کد خبر: 850610
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
پاسخ رئيسي به كنايه روحاني
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به شبهه رئيس‌جمهور گفت: آستان قدس 30 سال است با دستور امام به دليل اينكه اموالش «وقف» يا «نذر» است، از پرداخت ماليات معاف شده است.
حجت‌الاسلام رئيسي چندي پيش در گفت‌وگويي تأكيد كرد: حدود 30 سال پيش و در سال‌هاي ابتدايي انقلاب، مرحوم واعظ طبسي، توليت سابق آستان قدس در همين باره شرحي براي حضرت امام(ره) نوشتند مبني بر اينكه تمام اقتصاد اين مكان بر دو پايه نذر و وقف است، يعني تمام گردش اقتصادي آستان ريشه‌اش يكي از اين دو مورد است. وي افزود: حضرت امام نيز با دستخط خودشان نوشتند آستان قدس رضوي و شركت‌هاي وابسته ماليات ندهند و آن را براي زائران و فقرا هزينه كنند. اين موضوع براي 30 سال قبل است و اين رويه از همان زمان آغاز شده است و ادامه دارد. توليت آستان قدس رضوي همچنين تأكيد كرد: تمام شركت‌هاي وابسته وقف هستند و منشأ تمام شركت‌هاي اقتصادي نذر و وقف است، هيچ شركتي در آستان قدس وجود ندارد كه موقوفه نباشد.
 
وي تصريح كرد: من از زمان آمدن به آستان قدس، براي مقام معظم رهبري نامه نوشتم كه تكليف شرعي در اين موضوع چيست، ايشان فرمودند همان نظر امام لحاظ شود، به علاوه آنكه دو ماليات ارزش افزوده و ماليات تكليفي نيز پرداخت شود. رئيسي در ادامه گفت: ما در آستان قدس، مانند همه جاهاي ديگر ماليات بر ارزش افزوده پرداخت مي‌كنيم و حتي 3 تا 4 برابر ماليات پرداختي به فقراي سراسر كشور كمك مي‌كنيم، براي آنها مسكن تهيه مي‌كنيم، طعام به آنها مي‌دهيم. توليت آستان قدس رضوي همچنين تشريح كرد: ما حساب‌ و كتاب تمام كارهايي را كه انجام شده است داريم و حتي به مردم اعلام مي‌كنيم كه در صورت عدم معافيت مالياتي چقدر ممكن بود به آستان قدس ماليات تعلق بگيرد و ما چندين برابر آن را به فقرا كمك كرديم كه در عمل كمك به دولت نيز محسوب مي‌شود چرا كه وظيفه دولت است و ما در آستان قدس آن را انجام داديم.  روحاني چند روز پيش در جمع حاميان خود در سخناني با كنايه به آقاي رئيسي، رقيب انتخاباتي‌اش گفت: «مي‌گويند ماليات بدهيد، اما كسي نيست بگويد در آنجايي كه شما مديريت مي‌كنيد، آيا تا كنون ماليات داده‌ايد؟»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار