کد خبر: 850258
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اعلام کرد:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان از امضای 30تفاهمنامه سرمایه‌گذاری با اعتباری افزون بر 5100 میلیارد ریال در بخش گردشگری این استان در همایش سرمایه‌گذاری امروز در مهدی‌شهر خبر داد.
حسین خواجه بیدختی در همایش سرمایه‌گذاری پنل گردشگری این استان در مهدیشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: این 30تفاهمنامه سه‌جانبه با حضور استاندار و معاونین وی، نمایندگان استان در مجلس، سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری به امضای سرمایه‌گذاران طرف تفاهم، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان و دبیر همایش‌های سرمایه‌گذاری و مدیرکل اقتصاد دارایی استان رسید.
وی با بیان اینکه این فرصت‌ها در شهرستان‌های مختلف استان شناسایی و به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شدند گفت: این تفاهم‌نامه‌ها در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، شاهرود، دامغان ،سرخه، گرمسار و شهرستان میامی اجرایی و عملیاتی می‌شوند.
وی با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت بالایی در بخش‌های سه‌گانه گردشگری، صنایع‌دستی و ابنیه و میراث فرهنگی برخوردار است افزود: پیش از این نیز 10‌ها تفاهم‌نامه در بخش گردشگری استان به امضاء رسیده که عملیات اجرایی اکثر آنها آغاز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این تفاهمنامه‌ها، بسترها برای رونق گردشگری بیش از گذشته در استان فراهم می‌شود اضافه کرد: با اجرایی شدن این تفاهمنامه‌ها در مجموع 5116 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان سمنان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: عمده این تفاهمنامه‌ها در حوزه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان، احداث مراکز اقامتی و بوم‌گردی،، احداث هتل و هتل‌آپارتمان، ایجاد مراکز تفریحی ، پذیرایی و خدماتی و فرهنگی، بهره‌برداری از فضاها و ظرفیت‌ ابنیه و خانه‌های تاریخی و... به امضاء رسید.
خواجه بیدختی با ابراز خرسندی از موفقیت این اداره کل در جذب سرمایه‌گذاران و حجم بالای سرمایه‌گذاری در استان خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگری در سه بخش میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری در این استان شناسایی شده که در آینده به فعالان این بخش عرضه خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان اقبال سرمایه‌گذاران به فرصت‌های گردشگری معرفی شده در این استان را نمودی از توانمندی‌های این استان چهاراقلیمارزیابی و اظهار کرد: مدیریت کلان استان و سازمان میراث فرهنگی متعاقب برگزاری پنل گردشگری این همایش سرمایه‌گذاری، همه توان خود را در راستای حل مشکلات سرمایه‌گذاران و تسهیل در روند جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌کار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر