کد خبر: 850429
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : آسیب های اجتماعی، فقر و بیکاری به علت مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها و حومه شهرهاست.
 محمود قنبری در بیست و نهمین نشست اقتصاد مقاومتی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: از هزار و 625 روستای این استان فقط 400 روستا سکونت می کنند و بقیه تاکنون تخلیه شده اند.
وی اظهارداشت : از مجموع 400 روستای دارای سکنه این استان فقط 308 روستا 20 خانوار به بالا و بقیه زیر 15 خانوار هستند.
وی یکی از راه های باقی ماندن جمعیت کنونی روستائیان استان را ایجاد اشتغال، تولید و شناسایی ظرفیت های مختلف روستاها دانست و خاطرنشان کرد : امکانات آموزش و فراهم کردن تولیدات و ایجاد بازار فروش راهکار مناسبی برای کاهش مهاجرت روستائیان به شهر هاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تاکید کرد : همه تصمیم گیری ها در نشست های مربوط باید منجر به اشتغال و تولید شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این نشست گفت: تاکنون 23 صندوق خرد روستایی در طرح توانمندی جوامع محلی برای روستاها و یک اتحادیه زنان روستایی ایجاد شده است.
سیدحسن میرعماد افزود : ردیف اعتباری تعاونی زنان روستایی در استان سمنان تشکیل شده و این استان جز سه استان اول کشور در تولیدات روستایی است.
وی با اشاره به تغییر الگوی کشت استان با همکاری مردم به دلیل محدودیت منابع آبی خاطرنشان کرد : در سال گذشته سه هزار هکتار به سطح کشت پسته در استان سمنان افزوده شده است.
رئیس سازمان جهادی کشاورزی استان سمنان یادآورشد : باتوجه به اهمیت ویژه آب در استان ، روند روز افزون آبیاری نوین قطره ای باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی است، از یک میلیون و 660 هزار تن محصولات کشاورزی در استان سمنان 734 هزار تن تولیدات زراعی است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار حوزه جهادکشاورزی دارد.
در این نشست محمدرضا خباز استاندار سمنان و ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اسلامی و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار