلاب توده های 96درصدی برعلیه نظام کاپتالیست وسرمایه داری نامشروع از بین باید برود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
راستش را بگو چندبار با این کیفت پول فرهنگیان بیچاره رو به جیب زدی وچند بار ارز کشور را خارج واجناس بنجل وارد کشور کردی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
ای خائن ....
یک حمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
امروز با پررویی تمام در کمیسی.ن آموزش مجلس عنوان کرده که کارهای دخترم به من مربوط نیست باید گفت که اجناس قاچاق در ویلای شما پیدا شده در ثانی شما رییس هییت مدیره شرکتید و اگر من فردا بلایی سر دخترتان بیاورم باز هم میگویی که به من مربوط نیست ویا سینه چاک میکنی که من پدرشم .واقعا باعث تاسفه در سالی که رهبر عزیز سال تولید واشتغال نامیدند کابینه دولت باعث خشکاندن ریشه تولید میشود وپوشاک وارد میکند ما اصلا میگوییم قاچاق نیست (در صورتی که میدانیم هست )تولید واشتغال چه میشود وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
همه وزیران روحانی میلیاردر هستن.منتها دست این یکی روشده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
... گوشت را به گربه ندهند و دنبالش بدوند. اجازه ندهند حكومت دست دار و دسته ي ر... ملعون وخاتمي فاسد و ر... اختلاسگر بيفتد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار