کد خبر: 850569
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
نامه سرگشاده پرويز شيخ‌طادي
کارگردان فيلم «شکارچي شنبه» با انتشار نامه‌اي سرگشاده خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحاني به‌شدت از عملکرد دولت و مواضع روحاني در رقابت‌هاي انتخاباتي انتقاد کرد.
پرويز شيخ‌طادي، کارگردان نام‌آشناي سينماي ايران که در کارنامه‌اش آثار استراتژيک چند ساله اخير سينما نيز به چشم مي‌خورد، در نامه‌اي با عنوان «نامه سرگشاده به ديوار...» که نسخه‌اي از آن نيز در اختيار «جوان» قرار گرفت، به شدت از مواضع رئيس‌جمهور انتقاد کرد. متن نامه شيخ‌طادي به اين شرح است:
 
آقاي روحاني ما يک‌بار با خون استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي را خريديم... پس دوباره آن را به ما نفروشيد... ما را تهديد نکنيد... ما از جنگ نمي‌ترسيم... ما از شيعه ليبرال مي‌ترسيم... ما را از داعش، عربستان و امريکا و روسيه نترسانيد. ما از سرمايه‌داري افسارگسيخته 30 ساله مي‌ترسيم... ما از آن خودي... از آن رئيس... از آن خودي که روي آنتن زنده بين‌المللي رمز مداخله و تفرقه را اعلام مي‌کند مي‌ترسيم... ما از آن خودي که روي آنتن زنده و در سطح جهاني اعلام مي‌کند ‌اي ملت از امريکا بترسيد و به من رأي دهيد مي‌ترسيم، از کسي که علني و با شجاعت آدرس نقاط ضعف وطنش را مي‌دهد مي‌ترسيم... ما از نامحرم مي‌ترسيم آقا... ما از دولتي که به راحتي سرش کلاه مي‌رود، مي‌ترسيم... ما از کساني که براي غارت بيت‌المال گردنه احد را به دشمن واگذار مي‌کنند، مي‌ترسيم...
 
آقايان فروشنده ما با خون خود و پدران و مادران و خواهرانمان استقلال را يک‌بار براي هميشه خريديم و پس نمي‌دهيم...
آقايي‌که ملت خودت را تهديد مي‌کني اگر به من رأي نديد آزادي را ازدست مي‌دهيد... ما با خون‌مان سال 57 آزادي را يک‌بار براي هميشه خريديم و به هيچ قيمتي به هيچ احدي پس نخواهيم داد.
آقاي فروشنده قانون اساسي فروشي نيست... قبلاً به قيمت گزاف خريديم پس فقط اجرا کن.
آقاي فروشنده امنيت را به ما نفروش که تو و ناموست مديون خون حافظانش هستي.  
آقاي فروشنده مملکت صاحب دارد، فروشي نيست... نه به فرانسه و نه به امريکا و هيچ قدرت ديگري.
ما را از کنسرت نترسانيد که کليدش نزد جوانان ماست. ما را از دولت هشت ساله نترسانيد که پاي منبر شما بزرگ شدند... به‌فرمان شما کوي دانشگاه و قتل‌هاي زنجيره‌اي را آموختند... آشوب‌هاي 88 به‌فرمان شما رخ داد... توصيه تحريم و فشار توسط شما به غرب صادر شد نه من و امثال من...
آقايان فروشنده تاريخ سخنراني‌ها، روزنامه‌ها، فيلم‌ها و ديدارهايتان با فشار دادن يک دکمه کف دست مردمه...
آقايان کاسب؟ تجارت و کاسبي حلال راه و رسم داره! غارت و اختلاس کاسبي نيست. مکاسب که خونديد؟! غارت اطلاعات عمراني و تجاري توش نبود؟! قاچاق توش نبود؟!
آقايان فروشنده؛ مصدق در يک کشور اشغال شده نفت رو ملي مي‌کنه اونوقت شما در ملي ماندن صنعت هسته‌اي بومي اين ملت با اين قدرت دفاعي بي‌نظير افتضاح به‌ بار آورديد. يک تار موي مصدق شرف داره به تمام يک دولت بزدل محافظه‌کار...
دهنتونو سيمان گرفتن و همه جاتون دوربين گذاشتن... مهر اين ننگ تا ابد بر پيشاني شما در تاريخ ماند.
 
حالا من شما را از واقعياتي که نمي‌خواهيد ببينيد مي‌ترسانم...
شما روي بشکه باروت نشسته‌ايد که مدتي‌است روشن شده... شما را از لشکرهاي مملو از خشم و عقده در پشت دروازه‌هاي شهرهايتان... پشت کاخ‌هايتان؛ همسايه ديوار به ديوار تجارتخانه‌هايتان مي‌ترسانم... از ميليون‌ها پير و جوان و کودک ورشکسته و آسيب‌ديده که در پي جرقه‌اي براي سوزاندن تر و خشک لحظه‌شماري مي‌کنند، مي‌ترسانم.
بترسيد و بدانيد زماني که طوفان آيد فرصت فرار نداريد. همه راه‌ها بسته خواهد بود... حتي مانند شاه به پلکان هواپيما هم نمي‌رسيد... هشدار امام خميني را فراموش کرديد... بله اثري از شما نخواهد ماند. تهديد حقيقي و واقعي اين است نه نارضايتي انگليس و امريکا نه تهديد رئيس‌جمهور درمانده فرانسه که همه ارکان دولت‌تان را لرزاند... تهديد واقعي آشوب کور و سوزنده داخلي‌ است. بفهههههههههههم.
 
آقايان فروشنده که همه چيز در مکتب شما فروشيست. با اين ‌همه جهل مذهبي و خودخواهي که شاهدش بوديم، اين کشتي را در اولين طوفان رها مي‌کنيد و الفرار...
با اين ترس و وحشتي که ما از شما ديديم با اولين گلوله هرچه کليد به امانت داريد دودستي تقديم متجاوز خواهيد کرد... برجام موشکي... برجام رسميت صهيونيست‌ها... برجام حقوق همجنس‌گرايي... حقوق قاچاقچيان... حقوق جاسوسان... کاپيتولاسيون...
مگر پرواز آزادانه پهپادهاي امريکايي بر فراز آسمان همسايه‌هاي شرق و شمال و غرب کشورمان اسمش چيه؟ مصونيت نظامي؟ مصونيت اعزام نيروهاي نظامي و تجاوز به ناموس ملت‌ها مثل ژاپن. برجام قطع يا محدوديت رابطه با کشورهايي که خوشايند کدخدا نيستند... برجام واگذاري جزاير سه‌گانه ايران به اعراب... مقدمات همه اينها مطرح شده، تصادفي نيست که اين روزها از دهان برخي بيرون ميزنه.
 
منش و سنت عقب‌نشيني غير از اين نيست، آغاز همه عقب‌نشيني‌ها خستگي از مبارزه با نفس است... خسته شدن از دست و ترازوي علي است، از عدالت.
آقايان فروشنده... شما دلال محبت و عاطفه دروغين هستيد... صداقت را بازي مي‌کنيد؛ محبت و دلسوزي را بازي مي‌کنيد... در منش شما همه چيز قابل معامله است... حتي ناموس و مملکت...
شما مرد ايستادن نيستيد... هرچند آرزويش را داريد... مصلوب شديد؛ مصلوب نفس خود و اطرافيان شديد... شما مرد تسليم‌ شيک و با پرستيژيد.
 
اگر به‌جاي مخفي‌کاري و مصلحت قبيله‌اي و فاميلي عدالت قضايي حاکم بود، الان شما و قبلي‌ها در برابر ملت ايران محاکمه مي‌شديد تا هيچ احدي حتي فکر خلاف هم به ذهنش خطور نکنه.
آقايان فروشنده... که مدام از فقر ملت مي‌گيد و با تظاهر و ترحم نداريش را به رخش مي‌کشيد... شما از همه فقيرتريد... فقير حقيقي شماييد که قدر ملت زحمتکش و جوانان شجاع و دليرتان را نمي‌دانيد... فقير حقيقي شماييد که آخرت خود را به مشتي پول بادآورده برباد داديد...
فقير حقيقي شماييد که براي کسب رأي نمايش شرم‌آوري روي صحنه مي‌آوريد... فقير شماييد نه ملت چندهزار ساله و ازلي ايران.
 
اي پشيمانان ليبرال... ‌اي پشيمانان از ساده‌زيستي؛ ‌اي پشيمان شدگان از حکومت علي... ‌اي کساني که براي رضاي نفستان مدام در قرآن خدا به دنبال آيه تأييد مي‌گرديد... ‌اي دربه‌دران روايات و احاديث مجهول براي سرا و مرکب اشرافي... اين چرخ بارها و بارها هزاران هزار امثال من و شما را زير خاک برده و برنگردانده. بترسيد از آن غبار تيره... ريزگرد نيست... گردباد خانه برانداز مظلومان است که لحظه به لحظه به شما نزديک مي‌شود.
اي مراجع ساکت... ‌اي آيت‌الله‌هاي خلوت گزيده... ‌اي حوزه‌هاي سر به زير و نجيب... العجب... العجب... العجب...
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
8
5
اونيكه شما جنگ طلبيد كه بر همگان مشخصه نمي خواد شما توضيح بدهيد چونكه نيازي به توضيح نيست...
پاسخ ها
روح‌الله
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
ما جنگ طلب نیستیم؛ اما تا نفس داریم با لیبرال‌ها خواهیم جنگید و ذره‌ای هم در این راه متوقف نخواهیم بود.
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
4
7
فوق العاده بود مرحبا جدا که مرد یعنی این دلاور یعنی آقا پرویز شیخ طادی تا این جوانمردان دلاور را داریم به همه دنیا فخر می فروشیم . زنده باد برادر متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
خدا حفظت کنه شیر مرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
6
4
تادی جان ما از دین فروشها می ترسیم. ما از آنهائی میترسیم که جنگ و شهیدان را برای ما لولو کرده اند و 25 سال بعد از جنگ روزگار ما را سیاه کرده اند ما از انهائی میترسیم که بنا به وظیفه و فقط وظیفه ملی و دینی از نوامیس خود دفا کردهاند و هر روز آنرا بشکل جدیدی میکوبند به سر مردم و از آن نون میخورد. تادی جان بگو که کی دین فروش نیست؟؟؟؟ ما از آنهائی میترسیم که بعد از انقلاب آمریکا را لولو کردند و آنرا آوردند سر سفره های ما. ما جوانان قدیم انقلاب کرده بودیم تا از شر آمریکا خلاص شویم غافل از این بودیم که نون و پنیرمان را هم هر روز با نام آمریکا میخوریم. تادی جان نگران نباش ما جوانان قدیم و جدید از نظام دفاع خواهیم کرد نه بخاطر حسن یا حسین یا مسئولین که عزیز هم هستند بلکه بخاطر اینکه دین و اقلاب آخرین تیر ترکش ماست و قطعا نمیگذاریم ضربه بخورد بشر آنکه دین فروشان مقدسات ما را وجه المعامله اهداف سیاسیشان نکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
2
5
سلام برتو شنبه را خوب شکار کردی.هنر حقیقی یعنی همین . رسوا کردن ... فرعون کثیف هنر بزرگ توست.من به این ... همیشه نفرین میکنم.در عین حال
کمی نگران میشوم که نکند به بیراهه رفته باشم.ولی میبینم همدرد مشترک با من بیش ازحد است.لعنت خدای بزرگ برفرعون کثیف زمانه ....سلام خدا بر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
2
5
افرین
شیر مادرت حلال
خداروشکر که از بین این همه اهالی هنر سینمای وابسته و غربزده یک انسان وارسته بلند شد
ان شالله در همه مراحل کار و زندگی موفق باشید دلاور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
6
3
دروغ نگو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
3
5
مرحبا ودرود خداوند بران قلم واندیشه ات اقای شیخ طادی !!!!!والله که جان گرفتم .
ای هزاران هزار از این ذلیلان نفس پرست ولیبرال وخود خیس کرده از امریکا وزمین خورده از اشرافیت ورفاه طلبی به فدای قلمت !!!
چند سال قبل عزیزخوش غیرتی به دبیرشورای عالی امنیت ملی وقت گفت که این قدر ناز وراحت طلب شدی که اگر ... را هم ببرند اخ نمیگی این بی غیرتی سالهاست که براین اقاحاکم شده است !!!!!!!!!.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
2
4
آفرین!

لیبرالهای ریشو و همچنین لیبرالهای عمامه به سر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
2
2
آفرین حرف دله مارو زدی
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
1
2
آفرین بر شما که نمونه اسلام آمریکایی و جاده صاف کن های آمریکا را افشا کردید !
چون حسن فریدون علاقه زیادی به زبان انگلیسی دارد و یکی از آرزویش را تاسیس دانشگاهی انکلیسی زبان اعلام کرده ، این ضرب المثل انگلیسی را برایش می فرستم :
You can fool some of the people some of the time .You can fool some of the people all of the time ; but you can't fool all of the people all of the time .
شما می توانید بعضی از مردم را بعضی وقت ها گول بزنید . شما می توانید بعضی از مردم را همیشه گول بزنید . ولی نمی توانید همه مردم را برای همیشه گول بزنید !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
1
3
حصار لیبرالیزم 4درصدیها باید با انقلاب ویرانگر جامعه 96درصدی برعلیه قاچقچیان ووزرای مفتخور ودلالان درهم شکسته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
23میلیون رای برای روحانی یعنی شما 4 درصدی هستید نه روحانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
1
3
آقای روحانی مردم از جنگ نمی ترسند ولی از فقر میترسند آقای جهانگیری شاید قاچاق کالا از دولت گذشته شروع شده باشد ولی در دولت یازدهم به سطح وزیر و خانه وزیر ارتقاء پیدا کرده است!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
1
3
دولت 4درصدی نمی خایم نمیخایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
ملت 23میلیونی میخواهد
حسن عاشق علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
1
برادر شیخ طادی
درست زدی به هدف , وسط قلب شیطان , تو وسط پیشانی کدخدا و کدخداپرستان , این چهار سال دوم دروغ و دغل و نیرنگ هم به سرعت می گذرد و ... سیاهی به 23 میلیون آدم ساده دل فریب خورده می ماند , بیداری و آگاهی و بصیرت واکسن نیست که آدم ها شب بزنند و صبح آگاه و بصیر بیدار شوند برای رسیدن به بیداری و بصیرت باید کار کرد تلاش کرد مطالعه کرد خداباور بود خداترس بود تقوی داشت باید به فرقان رسید تا در این فضای ابری و مسموم و غبار آلود بتوانی معاویه را از علی ( ع ) تمیز و تشخیص بدهی , فعلا" 16 میلیون انسان مؤمن و بیدار و انقلابی و پا به جفت و مطالبه گر در رکاب امام جامعه را عشقه که نخواهند گذاشت لیبرال ها آب خوش از گلوی شان پائین برود , حالا دیگر لیبرال ها نمی توانند گناه بی عرضگی و ناتوانی و کم کاری دولت پیر میلیادر کاخ نشین را به گردن دولت نهم و دهم بیاندازند , دیگر وقت کار و تحقق وعده هایی است که با آن سر 23 میلیون آدم ناآگاه را شیره مالیده اند دیگر وقت مبارزه با فساد است و چه کسی دم دست تر از برادر رئیس جمهور .
حرف بسیار و درد بسیارتر .
دستت درد نکنه برادر شیخ طادی , منتظریم ببینیم لیبرال ها چگونه از پس این همه وعده های سر خرمن بر خواهند آمد , هر چند که چشم من یکی آب نمی خورد . در ضمن خلایق هرچه لایق . یا علی
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
1
بسیار عالی.حقیقت محض.
ولی این بزدلان سیاسی مطمینا باز ب کار خود ادامه خواهند داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
1
احسنت بر شما دلاور مردان اهل قلم دل حضرت آقا به شما جهادگران جبهه فرهنگ خوش است و انشاالله این درباریان ... امریکایی بزودی به زبالدان تاریخ میپیوندند
عبداللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
سلام ومرحبا بغیرتت، مرحبا به همتت ، خدائی اگر یه جوهمت داشته باشندو کمی به خونهای ریخته شده به پای این انقلاب تامل کنند ، به امام بزرگوار که فرمودند حفط این نظام از اهم واجبات است ،فکرکننددر رفتار خود تجدیدنظر خواهند کردو گرنه در زمین دشمن بازی کرده اندو....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
عابی بود
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
سلام به همه.سلام به حرف حق.جناب شیخ طادی آقا امام زمان عج نگهدارت باشه.برات صدقه می دم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
خدا حافظ شما شیر مردان باشه حرف دلمونو زدی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار