کد خبر: 850766
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
يك كارشناس مسائل اقتصادي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
دكتر رزاقي گفت: آقاي رئيس‌جمهور، يك روحاني است موضوعات فقهي را بهتر مي‌داند كه آستان قدس چه وظايفي دارد و چه كارهايي بايد انجام دهند. حضرت امام وقتي فرمودند آستان قدس از پرداخت ماليات معاف است، ترحمي نسبت به آن نداشت و بلكه اين مسائل يك مباني ديني عميق دارد .
دريافت ماليات از آستان قدس توهين‌آميز استجوان‌آنلاين: دكتر ابراهيم رزاقي، كارشناس مسائل اقتصادي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اعتراض حسن روحاني به معافيت مالياتي آستان‌ مقدس گفت: آستان قدس واسطه‌ و خدمت‌گذار كساني هستند كه وجوهاتي را به اشكال مختلف وقف و در آنچه كه مردم مي‌بخشند هدف را تعيين مي‌كنند تا نذورات صرف انجام چه كاري شود.  
 
رزاقي ادامه داد: به نظر مي‌رسد اگر قرار باشد آستان قدس ماليات دهد در واقع يعني از كساني كه به شكل‌هاي مختلف و براي تحقق اهداف والا كمك مي‌كنند، ماليات گرفته مي‌شود. تمام اماكن مذهبي همين گونه است و متوليان‌ آن متناسب با آنچه كه خيرين تعيين مي‌كنند، نذورات را هزينه مي‌كنند.
 
اين كارشناس اقتصادي افزود: اگر بنا باشد اماكن مذهبي ماليات بپردازند، در واقع مردم را از اقدام در جهت اهداف مذهبي خود بازمي‌داريم و اين نه تنها عادلانه نيست بلكه خلاف واقعيت‌هاي موجود است. وقتي فردي نذري دارد و دلش مي‌خواهد براي امام رضا(ع) هزينه شود، اگر خداي ناكرده متوليان امر خطا كردند و آن هزينه را بيراه به كار بردند مثل هر مديريت ديگري بايد تحت تاثير قوه قضائيه بازداشت شوند و بازدارنده شوند اما اينكه قرار باشد اماكن مذهبي ماليات دهند خيلي غير عادي است.
 
وي تاكيد كرد: خيرين پول مي‌دهند و مي‌گويند اين پول براي گرسنگان، از كارافتاده‌ها، بيماران و سالمندان هزينه شود و بعد كانديداي انتخابات رياست جمهوري مدعي مي‌شود كه آستان قدس ماليات بپردازد و در واقع يعني خيرين بايد ماليات پرداخت كنند. اين در حالي است كه ماليات را بايد از كساني گرفت كه به شكل‌هاي مختلف و مخصوصا بدون تاثير مثبت در جامعه صاحب درآمد شدند؟
 
 
رزاقي افزود: آقاي رئيس‌جمهور، يك روحاني است موضوعات فقهي را بهتر مي‌داند كه آستان قدس چه وظايفي دارند و چه كارهايي بايد انجام دهند. حضرت امام وقتي فرمودند آستان قدس از پرداخت ماليات معاف است، ترحمي نسبت به آن نداشت و بلكه اين مسائل يك مباني ديني عميق دارد و بسيار ساده است و حتي دولت بايد به خيرين كمك كرد نه اينكه از آنها ماليات بگيرد.
 
 
رزاقي تصريح كرد: ماليات به واردكنندگاني تعلق مي‌گيرد كه 200 درصد سود مي‌برند و دولت دلار ارزان به آنها مي‌هد و در واقع همه توليد داخلي را نابود مي‌كنند، ماليات به همه واسطه‌ها و احتكاركنندگان و همه فاسداني تعلق مي‌گيرد كه از بانك‌ها وام مي‌گيرند و آن را پس نمي‌دهند، يا افرادي كه وام مي‌گيرند و ثروت‌اندوزي مي‌كنند و با توجه به تنزل ارزش پول اصلا بازپرداخت نمي‌شود. آقاي رئيس‌جمهور مي‌گويد آنها وام‌هاي معوقه دارند. چرا از سرمايه‌داران ماليات نمي‌گيرند تا دولت از فروش نفت بي‌نياز شود و براي خود درآمد ايجاد و ساختار اقتصادي را اصلاح كند كه وحشي‌ترين كشورهاي سرمايه‌دار هم اين كار را انجام مي‌دهند.
 
 
اين كارشناس مسائل اقتصادي گفت: كشورهاي ديگر ماليات مي‌گيرند تا دولت از صدور مواد خام و غيره بي‌نياز شود و از طريق ماليات ساختار اقتصادي جامعه‌ را اگر به ضرر توليد باشد اصلاح مي‌كنند و اجازه نمي‌دهند افراد در كارهاي غير توليد سودهاي بالا ببرند. در جايي هم كه نمي‌شود به دليل انحراف دلالي است كه نام آنها را هم اقتصاد قمارخانه‌اي گذاشته‌اند. چرا ما بايد اقتصاد را اينگونه اداره كنيم و بعد هم طلبكار شويم؟ اصلا دريافت ماليات از آستان قدس توهين‌آميز است.
 
 
وي ضمن اشاره به اينكه بيان چنين حرف‌هايي شعارهاي انتخاباتي است و گريز از پاسخ‌ دادن به موضوعات مهم، اظهار داشت: طي اين چهار سال 200 ميليارد دلار در اختيار دولت بوده و اكنون اين همه داد و بيداد مي‌كنند كه شغل ايجاد كردند. اين در حالي است كه آمار نشان مي‌دهد به تعداد بيكاران 500 هزار نفر هم اضافه شده است. شما به جاي اينكه خودتان را در پيشگاه اين مردمي كه صاحب اين انقلاب هستند مسئول بدانيد و توضيح دهيد، ديگر رقبايي كه امكان دارد انتخاب شوند، با موضوعات واهي تحت فشار قرار مي‌دهيد.
 
 
اين كارشناس مسائل اقتصادي يادآور شد: اهداف خيرين والاست و دولت بايد امكان دهد كه آنها از عهده اهداف تعيين شده برآيند. دولت بودجه‌هاي سپاه را كم كرده است اينگونه نه تنها منافع ملي تامين نمي‌شود بلكه خلاف منافع ملي اجرا مي‌شود و اين خيلي گستاخي است. پرونده اقتصادي بسيار دردناك است اين همه ثروت دست عده‌اي خاص قرار گرفته است و مي‌خواهند حيثيت كسي كه احتمال دارد انتخاب شود زير سوال ببرند و خودشان كارهايشان را ادامه دهند.     

غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
2
2
دمت گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
1
0
پولهایی که ... وپسر ... بردندن از استان قدس نبوده بلکه از کیسه عمه ات بوده مرد حسابی اگر کسی خودش شعور ندارد مردم را بی شعور نباید فرض کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
1
این رئیس جمهور چه دلی داره؟؟؟؟؟
چه طوری فکرش می ره به این بن بستهای زشت؟؟؟؟؟
امام رضا علیه السلام جان جان ما ایرانی ها هستند
حقیقتاً بی ادبی قبیحی است!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
1
فعلا دولتی ها کاری مهمتر از مالیات گرفتن از آستان قدس ندارند چون پاک تر از آن سراغ ندارند وبه قول وکیل مدافع یکی از مفسدین اقتصادی نباید ازآنها پول گرفت چون پولشان نجس است و بیت المال را آلوده میکنند!!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
سلام
من سواد اقتصادی ندارم اما شاید منظور از ندادن مالیات فقط مربوط به نذورات بوده باشد اما چرا شرکت های وابسته نباید مالیات بدهند همه قبول دارند نذورات مالیات ندارند و صرف کار های خیریه می شود ولی باید دانست همین مالیات هم صرف کارهای عام المنفعه می شود مگر می شود دو شرکت کنار هم باشند یکی چون مربوط به آستان قدس رضوی است مالیات ندهد ولی شرکتی که مربوط به بخش خصوصی است مالیات بدهد اینجا قانون و عدالت زیر سوال می رود .
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
1
هدف حسن فریدون از بیان این سخن خلاف شرع فرار از پاسخگویی در خصوص نجومی بگیران حرام خوار و دختر وزیری که قاچاق کالا در خانه اش یافت شده است ، می باشد .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
1
0
با این همه افترا به روحانی خسته نشدید شما اصولگرا مآب یا اصولگرا نما هستید چرا که یک مسلمان با وقعیت این طور مقابله نمیکنه . اقتصاد دان شرکتهای بیشمار در آستان قدس باید مالیات بدهند
ناشناس
|
France
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
1
0
اقای اقتصاد دانًٌّٓ....شرکت وابسته به استان قدس باید مالیات بدهد تا در شرایط مساوی بابقیه شرکتها باشد
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
آقای کارشناس طوری حرف میزنی که انگار آستان قدس فقط همان ضریح امام رضا ع است اونهمه شرکت و زمین و و غیره را نمی بینی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار