کد خبر: 850717
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ مرغداری در استان گفت: ۵۰۰ واحد غیرمجاز هستند.
دلاور حیدرپوربا بیان اینکه بسته رونق تولید در حدود ۲۱۲میلیارد تومان بوده، افزود: از این میزان، حدود ۱۱۴میلیارد تومان برای مکانیزاسیون از منابع بانک کشاورزی بوده و ۹۶میلیارد تومان نیز از صندوق توسعه ملی از طریق بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت گردید که رکوردی برای پرداخت بوده است.

وی ادامه داد: بهره تسهیلات ماشین‌آلات، ۱۵ درصدی و بهره تسهیلاتی که از رونق تولید داده‌شده ۱۸درصدی بوده است.

حیدرپور بابیان اینکه این پرداخت‌ها نیازمند نقدینگی است تا موجب رونق و سرعت بیشتر تولید گردد، به برخی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که به دلیل نبود نقدینگی مناسب پیشرفت مناسب نداشته‌اند.

وی با اعلام ارائه سه هزار فقره تقاضای تسهیلات گفت: به ۷۵۰ تقاضا پاسخ داده‌ایم که برای مابقی نیاز به ۱۵۰میلیارد تومان نقدینگی است.حیدر پور با اشاره به وجود بیش از دو هزار ۵۰۰ واحد مرغداری در مازندران و رتبه اول تولید کشور، گفت: از این میزان، تعداد ۵۰۰ واحد غیرمجاز هستند و چون ما کنترلی بر آن‌ها نداریم در تولید ما اختلال ایجاد می‌کنند که برای مجاز کردن این واحدها، بخشی باید نقل‌مکان شوند و بخشی نیازمند اصلاح ساختار هستند.

وی افزود: اکنون ما ۶۰ درصد تولید خود را استفاده می‌کنیم و برای صادرات و ورود به عرصه جهانی باید هزینه تولید را کاهش دهیم پس باید تجهیزات نوسازی شود تا هزینه تولید ما، قابل‌رقابت در بازارهای جهانی باشد و این امر نیازمند تسهیلات با بهره مناسب است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار