کد خبر: 850781
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
خوان سيچلو پس از موفقيت با ايران در کسب سهميه اميدهاي واليبال جهان
تيم اميد واليبال کشورمان در حالي ديشب در فينال قهرماني اميدهاي آسيا در اردبيل به مصاف ژاپن رفت که...

تيم اميد واليبال کشورمان در حالي ديشب در فينال قهرماني اميدهاي آسيا در اردبيل به مصاف ژاپن رفت که شاگردان سيچلو با نمايش مقتدرانهاي که در اين مسابقات داشتند، توانستند سهميه مسابقه قهرماني اميدهاي جهان را کسب کنند. حالا با پايان مسابقات قهرماني اميدهاي آسيا، سيچلو شاگردانش را بايد براي مسابقات قهرماني جهان در مصر آماده کند، رقابتهايي که از 27مرداد تا پنجم شهريورماه سال جاري به ميزباني قاهره برگزار ميشود. در حالي مسابقات قهرماني زير 23 سال اولين تجربه سرمربيگري خوان سيچلو دستيار سابق ولاسکو و لوزانو، در ايران بود که نمايش اميدهاي ايران بار ديگر قدرت واليبال کشورمان را به رخ آسياييها کشيد.

آقاي سيچلو در اولين حضورتان به عنوان سرمربي در ايران موفق بوديد و تيم اميد سهميه مسابقات جهاني را به دست آورديد، شروع خوبي بود!

به همه اعضاي تيم خود تبريک ميگويم. از بازيکناني که اينجا هستند و بازيکناني که الان اينجا نيستند، ولي با ما زحمت کشيدند و از تمامي کادر فني تشکر ميکنم. من اينجا سرمربي هستم ولي افراد ديگري هستند که براي راهيابي ما به مصر کمک کردند.

رمز موفقيت در کسب سهميه رقابتهاي جهان در تيمي که سرمربياش بوديد، چه بود؟

بعضي وقتها ما به واليبال مثل ورزش انفرادي نگاه ميکنيم و دنبال قهرماني هستيم، اما من به کار تيمي اعتقاد دارم. کار تيمي کمک ميکند که حتي اگر برخي بازيکنان بزرگ تيم، در مسابقهاي روزشان نباشد و سرحال نباشند با توجه به کار تيمي، تيم موفق شود. بازيکنانم براي موفقيت سخت ميجنگند و آنچه که من را در واليبال خوشحال ميکند ماهيت تيمي بودن واليبال است خوشحالم تيم خيلي خوبي داشتيم که توانستيم بليت مصر را بگيريم.

حضور در رقابتهاي جهاني هم براي شما و شاگردانتان تجربه فوقالعادهاي خواهد بود، اين موفقيت را چطور ارزيابي ميکنيد؟

خوشحاليم که ميتوانيم بازيکنان را پرورش دهيم که در آينده بهتر شوند و خوشحالم اين فرصت براي بازي با تيمهاي بزرگ دنيا براي ما مهيا شد. ايران امسال در سه رده جوانان، اميد و بزرگسالان در قهرماني جهان شرکت خواهد کرد و ميتواند تأثيرات خوبي براي آينده واليبال ايران داشته باشد.

حالا پس از پايان کار در آسيا، هدف و برنامهاي که خوان سيچلو براي مسابقات جهاني در نظر گرفته چيست؟

ما داشتيم ميجنگيديم که به مسابقات جهاني راه پيدا کنيم. شما از قرار گرفتن در بين سه تيم برتر ميپرسيد؟ دليل خوشحالي ما چيست؟ چون در مسابقات جهاني فقط 12 تيم وجود دارند. قهرمان و نايبقهرمانان همه قارهها و دو تيمي که در بهترين رنکينگ قرار دارند دو گروه شش تيمي مسابقات جهاني را تشکيل ميدهند که بازي با آنها تجربه قابل ملاحظهاي براي ما خواهد بود.

واليبال ايران امروز در جمع تيمهاي برتر دنيا قرار دارد، در قهرماني اميدهاي جهان ميتوانيم روي سکو برويم و يکي از سه تيم اول دنيا باشيم؟

ما سه ماه زمان داريم که بتوانيم آمادهسازي خوبي براي تيممان انجام دهيم. کار سختي داريم تيمها با هم دورهاي بازي ميکنند و فقط دو تيم اول به نيمه نهايي ميروند و ضربدري بازي ميکنند با رنکينگي که ما داريم، ميتوانيم در جمع تيمهاي روسيه و آرژانتين و برزيل قرار بگيريم. قرار گرفتن در بين تيمهاي برتر مسابقات، ممکن ولي خيلي سخت است.

حضور تماشاگران اردبيلي در سالن مسابقات هم جو فوقالعادهاي براي تيم ايران به وجود آورده بود، چه پيامي براي آنها داريد؟

از تمامي مردم شهر اردبيل تشکر ميکنم چون سازماندهي مسابقات و تماشاگران و همه چيز در سطح بالايي انجام شد. مرحوم حسين معدني يکي از مربيان خوب ايران از چهرههاي خوب اين شهر بود. اين شهر پتانسيل داشتن تيم خوب را دارد. به استان اردبيل تبريک ميگويم که توانسته چنين تورنمنتي با استانداردهاي بالا برگزار کند. حضور تماشاگران نشان داد که فوقالعاده هستند، آنها نه تنها براي بازي با ايران بلکه براي بقيه بازيها هم اينجا بودند. اين شهر يک تيم در دسته يک دارد اميدوارم به ليگ برتر صعود کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار