کد خبر: 850735
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
تازه‌هاي انديشه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب
اين كتاب دومين تأليف سعيد زيباكلام با موضوع عقلانيت است كه توسط نشر اسم منتشر شده است.
‌افسانه‌هاي آرامبخش
اين كتاب دومين تأليف سعيد زيباكلام با موضوع عقلانيت است كه توسط نشر اسم منتشر شده است. «افسانه‌هاي آرامبخش» مجموعه مقالاتي است كه سعيد زيباكلام طي سال‌هاي گذشته حول موضوع عقلانيت نگاشته و در آن‌ها به بررسي ريشه‌هاي عقلانيت جديد و مسائل حاصل از آن پرداخته است. اين كتاب در ۲۰۰ صفحه و با قيمت ۱۷ هزار تومان روانه سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب شده است.
 
در مقدمه اين كتاب آمده است: درواقع نوشتن مقدمه براي چنين اثري كاري بس دشوار است، و شايد صحيح‌تر است بگويم براي راقم اين سطور بسيار دشوار است. و لذا درست‌تر است اين مقدمه را يادداشت نويسنده براي تذكر نكاتي چند قلمداد كنيم. نخست اينكه، هريك از نوشته‌هاي اين كتاب را رساله خوانده‌ام زيرا هيچ كدام آنها مطابق الگوهاي مرسوم و رايج مقاله نيستند. از طرف ديگر آنها نقش فصول كتابي را كه از ابتدا تا انتها داراي پيوند و انسجامي معني‌دار باشند ايفا نمي‌كنند. به وضوح مي‌توان هريك از رساله‌ها را حذف يا جابه‌جا كرد بدون اينكه به محتواي هريك از آنها كمترين لطمه‌اي بخورد. به نظر آمد مقوله رساله مناسب كاري از اين سنخ باشد بدون اينكه اين تسميه هيچ بار ارزشي يا مثبتي را براي خود لحاظ كرده باشد. نكته دوم؛ در سراسر كتاب عنوان كتب و مجلات مطابق عرفي مقبول و مفيد، ضخيم و ايرانيك شده‌اند. نيز تمام اسامي خاص افراد، مؤسسات و نهادها هم براي سهولت تشخيصي، ضخيم شده‌اند. خواننده در پاره‌اي از موارد با كلماتي ضخيم و ايرانيك مواجه مي‌شود كه نه عنوان كتب و مجلات‌اند و نه اسامي اشخاص و نهادها. مطابق عرفي بسيار مفيد، آنها تأكيدات نويسنده را افاده مي‌كنند.

پشت مدرنيسم عليه فمينيسم!
 اين كتاب نيز دومين جلد از مجموعه طنزهاي علوم اجتماعي «پشت‌مدرنيسم» با عنوان «پُشت‌مدرنيسم عليه فمينيسم: تأملات و تألمات فلسفي- اجتماعي در باب جنس زن و نهاد ازدواج» است و توسط نشر قاف منتشر شده است.
جلد اول اين مجموعه با نام «نظريه‌ پشت‌مدرنيسم» كه توسط دو دانشجوي تحصيلات تكميلي علوم اجتماعي و با امضاي «پروفسور ميلاد ملاعبدالوهاب» نوشته و در سال 95 منتشر شد، با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده و به چاپ دوم رسيد. نويسندگان اين مجموعه با سبك نگارش متفاوت و روش دقيق در ارجاعات علمي، ادبيات و منطق عاميانه را با شيوه نگارش مقاله‌هاي علمي- پژوهشي در علوم انساني اجتماعي پيوند زده و تلاش كرده‌اند تا به زعم خود، جو علمي حاكم بر دانشگاه‌ها و مجلات علمي را به چالش بكشند.
جلد دوم اين مجموعه با نوآوري‌هايي نسبت به جلد اول، به موضوع ازدواج در فرهنگ و ادبيات ايران و جهان و نيز گزاره‌هاي عوام درباره زنان اختصاص دارد و توسط نويسندگان تقديم شده است به: «تمامي زنان ايران‌زمين؛ كه يقيناً جواب دندان‌شكني به اين كتاب خواهند داد، تا درس عبرتي باشد براي سايرين!»

پژوهش‌هاي قرآني، آخرين ترجمه شهيد ‌صدر
 ترجمه كتاب «المدرسه القرآنيه» آيت‌الله شهيد سيدمحمد‌باقر صدر، با نام «پژوهش‌هاي قرآني» به‌عنوان جديدترين ترجمه از آثار شهيد صدر در سي‌اُمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود. اين كتاب كه برگردان جلد ١٩٩ مجموعه آثار شهيد صدر با عنوان «موسوعه الإمام الشهيد السيد محمدباقر الصدر» است، با نام «پژوهش‌هاي قرآني» و با ترجمه سيد‌جلال ميرآقايي به انتشار رسيده و در نمايشگاه كتاب تهران به فروش مي‌رسد.
«پژوهش‌هاي قرآني» مجموعه‌اي از درس‌گفتارهاي تفسيري و مقالات قرآني شهيد صدر است كه براي اولين بار به‌طور كامل به فارسي ترجمه شده و سه بخش اصلي دارد: تفسير موضوعي قرآن كريم كه آخرين ‌درس‌هاي زندگي شهيد صدر است و در آن يكي از مهم‌ترين نظريات شهيد صدر يعني «نظريه ‌الإستنطاق» به عنوان روش برگزيده در تفسير موضوعي ارائه شده است و در راستاي تبيين مدلي اين نظريه دو موضوع «سنت‌هاي تاريخ، ‌انواع و ويژگي‌هاي آن» و «عناصر و روابط جامعه» در پرتو قرآن كريم بررسي شده است.
 
بخش دوم مجموعه درس‌هاي علوم قرآن است كه آن شهيد بزرگوار، براي تدريس در «دانشكده اصول‌الدين» بغداد به رشته تحرير درآورده است. بخش سوم نيز سه مقاله از مقالات قرآني شهيد صدر در مجله «الأضواء» است كه در آنها موضوعاتي نظير «عمل صالح در قرآن» و «آزادي در قرآن» با نگاهي موشكافانه و با رويكردي كاربردي مورد بررسي قرار گرفته ‌است.
«پژوهش‌هاي قرآني» با توجه به طرح نظريه نو، پيش‌تازانه و كاربردي شهيد صدر در آن از مهم‌ترين آثار وي قلمداد مي‌شود و مي‌تواند نقش بسزايي در تحول رويكرد تفسيري و پيشرفت آن به‌سوي نظريه‌پردازي و توليد علم ديني، ايفا كند.

روضه الانوار، مباني انديشه سياسي و مملكت‌داري
كتاب روضه الانوار عباسي، مباني انديشه سياسي و آيين مملكت‌داري به كوشش حجت‌الاسلام والمسلمين نجف لك‌زايي منتشر شده و در نمايشگاه بين‌المللي كتاب عرضه مي‌شود.
اين اثر در تداوم تاريخي سلسله آثاري به وجود آمده است كه در زمينه حكمت عملي، در مجموعه فرهنگ و تمدّن اسلامي تدوين گشته‌اند. كتاب مشتمل بر دو قسم «اخلاق» و «سياست مدن» است. مؤلف مباني تفكر سياسي شريعتمداران را با تفكر فلسفه سياسي درهم آميخته، مجموعه‌اي از دستورالعمل‌هاي شافي را با شكل و هيئتي اسلامي براي پادشاهان فراهم آورده است. اين اثر از تكلّف عبارات و ايراد استعارات و الفاظ غريب و نامأنوس، به دور است.
كتاب روضه الانوار عباسي، مباني انديشه سياسي و آيين مملكت‌داري توسط انتشارات بوستان كتاب با قيمت ۱۷ هزارتومان منتشر شده است.

مباني مديريت جهادي، كاري از بسيج دانشگاه امام صادق(ع)
مجموعه چهار جلدي «مديريت جهادي» به همت انتشارات بسيج دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده و راهي نمايشگاه بين‌المللي كتاب است. در اين مجموعه كتاب چهار جلدي كه ويراست اول از متن و محتواي مديريت جهادي است، از بين منابع ديني تنها به كتاب ارزشمند نهج‌البلاغه و برخي منابع در موضوع «سيره نبوي» رجوع شده است. منبع ديگر نكات مقام معظم رهبري (مدظله) در عرصه مديريت مي‌باشد. تحليل و بررسي تجارب موفق مديريت جهادي، در اين كتاب از جايگاه ويژه‌اي برخوردارند. در اين بخش نيز به مطالعه سيره مديريتي امام خميني(ره) و بيش از ۶۰ فرمانده شهيد، در دو عرصه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، پرداخته شده است.  دانش نوپاي مديريت جهادي درصدد ارائه سبكي جديد از مديريت است كه در عين برخورداري از مباني و ويژگي‌هايي اسلامي، در عرصه بومي مديريت نيز كارآمد باشد و بتواند الگويي الهام‌بخش از مديريت اسلامي را ارائه دهد. مجموعه چهار جلدي مديريت جهادي مبتني بر آموزه‌هاي نهج‌البلاغه و سيره امامين انقلاب اسلامي و شهدا توسط جمعي از پژوهشگران نوشته شده است.
جلد اول شامل مقدمه و كليات در ۲۸۰صفحه تنظيم شده كه به قيمت ۱۶ هزار تومان منتشر شده است. جلد دوم شامل برنامه‌ريزي و سازماندهي در ۲۲۴صفحه تنظيم شده كه به قيمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است. جلد سوم شامل اجرا و نظارت در ۲۰۸صفحه تنظيم شده كه به قيمت ۱۳ هزار تومان منتشر شده است. جلد چهارم شامل ارزيابي و رهبري در ۲۵۸صفحه تنظيم شده كه به قيمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر